Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hondu nebo Porsche? Nové NSX stojí jako 911 Turbo

Michal Fokt
Diskuze (135)
Hybridní 600koňový čtyřmotorový supersport Acura NSX se v USA cenově vklínil mezi Audi R8 V10 a Porsche 911 Turbo. Ale může stát i jako California.

Honda začne v únoru prodávat druhou generaci supersportovního NSX. Auto, jehož základní tvary známe už čtyři(!) roky, ale finální verze s výrazně agresivnějším stylingem a finální specifikací nám byla představena teprve před dvěma měsíci.

Honda každopádně už nějaký čas slibuje, že vůz nabídne jízdní a dynamické schopnosti na úrovni Ferrari 458 Italia, naservírované tak, aby z něj dostal maximum i někdo jiný, než závodní jezdec a to při ceně na úrovni desetiválcového Audi R8. Na ověření toho prvně zmíněného si budeme muset ještě chvíli počkat, ovšem co se ceny týče, je zřejmé, že Japonci slib splnili.

Acura NSX v USA začíná na částce 156.000 dolarů za auto de facto v plné výbavě, ale i tak si bude možné do ní naporoučet výbavu, která zvýší cenu skoro o třetinu na 205.700 dolarů. V nabídce je exteriérový a interiérový karbonový paket, karbonová střecha, karbonkeramické brzdy, speciální modrý lak karoserie a další drobnosti. Vybírat bude možné z osmi barev karoserie a čtyř schémat interiéru se třemi materiály čalounění sedadel nebo highendového audiosystému. Prodej v USA bude zahájen 25. února, zatímco třeba v Británii už mají přidělenou kvótu vyčerpanou.

Pro osvěžení paměti - NSX má exkluzivní V6 o objemu 3,5 l se dvěma turby, umístěný podélně před zadní nápravou. Šestiválec má výkon 507 koní (373 kW) v rozmezí 6500-7500 otáček a točivý moment 550 N.m neklesá ve spektru 2000-6000/min, motor točí maximálně 7500 otáček. Elektromotor, jehož maximum činí 48 koní (35 kW) při 3000 otáčkách a 148 Nm v rozmezí 500-2000/min, zatímco další dva elektromotory roztáčí přední nápravu, každý má výkon 37 koní (27 kW) při 4000 otáčkách a točivý moment 73 Nm od 0-2000/min.

Celkově má NSX k dispozici výkon 582 koní (428 kW) a má zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3 sekundy a maximální rychlost přes 300 km/h. Kovaná kola obouvají pneumatiky Continental SportContact 5 o rozměru 245/35 R 19 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, brzdovou soustavu Brembo tvoří dvoudílné 14,5" kotouče a šestipístkovými třmeny vpředu a 14" disky se čtyřpístky vzadu, za příplatek mohou být karbon-keramické.

Cena 156 tisíc dolarů se pohybuje na americkém trhu mezi Audi R8 V10, které začíná na částce 154 tisíc dolarů a Porsche 911 Turbo, které startuje na 159 tisících dolarů. Další potenciální konkurent v podobě McLarenu 570S přijde nejméně na 185 tisíc.

Michal Fokt
Diskuze (135)
4. 1. 2016 19:15
vw
radeji Hondu ,posche je už jen obyčejný vůz(je to vlastně VW),dává do svých vozů naftu,chudák starej porsche rotuje v hrobě..
Avatar - Individualita
22. 12. 2015 08:10
Re: Trochu jinak
No právě. Pokud to nemůžeš aspoň lehce zkusit na okruhu nebo jiném vhodném místě, tak poznáš prd...
21. 12. 2015 20:49
Re: Trochu jinak
Běžná produkce není problém. Zastoupení samozřejmě nejsou v každém městě, ale kde je dost peněz, tam bývají. U limitovaných modelů je problém v tom, že jsou kolikrát vyprodané, než začne produkce. Když máš kontakty, možná si budeš moci projet prototyp (ale budeš muset za ním, jako novináři). Jinak když výrobce chce ukázat něco vzácného zákazníkům, tak se pořádá "tour" - předváděcí kus cestuje po kontinentu, ať už jsou to nějaké výstavy, významná zastoupení atp., při té příležitosti si ho můžeš vyzkoušet.

Jiná věc je, co s půjčenou plackou můžeš dělat.
Avatar - Romeo
21. 12. 2015 10:40
Re: NSX - kladivo na Ferrari!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Dinar
21. 12. 2015 10:00
Re: Trochu jinak
Limitované top modely typu laferrari asi nebudou tak snadná záležitost, ale pokud jde o běžné modely, dnes už i v ČR je zastoupení prakticky všech relevantních značek. Nevidím důvod, aby tě nenechali projet, pokud projevíš zájem.
Naslepo kupují většinou ti, co mají s danou značkou zkušenost, jezdili dvě tři generace toho, čeho chtějí generaci novou, anebo když jde o nějakou tu limitku.