Honda HSV-010 GT: Závodní Honda pro sérii Super GT
Nový vůz je určen pro japonské mistrovství Super GT. V Evropě jej zatím neuvidíme, neboť pro homologaci FIA například ve třídě GT1 by byla nutná malosériová výroba, ale ta se zatím neplánuje. Původně se navíc počítalo s produkčním supersportem s motorem V10 coby nástupcem slavné NSX, ten ale světlo světa také nespatří.
Honda HSV-010 GT je poháněna kapalinou chlazeným nepřeplňovaným vidlicovým osmiválcem typového označení HR10EG s úhlem rozevření válců 90°. Agregát má rozvod DOHC, čtyřventilovou techniku a je umístěn podélně před zadní nápravou. Při vrtání a zdvihu 93,0 x 62,5 mm disponuje objemem 3397 cm3, ze kterého poskytuje největší výkon asi 368 kW (500 k) a točivý moment 392 Nm.
Vazba mezi pedálem plynu a agregátem je čistě mechanická, vysokooktanové palivo dodává do válců vstřikování PGM-FI. Mazání motoru V8 je se suchou klikovou skříní. Převodovka je sekvenční, změna rychlostních stupňů probíhá pádly. Hřebenové řízení má elektrický posilovač. O podvozku je známo pouze to, že vzdálenost mezi nápravami je přesně 2700 mm, obě osy pak spočívají na dvojitých příčných ramenech a nepostrádají stabilizátory. Hydraulické kotoučové brzdy na všech kolech mají vnitřní chlazení.
Nový závodní vůz je 4675 mm dlouhý a 2000 mm široký, výšku výrobce oficiálně nezveřejnil. Hmotnost činí minimálně 1100 kg, přesné údaje také zatím nejsou známy. Honda HSV-010 GT jezdí na pneumatikách rozměru 330/40 R18 vpředu, respektive 330/45 R17 vzadu.
Typové označení znamená Honda Sports Velocity, trojčíslí 010 odkazuje na letošní sezonu. Co zkratce HSV ovšem říkají u General Motors, respektive Holdenu? Nový prototyp bude závodit ve třídě GT500 a nasazovat jej nebude přímo automobilka, ale tým GTA.