12.11. 2014 Michal Fokt

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

 

Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky nejsofistikovanější a také nejsilnější masově vyráběný vůz značky.

Byly doby, kdy Honda v Evropě nabízela vše od malého vozu po kupé a sedany vyšší střední třídy, dnes to v této části světa končí kompaktním SUV končí, nejsou na tom ale všude tak bídně. Na domácí japonský trh Honda uvádí další generaci svého prestižního modelu Legend a jak je u této značky zvykem, jedná se o absolutní hi-tech.

Nemá cenu zastírat, že jde "jen" o rebadgeovanou nejvyšší specifikaci topmodelu značky Acura RLX, to ovšem autu na cti neubírá, právě naopak. Zatímco v USA se RLX nabízí i s klasickým V6 3.5, pohonem předních kol a aktivním řízením zadní nápravy, Legend vychází z vrcholné verze RLX Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) a jedná se tedy výhradně o čtyřkolku s hybridním pohonem.

Pod trošku křečovitým označením se skrývá nejpropracovanější ze současných čtyř hybridních systémů Hondy, jehož obdobu využije příští rok o supersportovní NSX. Tvoří jej vpředu uložený benzinový V6 3.5 i-VTEC o výkonu 231 kW k při 6500 otáčkách a s točivým momentem 371 N.m při 4500/min, doplněný o 35kW elektromotor s točivým momentem 148 N.m v rozmezí 500-2000/min. Oba motory pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky roztáčí přední kola.

Zadní nápravu pak má na starosti dvojice elektromotorů s výkony 27 kW při 4000 otáčkách a 78 N.m v rozmezí 0-2000/min, které pomáhají s dynamikou v přímém směru, zatímco v zatáčkách se vektorováním točivého momentu starají o co nejčistší průjezd s minimem nedotáčivosti. Celkový výkon agregátu je 281 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 460 N.m a je přenášen pneumatikami 245/40 R 19.

Honda slibuje u Legendu dynamiku osmiválcových sedanů při spotřebě čtyřválců a samozřejmostí je prvotřídní komfort na palubě. Při rozměrech 4982 x 1890 x 1465 mm a rozvoru 2850 mm má mít japonský sedan nejprostornější interiér své třídy, srovnatelný spíše s luxusními modely konkurence, které má trumfovat také unikátní aplikací highendového audiosystému Krell se 14 reproduktory. Od svých soků se odlišuje také specificky stylizovanými LED světlomety Jewel Eye, připomínajícími v kovu zasazené drahokamy. Ve výbavě nechybí žádný z nejnovějších aktivních i pasivních bezpečnostních prvků, nejnovější infotainment nebo head-up displej.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vejce kvůli nedostatku nosnic zdražují Vejce kvůli nedostatku nosnic zdražují

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy

Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo,…

Honda Legend dá sbohem Evropě Honda Legend dá sbohem Evropě

Po 25 letech na evropských trzích ukončí své působení…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Lékař zfackoval těhotnou ženu při porodu a ještě se tím chlubil. Dostal vyhazov

Lékař zfackoval těhotnou ženu při porodu a ještě se…

Lékař z největší slovenské nemocnice se v dokumentárním filmu o neutěšených podmínkách v bratislavských…

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…