Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Hyundai měla v USA problém s udávanými parametry už před 10 lety

Michal Fokt
Diskuze (23)
Stále přemýšlíte, jestli uvádění chybných údajů o spotřebě u značek Hyundai a Kia opravdu mohl být omyl, nebo se jednalo o záměr? Teď možná budete mít jasněji...

Článek Lhát o spotřebě se nemá: Hyundai a Kia vyplatí 900 tisíc kompenzací vyvolal diskuzi, jestli zkreslení normovaných údajů o spotřebě u značek Hyundai a Kia bylo použití neférových obchodních praktik, nebo zda opravdu šlo o procedurální chybu. Nikdo vně automobilky se asi k pravdě nedopracuje, i když...

Renomovaný automobilový web autonews.com nyní oprášil již pozapomenutou informací, že EPA ((Environmental Protection Agency) nachyatala Hyundai na švestkách už v minulosti! Před deseti lety odhalila, že se vozy této značky v letech 1996-2002 chlubily až o 10 % větším výkonem, než jaký ve skutečnosti měly.

Tehdy se kauza týkala 840.000 zákazníků, přičemž největší skupinu tvořili majitelé modelů Elantra (1999-2002) a sportovně laděného kupé Tiburon (1997-2001), u nás prodávané jako Lantra a Coupe. Hyundai se omluvil a odůvodnil to chybou při (ne)zohledňování přísnějších emisních pravidel v Severní Americe. Původně chtěl tuto chybu kompenzovat prodloužením záruky a rozšířenými asistenčními službami s tím, že pro zákazníky značky není až tak důležitý výkon (zejména ne u sportovního kupé...) což se ale klientům nelíbilo a podali společnou žalobu.

Výsledkem bylo odškodnění v souhrnné výši 85.000.000 dolarů, formou karet nabitých v závislosti na zkreslení výkonu na 50-225 dolarů nebo na 100-325 dolarů v případě jejich utracení v prodejní síti značky. Dodatečné šetření pak odhalilo, že Hyundai nadhodnocoval výkon některých svých vozů už od poloviny osmdesátých let a celkem se to týkalo 1,3 milionu aut, přičemž ve 400.000 případů to bylo o více než 4 %. Každý hyundai z tohoto množství vykazoval průměrně o 4,7 koně větší výkon.

Michal Fokt
Diskuze (23)
11. 11. 2012 16:12
Re: Srovnání
Ale nic nebrání porovnávat zančky,modely napříč databází.Zda je výstupní výkon na kole 90% nebo 50%.U porovnání absolutních hodnot by bylo třeba i atesty měřících zařízení.
[odkaz]
Můžeš mít vždy jistotu,že měření proběhlo správně?

U H/K se vždy debaty o nižším výkonu týkají benzínů,ne dieslů.Ale i tak u té 1,6CRDI psali,že nevěděli co se s autem (motorem) dělo předchozích 10 000km.A to je chyba
(u motorů TSI byli při dlouhodobých testech naměřeny také horší parametry,než u nových,kdežto u atmosfér naopak).
Výkon na kolech 60KW je tvůj odhad?tak k tomu už nemám co dodat.
Při takovéto technické dabatě můžeš argumentovat reálnými čísly,ne hrubými odhady.
10. 11. 2012 20:34
Re: Srovnání
Ta databaze je pekna. Nicmene je si treba uvedomit zakladni fakt.
Vykon udavany vyrobci je vykon motoru (bez ztrat mezi kolem a motorem). Vykon uvadeny v databazi je vykon na kolech (tedy se ztratami - zejmena zalezi na ucinnosti prevodovky).
Takze rozdil mezi namerenymi a udavanymi hodnotami je normalni.

Aby se mohlo porovnavat s udaji vyrobce, musela by byt provedena korekce ztratoveho vykonu.

V poslednim DIESEL specialu sveta motoru (3/2012) odbrzdili Kiu Ceed 1.6 CRDi 94kW a výkon motoru naměřili pouze 86kw (vykon na kolech byl necelých 60kW). Takze Kia/Hyundai vesele fixluje i u nas.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 11. 2012 21:48
Re: Tradice
>:D
Avatar - Nerez
9. 11. 2012 21:34
Re: epa
Je >:D :yes:
Avatar - Nerez
9. 11. 2012 21:33
Re: Za chvíli se dočkáme vyvrácení této informace...
Pořád si myslíte, že můžete odolávat věčně? Nyní už neodoláte >:D