27.10. 2015 Michal Fokt

Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní

 

Honda přestala dělat tajnosti s technikou připravovaného sportovního kupé. Na stovku mu stačí lehce přes 3 vteřiny a maximálka je za hranicí 300 km/h.

Honda, respektive její luxusní divize Acura servírovala doposud informace o druhé generaci supersportovního NSX velmi pozvolna a dávala si hodně pozor, aby neprozradila nic zásadního. Nyní, patrně v souvislosti s blížícím se autosalonem v Tokiu, však došlo k rozklíčování toho nejdůležitějšího - technických specifikací.

Sportovní auto dělá v první řadě motor. NSX má exkluzivní V6 o objemu 3,5 l se dvěma turby, umístěný podélně před zadní nápravou. Šestiválec s nezvyklým rozevřením válců 75 stupňů má výkon 507 koní (373 kW) v rozmezí 6500-7500 otáček a točivý moment 550 N.m neklesá ve spektru 2000-6000/min, motor točí maximálně 7500 otáček. Motor disponuje mimo jiné proměnným časováním ventilů VTC, suchou klikovou skříní, přímým a nepřímým vstřikováním. Blok, hlava a písty jsou hliníkové, ostatní vnitřnosti z kované oceli, přičemž výfukové ventily jsou plněny sodíkem. Dvě single-scroll turbodmychadla pracují s maximálním plnícím tlakem 1,05 baru.

Hned vedle véšestky je umístěn elektromotor, jehož maximum činí 48 koní (35 kW) při 3000 otáčkách a 148 Nm v rozmezí 500-2000/min. Ten určitě pomůže s akcelerací z nízkých otáček, ale především má za úkol zcela eliminovat prodlevu turbodmychadla. Je napojen na devítistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádlovým řazením a síla agregátu se přenáší na zadní nápravu přes lamelový samosvor.

Další dva elektromotory roztáčí přední nápravu, každý má výkon 37 koní (27 kW) při 4000 otáčkách a točivý moment 73 Nm od 0-2000/min. Ty mají o zábavu postaráno, mohou samostatně pohánět supersport v čistě elektrickém módu, dobíjet akumulátory při deceleraci, pomáhat s trakcí vozu nebo vektorováním točivého momentu pomáhat při průjezdu zatáčkami. Li-Ion akumulátory jsou uloženy ve středovém tunelu a za zadními sedadly. Celkově má NSX k dispozici výkon 582 koní (428 kW).

Kovaná kola obouvají pneumatiky Continental SportContact 5 o rozměru 245/35 R 19 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, se smění upečenou speciálně pro potřeby NSX. Za ráfky si nelze nevšimnout brzdové soustavy Brembo, tvořené dvoudílnými 14,5" kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu a 14" disky se čtyřpístky vzadu, za příplatek mohou být karbon-keramické. Péče se věnovala i aerodynamice, nejen s cílem zajistit co nejlepší obtékání vzduchu, ale i jeho distribuci k jednotlivých komponentům pod kapotou, deset chladičů nevyjímaje.

Vůz je postaven kolem extrémně tuhého prostorového rámu tvořeného převážně litým a pěněným hliníkem, karoserie je převážně z hliníkových panelů, některé díly jsou z kompozitu. Hliníkové jsou i přední dvojité lichoběžníkové závěsy, zadní víceprvek i pomocný rám motoru, ale třeba držák víčka palivové nádrže je hořčíkový. Ale výrobní náklady bylo nutné udržet na uzdě, hliník není karbon a hybridní technika něco váží, takže je NSX docela otesánek, se 1725 váží téměř jako GT-R.

Řidič může volit ze čtyř pevně daných režimů nastavení vozu Integrated Dynamics System (IDS). Mód Quiet umožňuje rozjezdy a jízdu čistě na elektřinu, případně jízdu v hybridním módu s otáčkami motoru omezenými na 4000/min a utlumeným zvukem výfuku. Sport a Sport + jsou vhodně pro každodenní jezdění a Track je nekompromisní nastavení na okruh, v jehož rámci se lze rozjíždět se systémem Launch Control.

Cena zatím nebyla zveřejněna, Honda však před časem naznačila, že vůz bude mít dynamiku na úrovni Ferrari 458 s cenovkou zhruba jako Audi R8. Ti nejrychlejší ve frontě dostanou japonské superauto s ohijským rodným listem na jaře příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda NSX: Čtyřmotorový supersport má 582 koní







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel

Nářez, který Honda NSX předvádí prvních 100 milisekund po…

Chcete tovární závoďák NSX GT3? Honda vám ho prodá! Chcete tovární závoďák NSX GT3? Honda vám ho prodá!

Honda oficiálně zahajuje prodej modelu NSX GT3 a program…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Včera

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Maccabi - Slavia 0:2. Hušbauer pálil z dálky, k postupu stačí remíza

Maccabi - Slavia 0:2. Hušbauer pálil z dálky, k…

Fotbalisté Slavie vyhráli v 5. kole Evropské ligy na hřišti Maccabi Tel Aviv 2:0 a přiblížili se k postupu. O…

Hořava: Doma hrajeme dobře pořád. Rumuni si mysleli, že to půjde snadno

Hořava: Doma hrajeme dobře pořád. Rumuni si mysleli,…

Na začátku sezony musel tvrdě bojovat o to, aby Pavla Vrbu přesvědčil o svých kvalitách. Od konce září se ale…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…