Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura NSX Concept: Další evoluce aneb karbonové orgie

Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
37 Fotogalerie
Diskuze (44)
Honda posunula svůj supersport NSX do další vývojové fáze. Ta zahrnuje drobné změny designu a kompletní, karbonem nacpaný interiér.

Už za rok touto dobou bude v Detroitu k vidění produkční verze druhé generace supersportovního kupé NSX a důležitým krokem k tomuto cíli je včerejší premiéra dalšího vývojového stupně. Od loňské verze se liší jen v detailech, které ale výrazně přispívají k zatraktivnění vzhledu japonského supersportu.

Doposud hladké otvory v obou náraznících dostaly karbonové mřížky, což vyvolává pocit větší reálnosti a propracovanější je také lemování a zdobení taktéž karbonové masky chladiče. Lehce byl pozměněn tvar vnějších zpětných zrcátek a difuzoru zadního nárazníku, jenž je také zhotoven z uhlíkového kompozitu.

Pečlivý pozorovatel si všimne i lehce modifikované optiky zadních svítilen, naopak vůbec se nadají přehlédnout nová kola, vyvedená v kombinaci hliníku a (zase) karbonu. Jsou tu ale i dvě změny karoserie, které výrazně přidávají už tak povedené studii na dravosti – přední převis se malinko prodloužil a má ostřejší zakončení a vodorovnější sklon dostala spodní linie bočních oken, což působí sebevědoměji a lépe to opticky auto vyvažuje.

Zcela zásadní novinkou je ale odhalení designu interiéru. Honda sice vypráví něco o „možné podobě“, jak ale zcela jasné, že jde o hotovou věc. A je to skutečně působivá záležitost. Jen v kabině je karbonu tak v ceně slušného supermini, najdete ho na palubní desce, středovém tunelu, volantu i výplních dveří a doplňuje ho kůže, alcantara a hliník, použitý na pádlech sedmistupňové dvouspojkové převodovky a pedálech.

Co není z těchto materiálů, má hodnotně vyhlížející chromovou nebo stříbrnou povrchovou úpravu a celé to je zkomponováno do fascinujících tvarů, hodných exotického supersportu, malinký volant nevyjímaje. Technické informace si Honda nechává na příští rok, takže stále víme jen to, co posledně – přímovstřikovému V6 i-VTEC budou sekundovat tři elektromotory, přičemž dva z nich v autě jsou hlavně kvůli vektorování točivého momentu mezi předními koly pro špičkové chování v zatáčkách. Společný výkon celého agregátu se prozatím odhaduje na nějakých 400 koní.

Vstoupit do diskuze (44)