27.10. 2015 Michal Fokt

Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní

 

Honda přestala dělat tajnosti s technikou připravovaného sportovního kupé. Na stovku mu stačí lehce přes 3 vteřiny a maximálka je za hranicí 300 km/h.

Honda, respektive její luxusní divize Acura servírovala doposud informace o druhé generaci supersportovního NSX velmi pozvolna a dávala si hodně pozor, aby neprozradila nic zásadního. Nyní, patrně v souvislosti s blížícím se autosalonem v Tokiu, však došlo k rozklíčování toho nejdůležitějšího - technických specifikací.

Sportovní auto dělá v první řadě motor. NSX má exkluzivní V6 o objemu 3,5 l se dvěma turby, umístěný podélně před zadní nápravou. Šestiválec s nezvyklým rozevřením válců 75 stupňů má výkon 507 koní (373 kW) v rozmezí 6500-7500 otáček a točivý moment 550 N.m neklesá ve spektru 2000-6000/min, motor točí maximálně 7500 otáček. Motor disponuje mimo jiné proměnným časováním ventilů VTC, suchou klikovou skříní, přímým a nepřímým vstřikováním. Blok, hlava a písty jsou hliníkové, ostatní vnitřnosti z kované oceli, přičemž výfukové ventily jsou plněny sodíkem. Dvě single-scroll turbodmychadla pracují s maximálním plnícím tlakem 1,05 baru.

Hned vedle véšestky je umístěn elektromotor, jehož maximum činí 48 koní (35 kW) při 3000 otáčkách a 148 Nm v rozmezí 500-2000/min. Ten určitě pomůže s akcelerací z nízkých otáček, ale především má za úkol zcela eliminovat prodlevu turbodmychadla. Je napojen na devítistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádlovým řazením a síla agregátu se přenáší na zadní nápravu přes lamelový samosvor.

Další dva elektromotory roztáčí přední nápravu, každý má výkon 37 koní (27 kW) při 4000 otáčkách a točivý moment 73 Nm od 0-2000/min. Ty mají o zábavu postaráno, mohou samostatně pohánět supersport v čistě elektrickém módu, dobíjet akumulátory při deceleraci, pomáhat s trakcí vozu nebo vektorováním točivého momentu pomáhat při průjezdu zatáčkami. Li-Ion akumulátory jsou uloženy ve středovém tunelu a za zadními sedadly. Celkově má NSX k dispozici výkon 582 koní (428 kW).

Kovaná kola obouvají pneumatiky Continental SportContact 5 o rozměru 245/35 R 19 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, se smění upečenou speciálně pro potřeby NSX. Za ráfky si nelze nevšimnout brzdové soustavy Brembo, tvořené dvoudílnými 14,5" kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu a 14" disky se čtyřpístky vzadu, za příplatek mohou být karbon-keramické. Péče se věnovala i aerodynamice, nejen s cílem zajistit co nejlepší obtékání vzduchu, ale i jeho distribuci k jednotlivých komponentům pod kapotou, deset chladičů nevyjímaje.

Vůz je postaven kolem extrémně tuhého prostorového rámu tvořeného převážně litým a pěněným hliníkem, karoserie je převážně z hliníkových panelů, některé díly jsou z kompozitu. Hliníkové jsou i přední dvojité lichoběžníkové závěsy, zadní víceprvek i pomocný rám motoru, ale třeba držák víčka palivové nádrže je hořčíkový. Ale výrobní náklady bylo nutné udržet na uzdě, hliník není karbon a hybridní technika něco váží, takže je NSX docela otesánek, se 1725 váží téměř jako GT-R.

Řidič může volit ze čtyř pevně daných režimů nastavení vozu Integrated Dynamics System (IDS). Mód Quiet umožňuje rozjezdy a jízdu čistě na elektřinu, případně jízdu v hybridním módu s otáčkami motoru omezenými na 4000/min a utlumeným zvukem výfuku. Sport a Sport + jsou vhodně pro každodenní jezdění a Track je nekompromisní nastavení na okruh, v jehož rámci se lze rozjíždět se systémem Launch Control.

