Značka Hyundai měla v USA problém s udávanými parametry už před 10 lety
Článek Lhát o spotřebě se nemá: Hyundai a Kia vyplatí 900 tisíc kompenzací vyvolal diskuzi, jestli zkreslení normovaných údajů o spotřebě u značek Hyundai a Kia bylo použití neférových obchodních praktik, nebo zda opravdu šlo o procedurální chybu. Nikdo vně automobilky se asi k pravdě nedopracuje, i když...
Renomovaný automobilový web autonews.com nyní oprášil již pozapomenutou informací, že EPA ((Environmental Protection Agency) nachyatala Hyundai na švestkách už v minulosti! Před deseti lety odhalila, že se vozy této značky v letech 1996-2002 chlubily až o 10 % větším výkonem, než jaký ve skutečnosti měly.
Tehdy se kauza týkala 840.000 zákazníků, přičemž největší skupinu tvořili majitelé modelů Elantra (1999-2002) a sportovně laděného kupé Tiburon (1997-2001), u nás prodávané jako Lantra a Coupe. Hyundai se omluvil a odůvodnil to chybou při (ne)zohledňování přísnějších emisních pravidel v Severní Americe. Původně chtěl tuto chybu kompenzovat prodloužením záruky a rozšířenými asistenčními službami s tím, že pro zákazníky značky není až tak důležitý výkon (zejména ne u sportovního kupé...) což se ale klientům nelíbilo a podali společnou žalobu.
Výsledkem bylo odškodnění v souhrnné výši 85.000.000 dolarů, formou karet nabitých v závislosti na zkreslení výkonu na 50-225 dolarů nebo na 100-325 dolarů v případě jejich utracení v prodejní síti značky. Dodatečné šetření pak odhalilo, že Hyundai nadhodnocoval výkon některých svých vozů už od poloviny osmdesátých let a celkem se to týkalo 1,3 milionu aut, přičemž ve 400.000 případů to bylo o více než 4 %. Každý hyundai z tohoto množství vykazoval průměrně o 4,7 koně větší výkon.