Honda NSX Concept-GT: Japonský závoďák (možná i) pro DTM
V oblasti vytrvalostních závodů došlo letos k přelomové události - závodní série v Japonsku (Super GT), Německu (DTM) a USA (ALMS/Grand Am, od 2015 United Sports Car Campionship) se dohodly na společných pravidlech, které zajistí zúčastněným automobilkám snížení nákladů na vývoj a týmům možnost startovat i mimo svůj mateřský šampionát. A nyní se můžeme seznámit s prvním autem, postaveným podle těchto nových pravidel, která vejdou v platnost už v roce 2014 (Amerika se připojí 2015).
Je jím Honda NSX Concept-GT, tedy prototyp auta, které bude závodit v první řadě v domácím Super GT ve vrcholné třídě GT 500. Japonský závoďák nese charakteristické rysy supersportu NSX, jenž se začne prodávat v roce 2015, reprezentované specifickými LED světlomety Jewel Eyes, pětiúhelníkovou maskou chladiče a zadními svítilnami. Podobná je pochopitelně též silueta auta, okruhové náčiní ale pochopitelně disponuje widebody kitem a spoustou dalších aerodynamických prvků, což charakter vozu dost výrazně mění.
Honda v současnosti v Super GT závodí se speciálem HSV-010 GT na bázi nedokončeného supersportu s motorem V10, jenž má v rámci pravidel motor vpředu a pohon zadních kol, nové regule ale již opět povolují uspořádání s motorem uprostřed, které k NSX tradičně patří a bude jej mít chystaná silniční verze, stejně jako tento prototyp.
Velké změny se udály pod kabátem, co se motorů týče. Nová pravidla stanovují použití turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce 2,0 l s přímým vstřikováním, doplněného o hybridní techniku, atmosférické osmiválce 3,4 l, které vozu Honda HSV-010 GT ve třech předchozích sezonách přinesly jeden titul, se tedy stanou historií.
Na okruhový debut NSX GT přitom nebude nutné čekat až do zahájení příští sezony, svou premiéru si už dnes odbývá při testech, které probíhají na domácí trati Hondy Suzuka. Honda zatím nenaznačila, že by ji zajímal oficiální vstup do DTM, nicméně vzhledem k jednotným pravidlům není vůbec vyloučeno, že se některý ze Super GT týmů v DTM závodě/závodech objeví a vzhledem k plánům Hondy na zlepšení reputace v Evropě by se dalo očekávat, že časem půjde o pravidelnou účast.