12.11. 2014 Michal Fokt

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

 

Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky nejsofistikovanější a také nejsilnější masově vyráběný vůz značky.

Byly doby, kdy Honda v Evropě nabízela vše od malého vozu po kupé a sedany vyšší střední třídy, dnes to v této části světa končí kompaktním SUV končí, nejsou na tom ale všude tak bídně. Na domácí japonský trh Honda uvádí další generaci svého prestižního modelu Legend a jak je u této značky zvykem, jedná se o absolutní hi-tech.

Nemá cenu zastírat, že jde "jen" o rebadgeovanou nejvyšší specifikaci topmodelu značky Acura RLX, to ovšem autu na cti neubírá, právě naopak. Zatímco v USA se RLX nabízí i s klasickým V6 3.5, pohonem předních kol a aktivním řízením zadní nápravy, Legend vychází z vrcholné verze RLX Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) a jedná se tedy výhradně o čtyřkolku s hybridním pohonem.

Pod trošku křečovitým označením se skrývá nejpropracovanější ze současných čtyř hybridních systémů Hondy, jehož obdobu využije příští rok o supersportovní NSX. Tvoří jej vpředu uložený benzinový V6 3.5 i-VTEC o výkonu 231 kW k při 6500 otáčkách a s točivým momentem 371 N.m při 4500/min, doplněný o 35kW elektromotor s točivým momentem 148 N.m v rozmezí 500-2000/min. Oba motory pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky roztáčí přední kola.

Zadní nápravu pak má na starosti dvojice elektromotorů s výkony 27 kW při 4000 otáčkách a 78 N.m v rozmezí 0-2000/min, které pomáhají s dynamikou v přímém směru, zatímco v zatáčkách se vektorováním točivého momentu starají o co nejčistší průjezd s minimem nedotáčivosti. Celkový výkon agregátu je 281 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 460 N.m a je přenášen pneumatikami 245/40 R 19.

Honda slibuje u Legendu dynamiku osmiválcových sedanů při spotřebě čtyřválců a samozřejmostí je prvotřídní komfort na palubě. Při rozměrech 4982 x 1890 x 1465 mm a rozvoru 2850 mm má mít japonský sedan nejprostornější interiér své třídy, srovnatelný spíše s luxusními modely konkurence, které má trumfovat také unikátní aplikací highendového audiosystému Krell se 14 reproduktory. Od svých soků se odlišuje také specificky stylizovanými LED světlomety Jewel Eye, připomínajícími v kovu zasazené drahokamy. Ve výbavě nechybí žádný z nejnovějších aktivních i pasivních bezpečnostních prvků, nejnovější infotainment nebo head-up displej.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem

Česká republika je třetí nejlákavější zemí pro investory…

Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku

Washington hodlá přesunout svou ambasádu z Tel Avivu do…

Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo

Karlovarské minerální vody koupí od nadnárodní…

Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy

Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo,…

Honda Legend dá sbohem Evropě Honda Legend dá sbohem Evropě

Po 25 letech na evropských trzích ukončí své působení…

 



 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už trénoval s týmem

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už…

Poslední dílek skládačky Jindřicha Trpišovského už je na svém místě. O půl roku dříve se z hostování v Jablonci…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní olympiádu, vysílá veselé tancující bobistky

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní…

Sportovci z Afriky jsou na zimních olympiádách vzácností. Letos se ale do Jižní Koreje chystají zástupci hned 8…