Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura NSX Concept: Supersport se slavným jménem nově jako hybrid

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Honda, resp.Acura splnila, co v prosinci slíbila. Na autosalon do Detroitu přivezla nový koncept nástupce slavné NSX.

Honda pod značkou Acura na letošním autosalonu v Detroitu představuje crossover RDX pro modelový rok 2013, kompaktní prémiový sedan ILX a především koncept nového supersportu. Ten si dokonce vypůjčil označení NSX slavného modelu, aby byla jasná jeho přímá návaznost a bylo zapomenuto na pokusy jakým byla například Honda HSC z roku 2004 nebo předloňská Honda HSV-010 GT.

Původní Honda NSX se představila v roce 1989, výroba se rozběhla o rok později a skončila v roce 2005. S výjimkou faceliftu v roce 2001 nebylo na sportovním kupé od dob vzniku až do ukončení výroby mnoho změněno a během patnácti let bylo vyrobeno okolo 18.800 vozů.

Před koncem kariéry mohli zájemci o Hondu NSX volit jeden ze dvou vidlicových šestiválců uložených napříč před zadní nápravou. Základní třílitrová verze disponovala výkonem 188 kW (255 k) a točivým momentem 284 Nm. Provedení s objemem 3,2 l nabízelo 206 kW (280 k) a 298 Nm.

Na oblíbenou původní NSX chce Honda navázat supersportem své severoamerické divize Acura. Ten se představuje coby koncept v Detroitu s dvoumístnou uzavřenou karoserií dlouhou 4330 mm, širokou 1895 mm, vysokou 1160 mm a s rozvorem náprav 2575 mm. Na přední nápravě obouvá pneumatiky 255/35 R 19, na zadní pak pláště 275/35 R 20.

Pod karoserií čistých linií, za které by se nemusely stydět ani supersporty nejmenovaných italských značek, je stejně jako u původní NSX před zadní nápravou napříč uložen vidlicový šestiválec VTEC. Novinkou je ale dvouspojková sedmistupňová převodovka a pohon všech kol prostřednictvím systému Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive). Ten využívá dvojici elektromotorů hybridního systému k distribuci pozitivního i negativního točivého momentu mezi kola přední nápravy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách.

Honda uvádí, že Acura NSX má představovat dokonalé spojení stroje s řidičem a má nabízet vynikající ovladatelnost, jízdní vlastnosti i výkony. Zároveň má kupé nabízet přijatelné provozní náklady a být přívětivé k životnímu prostředí.

Na svůj v podstatě jediný sériový supersport hodlá Honda navázat od roku 2004 a v nepravidelných intervalech proto představuje svým fanouškům koncepty, které jsou více či méně jeho připravovaným nástupcem. Bohužel, dosud se ani jeden nedostal do sériové výroby a i v případě Acury NSX vedení automobilky prozatím jen slibuje.

Novinka má ukázat jakým směrem se mají ubírat sportovní modely značky Acura. Z konceptu odvozený sériový supersport, který se od něj nemá příliš lišit by měl do showroomů dorazit za tři roky. Vývoj sériového modelu má mít na starosti americké R&D Hondy a výroba nové NSX se značkou Acura má probíhat v Ohiu.

Během této doby se mohou zájemci a fanoušci těšit na plnohodnotného nástupce původní NSX a doufat, že se skutečně dočkají nového supersportu, který neskončí jako zmiňovaná HSC nebo HSV.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
17. 1. 2012 01:56
Re: Zatímco
senna se urcite hodil jako testovaci jezdec k prvnimu nsx, ale taky myslim, ze upsech nsx bylo tvrdou japonskou praci a know-how znacky....to ze to testovani vyslo na jednoho z nejlepsich pilotu f1 vsech dob spis byla takova tresnicka na dortu...kazdej novej supercar by testoval tehdejsi tovarni pilot a podavanim informaci by pomahal na vyvoji...o sennovi sem to nekde videl, ze mel dobrou schopnost komunikovat informace o chovani auta technikum, ale to vicemene musi mit kazdej dobrej profi racing driver...kdyz vidim jak drift king Tsuchiya a podobny typci z Best Motoringu (vetsinou zavodnici z JGTC, D1 apod) v Hot Version serii dycky zajedou s cizim hodne vytunenym autem 2 kola a reknou mu co jak presne prenastavit a co by chtelo zlepsit...takze jakejkoliv jinej pilot, notabene pilot f1 by poslouzil vicemene stejne a tezko by se to nejak znatelne projevilo na aute....pro pilota f1 je nsx furt relativne pomaly auto kde ma cas o vsem premyslet a poslouchat a pozorovat....oproti smrtelnikum co si auto koupi jsou vsicni f1 driveri tak dobry, ze mit nejlepsiho vsech dob sice mozna pomuze, ale asi ne nejak moc

