16.1. 2013 Michal Fokt

Acura NSX Concept: Další evoluce aneb karbonové orgie

 

Honda posunula svůj supersport NSX do další vývojové fáze. Ta zahrnuje drobné změny designu a kompletní, karbonem nacpaný interiér.

Už za rok touto dobou bude v Detroitu k vidění produkční verze druhé generace supersportovního kupé NSX a důležitým krokem k tomuto cíli je včerejší premiéra dalšího vývojového stupně. Od loňské verze se liší jen v detailech, které ale výrazně přispívají k zatraktivnění vzhledu japonského supersportu.

Doposud hladké otvory v obou náraznících dostaly karbonové mřížky, což vyvolává pocit větší reálnosti a propracovanější je také lemování a zdobení taktéž karbonové masky chladiče. Lehce byl pozměněn tvar vnějších zpětných zrcátek a difuzoru zadního nárazníku, jenž je také zhotoven z uhlíkového kompozitu.

Pečlivý pozorovatel si všimne i lehce modifikované optiky zadních svítilen, naopak vůbec se nadají přehlédnout nová kola, vyvedená v kombinaci hliníku a (zase) karbonu. Jsou tu ale i dvě změny karoserie, které výrazně přidávají už tak povedené studii na dravosti – přední převis se malinko prodloužil a má ostřejší zakončení a vodorovnější sklon dostala spodní linie bočních oken, což působí sebevědoměji a lépe to opticky auto vyvažuje.

Zcela zásadní novinkou je ale odhalení designu interiéru. Honda sice vypráví něco o „možné podobě“, jak ale zcela jasné, že jde o hotovou věc. A je to skutečně působivá záležitost. Jen v kabině je karbonu tak v ceně slušného supermini, najdete ho na palubní desce, středovém tunelu, volantu i výplních dveří a doplňuje ho kůže, alcantara a hliník, použitý na pádlech sedmistupňové dvouspojkové převodovky a pedálech.

Co není z těchto materiálů, má hodnotně vyhlížející chromovou nebo stříbrnou povrchovou úpravu a celé to je zkomponováno do fascinujících tvarů, hodných exotického supersportu, malinký volant nevyjímaje. Technické informace si Honda nechává na příští rok, takže stále víme jen to, co posledně – přímovstřikovému V6 i-VTEC budou sekundovat tři elektromotory, přičemž dva z nich v autě jsou hlavně kvůli vektorování točivého momentu mezi předními koly pro špičkové chování v zatáčkách. Společný výkon celého agregátu se prozatím odhaduje na nějakých 400 koní.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají…

Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová se v…

Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě

Sotva dnes německý parlament po několikaletých debatách…

CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks

Server WikiLeaks zveřejnil další dokumenty, které se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Acura NSX Concept: Další evoluce aneb…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň - Liberec 1:0. Kapitán v akci, Kratěna otevřel skóre

ONLINE: Plzeň - Liberec 1:0. Kapitán v akci, Kratěna…

ONLINE | Hokejisté Liberce nedokázali proměnit mečbol a s oslavami postupu do semifinále Tipsport extraligy…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…