27.10. 2015 Michal Fokt

Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní

 

Honda přestala dělat tajnosti s technikou připravovaného sportovního kupé. Na stovku mu stačí lehce přes 3 vteřiny a maximálka je za hranicí 300 km/h.

Honda, respektive její luxusní divize Acura servírovala doposud informace o druhé generaci supersportovního NSX velmi pozvolna a dávala si hodně pozor, aby neprozradila nic zásadního. Nyní, patrně v souvislosti s blížícím se autosalonem v Tokiu, však došlo k rozklíčování toho nejdůležitějšího - technických specifikací.

Sportovní auto dělá v první řadě motor. NSX má exkluzivní V6 o objemu 3,5 l se dvěma turby, umístěný podélně před zadní nápravou. Šestiválec s nezvyklým rozevřením válců 75 stupňů má výkon 507 koní (373 kW) v rozmezí 6500-7500 otáček a točivý moment 550 N.m neklesá ve spektru 2000-6000/min, motor točí maximálně 7500 otáček. Motor disponuje mimo jiné proměnným časováním ventilů VTC, suchou klikovou skříní, přímým a nepřímým vstřikováním. Blok, hlava a písty jsou hliníkové, ostatní vnitřnosti z kované oceli, přičemž výfukové ventily jsou plněny sodíkem. Dvě single-scroll turbodmychadla pracují s maximálním plnícím tlakem 1,05 baru.

Hned vedle véšestky je umístěn elektromotor, jehož maximum činí 48 koní (35 kW) při 3000 otáčkách a 148 Nm v rozmezí 500-2000/min. Ten určitě pomůže s akcelerací z nízkých otáček, ale především má za úkol zcela eliminovat prodlevu turbodmychadla. Je napojen na devítistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádlovým řazením a síla agregátu se přenáší na zadní nápravu přes lamelový samosvor.

Další dva elektromotory roztáčí přední nápravu, každý má výkon 37 koní (27 kW) při 4000 otáčkách a točivý moment 73 Nm od 0-2000/min. Ty mají o zábavu postaráno, mohou samostatně pohánět supersport v čistě elektrickém módu, dobíjet akumulátory při deceleraci, pomáhat s trakcí vozu nebo vektorováním točivého momentu pomáhat při průjezdu zatáčkami. Li-Ion akumulátory jsou uloženy ve středovém tunelu a za zadními sedadly. Celkově má NSX k dispozici výkon 582 koní (428 kW).

Kovaná kola obouvají pneumatiky Continental SportContact 5 o rozměru 245/35 R 19 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, se smění upečenou speciálně pro potřeby NSX. Za ráfky si nelze nevšimnout brzdové soustavy Brembo, tvořené dvoudílnými 14,5" kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu a 14" disky se čtyřpístky vzadu, za příplatek mohou být karbon-keramické. Péče se věnovala i aerodynamice, nejen s cílem zajistit co nejlepší obtékání vzduchu, ale i jeho distribuci k jednotlivých komponentům pod kapotou, deset chladičů nevyjímaje.

Vůz je postaven kolem extrémně tuhého prostorového rámu tvořeného převážně litým a pěněným hliníkem, karoserie je převážně z hliníkových panelů, některé díly jsou z kompozitu. Hliníkové jsou i přední dvojité lichoběžníkové závěsy, zadní víceprvek i pomocný rám motoru, ale třeba držák víčka palivové nádrže je hořčíkový. Ale výrobní náklady bylo nutné udržet na uzdě, hliník není karbon a hybridní technika něco váží, takže je NSX docela otesánek, se 1725 váží téměř jako GT-R.

Řidič může volit ze čtyř pevně daných režimů nastavení vozu Integrated Dynamics System (IDS). Mód Quiet umožňuje rozjezdy a jízdu čistě na elektřinu, případně jízdu v hybridním módu s otáčkami motoru omezenými na 4000/min a utlumeným zvukem výfuku. Sport a Sport + jsou vhodně pro každodenní jezdění a Track je nekompromisní nastavení na okruh, v jehož rámci se lze rozjíždět se systémem Launch Control.

Cena zatím nebyla zveřejněna, Honda však před časem naznačila, že vůz bude mít dynamiku na úrovni Ferrari 458 s cenovkou zhruba jako Audi R8. Ti nejrychlejší ve frontě dostanou japonské superauto s ohijským rodným listem na jaře příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Honda NSX jako temné monstrum od Liberty Walk Honda NSX jako temné monstrum od Liberty Walk

Svůj typický styl s mocně rozšířenými blatníky aplikovala…

Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel

Nářez, který Honda NSX předvádí prvních 100 milisekund po…

 



 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…