navic s tim handlingem to taky asi nebylo az tak slavny u na1 kdyz prepracovana ramena z na2 ma kazdy trochu vic potuneny na1 nsx protoze je pak mhohem lepe ovladatelny

nicmene ale na prvnim nsx v honde makali na handlingu a uspore hmotnosti pouzitim hliniku kdyz nemohli uz zvysovat vykon motoru...to z ni udelalo tak skvely zaklad auta ktery se stal tak popularnim hlavne u tuneru (ne tuzing jako u nas a v evrope ale jako tuning vykonu vozu jako v japonsku a i usa v poslednich 10 letech)...spravna koncepce motoru veprostred a nahon na zadek spolu s preciznosti hondy...nsx bylo tedha prelomove a treba pro me osobne i krasne...berlina black na1 s bronzovejma te37 17/18 to je muj dream car (u dream car by samozrejme mela uz 3.2 a 6kvalt z na2 ktery do na1 cca mezi 97-98 davali a je jednim z nejcennejsich rocniku nsx...a ve snu asi rovnou i superchager nebo aspon levostrana na1 nsx-r)

co je vicemene jiste je ze takova revoluce jako byla tehdy prvni nsx uz to bejt nemuze, pac tehda stalo prvni nsx proti ferrari 348 a proti tomu fakt bylo to nsx jako revoluce... jak bylo pouzitelny, civilizovany, pohodlny, spolehlivy a zaroven skvele ovladatelny a vykonem tehdy plne dostacujicim (bez 4 koni maximalnima v japonsku tehdy povolenyma 280hp)

nicemene tahle rana kterou tehdy Ferrari dostalo od Hondy kdyz ji ukazala jak to taky jde udelat uz se opakovat asi nebude, kdyz se podivas na 458 Italia tak je videt ze se Ferrari v tehdejsich devizach prvniho nsx uz od Hondy davno poucilo....

co se tyce vzhledu noveho konceptu v clanku, tak to nevypada nijak spatne, ale taky to neni zas tak uzasnyho a nijak z toho necitim odkaz nsx ani identitu znacky (kdyz pominu tvar predni masky nekolika hond z posledni doby, kterej stejne neni nijak vyraznou tvari znacky a vypada klidne jak mazda)

holt je to takovej kompromis mezi u me strasnym pokusem americkeho designoveho studia v podobe Acura Advanced Sports Car Concept z roku 2009 a u mne vybornou Hondou HSC z 2003, kterou delalo urcite japonske studio po odeznivani na2 nsx a kterou meli udelat...jestli to byl nekdo kdo mohl predbehnout o nekolik let uspech Nissanu s jeho dostupnym supercarem GT-R R35 tak to byla honda kdyby pokracovala po nsx s hsc a kdovi kde by byla dneska...dneska by proti GT-R Honda v cenove dostupnosti uz soutezila jen stezi, ale tehdy kdyz poradny supercar pro denni pouziti zadna z japonskych znacek nemela a byly tu jen same exoticnke znacky jako porsche a ferrari, tak mohla honda uspet...s nsx to imho vzdali moc brzo...kdyz si vemu jak sou ceneny az po letech nsx, tak asi by se do povedomi lidi dostalo ze stoji za to mit supercar od hondy...mezi opravdovymi bohaci kteri spis nez na vykony koukaji na znacku a exclusivitu by ale stejne Honda nikdy neobstala a tehdy asi nebyla takova vyssi vrstva co by si mohla takove auto dovolit a nehledela na znacku
11. 1. 2012 14:14
Re: Zatímco
Asi ty sám budeš vědět nejlépe, v čem Honda NSX byla ve své době přelomová a jak vyčnívala.
Avatar - King
11. 1. 2012 10:39
Re: Zatímco
Já bych podíl Senny až tak nezveličoval. Prostě se s tím párkrát svezl a řekl, co si myslí, že by mělo být jinak. ;-) Aby bylo auto špičkový sporťák, nezajistí one man show, ale know-how značky jako takové, zvláště u Japonců, kteří jsou extrémně loajální.
10. 1. 2012 22:56
Re: Zatímco
Už jen to, že podvozek Hondy NSX byl odladěn podle A. Senny. Pak bude toto NSX II. přelomové podobně, jako první?
Avatar - King
10. 1. 2012 19:41
Re: Zatímco
Proč myslíš?