Cena zatím nebyla zveřejněna, Honda však před časem naznačila, že vůz bude mít dynamiku na úrovni Ferrari 458 s cenovkou zhruba jako Audi R8. Ti nejrychlejší ve frontě dostanou japonské superauto s ohijským rodným listem na jaře příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump chce vypovědět odzbrojovací smlouvu s Ruskem, Moskva ji údajně porušuje Trump chce vypovědět odzbrojovací smlouvu s Ruskem, Moskva ji údajně porušuje

Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy…

OBRAZEM: Osmiválcové sedany vyměnili newyorští taxikáři za japonské hybridy OBRAZEM: Osmiválcové sedany vyměnili newyorští taxikáři za japonské hybridy

Je to více než deset let, když tehdejší starosta města…

Saúdský novinář Chášukdží údajně bojoval proti trollí farmě řízené Rijádem Saúdský novinář Chášukdží údajně bojoval proti trollí farmě řízené Rijádem

Zabitý saúdský novinář Džamál Chášukdží se snažil bojovat…

Salvini chce skoncovat s převozy uprchlíků z Francie, na hranici pošle policii Salvini chce skoncovat s převozy uprchlíků z Francie, na hranici pošle policii

Italský vicepremiér a ministr vnitra Matteo Salvini po…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby! Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby!

Rozroste se dále modelová řada BMW? Nová X7 by mohla…

 



Honda NSX jako temné monstrum od Liberty Walk Honda NSX jako temné monstrum od Liberty Walk

Svůj typický styl s mocně rozšířenými blatníky aplikovala…

Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel

Nářez, který Honda NSX předvádí prvních 100 milisekund po…

 



 
Motocyklová VC Japonska 2018: Marc Márquez vyhrál a je mistrem světa MotoGP

Motocyklová VC Japonska 2018: Marc Márquez vyhrál a je mistrem světa MotoGP

Dnes 03:50

V šestnáctém závodě letošní sezóny silničního motocyklového MS byli v jednotlivých kubaturách nejúspěšnější Marc Márquez (MotoGP), Fabio Quartararo (Moto2) a Marco Bezzecchi (Moto3).




Blesk.cz

Dva koloběžkáři v Praze ohrožovali provoz: Jeli v protisměru i na kruhovém objezdu

Dva koloběžkáři v Praze ohrožovali provoz: Jeli v…

Dvojice jezdců na elektrokoloběžce ohrožovala v Praze provoz. Jela v protisměru po ulici i na kruhovém objezdu,…

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční můra každého rodiče, vzlyká modelka

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční…

Případ malého Adámka (10), kterého nechali dlouhých 13 minut krvácejícího a bez pomoci v pardubické nemocnici,…

 

iSport.cz

Hamilton bude útočit na pátý titul z pole position, Vettel přijde o tři místa

Hamilton bude útočit na pátý titul z pole position,…

Lewis Hamilton vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu USA, ve které si už může zajistit pátý titul mistra světa. Na…

Real opět padl, kouč Lopetegui v ohrožení. Přijde na lavičku Conte?

Real opět padl, kouč Lopetegui v ohrožení. Přijde na…

„Bílý balet“ v černém. Real Madrid podlehl doma Levante 1:2 a drží se ho bída. Tři prohry v řadě, páté soutěžní…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Plasty v oceánu

Očima libertariána: Plasty v oceánu

Jsem bytost. Bytost obklopená ostatními bytostmi. A stejně jako ony chci žít. Nejlépe, jak jen to bude možné.…

Stuchlík neměl být lídr. Babiš si ho prosadil přes můj nesouhlas, říká šéf pražské organizace ANO

Stuchlík neměl být lídr. Babiš si ho prosadil přes…

Byl hlavní příčinou neúspěchu Babišovy strany ANO v Praze její lídr Petr Stuchlík? „Byl jsem rád za to, že…