Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Insight: První hybrid, který v Japonsku ovládl měsíční statistiku prodeje

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Honda Insight se v dubnu stal nejlépe prodávaným automobilem na japonském trhu, když zákazníci odebrali 10.481 vozů.

Je to poprvé v historii, kdy se v průběhu měsíce stal nejprodávanějším vozem v Japonsku hybridní automobil.

V kalendářním roce 2008 a i ve fiskálním roce končícím 31. březnem 2009 se nejlépe prodávaným novým vozem v Japonsku stala Honda Fit (v Evropě Jazz). Model Fit se v březnu 2009 stal po čtvrtý měsíc v řadě od prosince 2008 nejlépe prodávaným automobilem a v průběhu dubna jej na této pozici předstihl model Insight. Stalo se tak vůbec poprvé, že vozy značky Honda obsadily v žebříčku prodeje dvě nejvyšší příčky.

Od zahájení prodeje 6. února 2009 si nový Insight oblíbilo široké spektrum zákazníků, a to zejména pro jeho vynikající ekologické parametry, snadné ovládání, lehkou a komfortní jízdu a v neposlední řadě i pro jeho dostupnou cenu.

V únoru bylo na japonském trhu prodáno 4.906 vozidel Insight, v březnu 4.088 kusů a v dubnu již zmíněných 10.481 ks.

Podrobnější popis Hondy Insight jsme zveřejnili v článku PŘEDSTAVUJEME Honda Insight - Hybridní útok do nižších sfér, první jízdní dojmy naleznete v článku Honda Insight - První jízdní dojmy.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - King
13. 5. 2009 17:56
Re: Go, Insight
Výplodem zeleného marketingu v Evropě jsou především všechny Green a Blue verze všeho možného naftového a právě dieselová lobby je to, co hází klacky pod nohy hybridům v Evropě. A že to tak opravdu je se potvrdí, až do hybridu opravdu šlápne nějaký evropský výrobce. Pak se o tom můžeme pobavit znova, zatím jen ukazuješ vlasní zmasírování akutální panevropskou rétorikou. ;-)
13. 5. 2009 14:40
Re: Go, Insight
Benzinovy spalovaci motor za 10 let nebude stejny jako spalovaci motor dnes. To snad nejsme v rozporu, ze? Bude mit nejspise zcela bezne turbo. Treba bude mit i vstrikovani, stopAstart a spoustu dalsich vecicek, ktere snizuji emise i spotrebu. Kdyz pro nic jineho, tak proto ze emisni predpisy na pristich 5 let jsou jiz schaveleny a plynule s zprisnuji. A vsichni to budou povazovat za normalni. Kdyz bude hybridni privazek cenove srovnatelny treba se vstrikovanim (a on za par let bude), neni duvod, proc by tam nebyl i hybridni doplnek. Je to jen otazka ceny. A vsichni to budou povazovat za normalni a v podstate uz se o zadnem hybridu ani mluvit nebude. Bude to usporny spalovaci motor. Jenom technicti fandove budou vedet, co vsechno za technologie vlastne v tom motoru maji. Tomu se rika vyvoj. Proc je to tak tezke stravit?
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 13:49
Re: Go, Insight
Přesně, než bude elektrika dostupná všude, bude mít spalovací motor své místo jisté, není důvod pro kombinace, které nepřinášejí žádnou výhodu.
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 13:46
Re: Go, Insight
:-) Zase ta klišé o marketingu, vw se prodává, protože marketing, hybridy ne, protože ne-marketing. A ta celosvětová zelená masáž je co? Žádná technologie pohonu neměla takovou politickou podporu, zlobovaný svět jede na zelené vlně, ten marketing je tak masivní, že teoreticky by se nemělo prodat nic jiného než hybrid, jenže na světě to naštěstí chodí jinak. Co se elketriky týká, je úplně jedno, jestli tu bude první použitelný elektromobil (tj. slušný dojezd, rychlé nabíjení) v řádu let, i kdyby třeba až za deset, svět to v klidu dojezdí na spalovacích motorech, hybridománie teď probíhá a stejně má z globálního hlediska jen okrajový význam, který nepřekročí, není důvod.
Avatar - Dinar
13. 5. 2009 13:37
Re: Go, Insight
Vidím, že ti ta nemohoucnost Hondy dává zabrat, já za to fakt ale jako fakt nemůžu. Zkus pobrekávat jinde. ;-)