Acura NSX Concept: Další evoluce aneb karbonové orgie
Už za rok touto dobou bude v Detroitu k vidění produkční verze druhé generace supersportovního kupé NSX a důležitým krokem k tomuto cíli je včerejší premiéra dalšího vývojového stupně. Od loňské verze se liší jen v detailech, které ale výrazně přispívají k zatraktivnění vzhledu japonského supersportu.
Doposud hladké otvory v obou náraznících dostaly karbonové mřížky, což vyvolává pocit větší reálnosti a propracovanější je také lemování a zdobení taktéž karbonové masky chladiče. Lehce byl pozměněn tvar vnějších zpětných zrcátek a difuzoru zadního nárazníku, jenž je také zhotoven z uhlíkového kompozitu.
Pečlivý pozorovatel si všimne i lehce modifikované optiky zadních svítilen, naopak vůbec se nadají přehlédnout nová kola, vyvedená v kombinaci hliníku a (zase) karbonu. Jsou tu ale i dvě změny karoserie, které výrazně přidávají už tak povedené studii na dravosti – přední převis se malinko prodloužil a má ostřejší zakončení a vodorovnější sklon dostala spodní linie bočních oken, což působí sebevědoměji a lépe to opticky auto vyvažuje.
Zcela zásadní novinkou je ale odhalení designu interiéru. Honda sice vypráví něco o „možné podobě“, jak ale zcela jasné, že jde o hotovou věc. A je to skutečně působivá záležitost. Jen v kabině je karbonu tak v ceně slušného supermini, najdete ho na palubní desce, středovém tunelu, volantu i výplních dveří a doplňuje ho kůže, alcantara a hliník, použitý na pádlech sedmistupňové dvouspojkové převodovky a pedálech.
Co není z těchto materiálů, má hodnotně vyhlížející chromovou nebo stříbrnou povrchovou úpravu a celé to je zkomponováno do fascinujících tvarů, hodných exotického supersportu, malinký volant nevyjímaje. Technické informace si Honda nechává na příští rok, takže stále víme jen to, co posledně – přímovstřikovému V6 i-VTEC budou sekundovat tři elektromotory, přičemž dva z nich v autě jsou hlavně kvůli vektorování točivého momentu mezi předními koly pro špičkové chování v zatáčkách. Společný výkon celého agregátu se prozatím odhaduje na nějakých 400 koní.