12.11. 2014 Michal Fokt

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

 

Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky nejsofistikovanější a také nejsilnější masově vyráběný vůz značky.

Byly doby, kdy Honda v Evropě nabízela vše od malého vozu po kupé a sedany vyšší střední třídy, dnes to v této části světa končí kompaktním SUV končí, nejsou na tom ale všude tak bídně. Na domácí japonský trh Honda uvádí další generaci svého prestižního modelu Legend a jak je u této značky zvykem, jedná se o absolutní hi-tech.

Nemá cenu zastírat, že jde "jen" o rebadgeovanou nejvyšší specifikaci topmodelu značky Acura RLX, to ovšem autu na cti neubírá, právě naopak. Zatímco v USA se RLX nabízí i s klasickým V6 3.5, pohonem předních kol a aktivním řízením zadní nápravy, Legend vychází z vrcholné verze RLX Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) a jedná se tedy výhradně o čtyřkolku s hybridním pohonem.

Pod trošku křečovitým označením se skrývá nejpropracovanější ze současných čtyř hybridních systémů Hondy, jehož obdobu využije příští rok o supersportovní NSX. Tvoří jej vpředu uložený benzinový V6 3.5 i-VTEC o výkonu 231 kW k při 6500 otáčkách a s točivým momentem 371 N.m při 4500/min, doplněný o 35kW elektromotor s točivým momentem 148 N.m v rozmezí 500-2000/min. Oba motory pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky roztáčí přední kola.

Zadní nápravu pak má na starosti dvojice elektromotorů s výkony 27 kW při 4000 otáčkách a 78 N.m v rozmezí 0-2000/min, které pomáhají s dynamikou v přímém směru, zatímco v zatáčkách se vektorováním točivého momentu starají o co nejčistší průjezd s minimem nedotáčivosti. Celkový výkon agregátu je 281 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 460 N.m a je přenášen pneumatikami 245/40 R 19.

Honda slibuje u Legendu dynamiku osmiválcových sedanů při spotřebě čtyřválců a samozřejmostí je prvotřídní komfort na palubě. Při rozměrech 4982 x 1890 x 1465 mm a rozvoru 2850 mm má mít japonský sedan nejprostornější interiér své třídy, srovnatelný spíše s luxusními modely konkurence, které má trumfovat také unikátní aplikací highendového audiosystému Krell se 14 reproduktory. Od svých soků se odlišuje také specificky stylizovanými LED světlomety Jewel Eye, připomínajícími v kovu zasazené drahokamy. Ve výbavě nechybí žádný z nejnovějších aktivních i pasivních bezpečnostních prvků, nejnovější infotainment nebo head-up displej.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy

Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo,…

Honda Legend dá sbohem Evropě Honda Legend dá sbohem Evropě

Po 25 letech na evropských trzích ukončí své působení…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…