Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Insight Exclusive: Více výkonu a výbavy pro hybrid

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Honda nabídne japonským zákazníkům modernizovaný Insight i ve verzi Exclusive. Nejedná se však o pouhou výbavu navíc.

Insight Exclusive má totiž techniku z kupé CR-Z! Ústrojí IMA se zážehovým motorem 1,3i-VTEC známé z Civicu či obyčejného Insightu, tak nahradila výkonnější zážehová patnáctistovka spojená, jak jinak, opět s elektromotorem.

Vzhledem k určení modelu byl ale v obou případech snížen výkon. Zážehový motor nyní dává 82 kW (111 k) při 6000 min-1 a 142 Nm při 4800 min-1. Elektromotor pak poskytuje 10,3 kW (14 k) při maximálních 1500 otáčkách, jeho točivý moment vrcholí hodnotou 78 Nm při pro tyto jednotky obvyklých nízkých 1000 min-1.

Také převodovka je jiná. Stále se jedná o ústrojí, které se chová jako CVT, elektronika byla doplněna navíc o sekvenční režim, ve kterém umí řadit až sedm stupňů. Pádly pod volantem, jak jinak. Kombinovaná spotřeba benzinu se pohybuje pochopitelně mezi Insightem 1,3 a CR-Z, někde kolem 4,8 l/100 km. Elektronická stabilizace VSA je standardem pro celou modelovou řadu.

Zvenčí se verze Exclusive odlišuje předním nárazníkem s diodami pro denní svícení, difuzorem v zadním nárazníku a nástavci prahů a desetipaprskovými litými koly, nová je také ploutvička pro anténu.

Uvnitř nalezneme doplňky z černé imitace dřeva v kontrastní kombinaci se stříbrnou barvou a odlišné tmavé čalounění.

Interiér byl také lépe odhlučněn, na exponovaných místech přibyla izolace. Popisovaná výbava je navíc rozdělena na další tři balíčky: XG, XL a XL InterNavi Select. Poslední přidává navigaci spojenou s příjmem televizního signálu ve vysokém rozlišení. Firemní fotografie ukazují tři odstíny laku: bílý, černý a poněkud netradiční hnědý.

Původní 1,3 IMA je vytýkána značná dýchavičnost a proto se touto jednotkou vybavené modely příliš neuchytily. Novinka na tom tedy určitě bude o poznání lépe. Zda se ovšem dostane i k nám, je zatím ve hvězdách, standardní Insighty se po nedávných úpravách v Evropě určitě objeví. Orientační japonské ceny Exclusive začínají v přepočtu na částce 483.000 Kč, a to včetně spotřební daně. Další poplatky ovšem nezahrnují.

Honda by chtěla umístit každý měsíc na domácím trhu 1.500 kusů modernizovaných Insightů všech provedení. Evropané je již viděli ve Frankfurtu. Jejich prodej začíná v Zemi vycházejícího slunce 11. listopadu 2011.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - Dylan McKay
5. 11. 2011 19:51
Re: Konkurent Thalie
100% souhlas :yes:
Avatar - King
4. 11. 2011 12:12
Re: Konkurent Thalie
"Do města je to velké": Insight je rozměrově +- běžný kompakt (trošku delší, trošku užší (důsledek využití platformy jazzu), tedy nejrozšířenější typ auta v Evropě, s nímž rozhodně není problém se pohybovat po městě.

"Na dálnici pořád slabé": I s baterkami váží Insight 1200 kg a má 111 koní, to je 10,8 kg na koně. Třeba takový Peugeot 308 s nejsilnější neturbo motorizaci 1.6 VTI má 120 k a váží 1360 kg, to je 11,3 kg/koně. A třeba Mégane má 1.6/100 k a 1300 kg, což je 13 kg/koně. A tahle auta běžné jezdí po našich dálnicích. takže nevím, kde je problém u Insightu.

Naopak podle mě by tohle byla pro Insight ideální motorizace. Už dost silná na běžné ježdění a zároveň příjemně úsporná. Nic na honění rekordů, ale fajn pro normální život.
Avatar - KANKUNEN
4. 11. 2011 07:15
Konkurent Thalie
Do města to je velké, na dálnici pořád slabé. Naftový hybrid od Peugeotu se mi jeví mnohem lepší, protože nafťák utáhne i prázdné baterky v kufru do kopce.