20.12. 2015 Michal Fokt

Hondu nebo Porsche? Nové NSX stojí jako 911 Turbo

 

Hybridní 600koňový čtyřmotorový supersport Acura NSX se v USA cenově vklínil mezi Audi R8 V10 a Porsche 911 Turbo. Ale může stát i jako California.

Honda začne v únoru prodávat druhou generaci supersportovního NSX. Auto, jehož základní tvary známe už čtyři(!) roky, ale finální verze s výrazně agresivnějším stylingem a finální specifikací nám byla představena teprve před dvěma měsíci.

Honda každopádně už nějaký čas slibuje, že vůz nabídne jízdní a dynamické schopnosti na úrovni Ferrari 458 Italia, naservírované tak, aby z něj dostal maximum i někdo jiný, než závodní jezdec a to při ceně na úrovni desetiválcového Audi R8. Na ověření toho prvně zmíněného si budeme muset ještě chvíli počkat, ovšem co se ceny týče, je zřejmé, že Japonci slib splnili.

Acura NSX v USA začíná na částce 156.000 dolarů za auto de facto v plné výbavě, ale i tak si bude možné do ní naporoučet výbavu, která zvýší cenu skoro o třetinu na 205.700 dolarů. V nabídce je exteriérový a interiérový karbonový paket, karbonová střecha, karbonkeramické brzdy, speciální modrý lak karoserie a další drobnosti. Vybírat bude možné z osmi barev karoserie a čtyř schémat interiéru se třemi materiály čalounění sedadel nebo highendového audiosystému. Prodej v USA bude zahájen 25. února, zatímco třeba v Británii už mají přidělenou kvótu vyčerpanou.

Pro osvěžení paměti - NSX má exkluzivní V6 o objemu 3,5 l se dvěma turby, umístěný podélně před zadní nápravou. Šestiválec má výkon 507 koní (373 kW) v rozmezí 6500-7500 otáček a točivý moment 550 N.m neklesá ve spektru 2000-6000/min, motor točí maximálně 7500 otáček. Elektromotor, jehož maximum činí 48 koní (35 kW) při 3000 otáčkách a 148 Nm v rozmezí 500-2000/min, zatímco další dva elektromotory roztáčí přední nápravu, každý má výkon 37 koní (27 kW) při 4000 otáčkách a točivý moment 73 Nm od 0-2000/min.

Celkově má NSX k dispozici výkon 582 koní (428 kW) a má zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3 sekundy a maximální rychlost přes 300 km/h. Kovaná kola obouvají pneumatiky Continental SportContact 5 o rozměru 245/35 R 19 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, brzdovou soustavu Brembo tvoří dvoudílné 14,5" kotouče a šestipístkovými třmeny vpředu a 14" disky se čtyřpístky vzadu, za příplatek mohou být karbon-keramické.

Cena 156 tisíc dolarů se pohybuje na americkém trhu mezi Audi R8 V10, které začíná na částce 154 tisíc dolarů a Porsche 911 Turbo, které startuje na 159 tisících dolarů. Další potenciální konkurent v podobě McLarenu 570S přijde nejméně na 185 tisíc.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hondu nebo Porsche? Nové NSX stojí jako 911 Turbo







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Video: Godzilla vs NSX a závod na čtvrt míle Video: Godzilla vs NSX a závod na čtvrt míle

To nejlepší ze současného Japonska na jedné silnici -…

Honda NSX-GT: Karbonový okruhový přízrak Honda NSX-GT: Karbonový okruhový přízrak

Honda si na příští ročník japonského okruhového…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…