Hyundai i10 – Dobře ušitá kabelka

Hyundai i10 – Dobře ušitá kabelka

 
 

Hyundai udělal v miniautech obrovský skok kupředu. Po Atosu, jenž nedokázal zrovna nadchnout, je tu auto, které se může směle poměřovat s těmi nejlepšími.

Malé, ale ne moc

Miniauto Atos nepatřilo zrovna k populárním modelům českého trhu, přestože část zákazníků oceňovala (do faceliftu) zajímavý a svébytný design. Klíčem k úspěchu byly ale především nízké ceny, za něž byl po celou jeho kariéru dostupný mnoha méně majetným rodinám. V případě i10 bylo očekávání před prvním živým kontaktem napínavé, už kvůli jiným kvalitním automobilovým novinkám, které Hyundai za posledních několik měsíců v Evropě prezentoval.

obrázek [555 x 362]
 

Ovšem první usednutí do interiéru už začalo obavy rozptylovat. Palubní deska je zcela současná, moderní a zhotovená z materiálů, kterým na poměry této třídy nelze nic vytknout. Volant má malé rozměry, ale bohužel i docela tenký věnec a titěrná je též hlavice řadicí páky. Jak napovídá už design auta, posaz je dost vysoký, ale ergonomie je bezproblémová a pravá řidičova noha má o něco víc místa, než je tomu ve Fiatu Panda s podobou architekturou, což ale ještě neznamená, že je ho tam dost. Poněkud překvapivě ho ale není ani pro levou nohu tolik, kolik bývá obvyklé. To má na svědomí poměrně masivní madlo dveří. Sedadlo je až překvapivě tuhé a jeho opěradlo má lehký náznak bočního vedení.

Na zadních sedadlech se 183 cm vysoký cestující za sebe bez problémů usadí a není přitom v kontaktu ani s opěradlem sedadla před sebou, ani s čalouněním stropu. Kvůli malému rozsahu nastavení opěrky hlavy ale její hrana tlačí pasažéra nepříjemně do krku. Poslední výtka směřuje k čalounění sedadel, které nepůsobí příjemně na dotek a nepříjemná může být i struktura věnce volantu s jemnými výstupky. Pochvalu naopak zaslouží kufr s objemem 225 l, který rozhodně pojme víc, než jen dámskou kabelku.

obrázek [555 x 273]
 

Slušná dynamika

Pro pohon i10 je určen jediný benzinový motor, jenž má objem 1,1 l, výkon necelých 49 kW a točivý moment 98 Nm, což jsou hodnoty zcela současné a především naprosto vyhovující. Tunu vážící auto je opravdu více než dostatečně svižné v městském provozu, ale díky slušné dynamice nebudete mít hrůzu předjet na okresce nějakou tu Avii. Navíc na dálnici z malého Hyundaie vyloudíte v případě potřeby i sto padesát. Velmi pozitivní je přítomnost čtyřválce pod kapotou. Motor má tedy příjemný zvuk a jeho odtlumení představuje standard třídy. To se ale nedá říct o řazení pětistupňového manuálu. To je totiž na danou třídu poměrně krátké a přesné a přestože má lehké vůle v kulise, řadí se rozhodně k těm nejlepším, jaké můžete v miniautě mít. Kvůli absenci palubního počítače jsme nezjistili spotřebu, ale benzin z 35litrové nádrže ubýval docela pomalu.

obrázek [555 x 325]
 

Konec nejistoty

Naladění podvozku Korejci zcela zjevně přizpůsobili evropským požadavkům a vkusu. Aby 154 cm vysoké a 159 cm široké auto drželo na silnici, dostalo tvrdší nastavení pérování, takže nedochází k nebezpečně výrazným náklonům karoserie v zatáčkách.

S tím samozřejmě souvisí i mnohem výraznější kopírování povrchu vozovky, než u Atosu, přitom ale podvozek zvládá poměrně slušně pohlcovat rázy od přejezdu většiny nerovností. I přes to všechno je charakteristika auta výrazně nedotáčivá, ovšem to v dané kategorii není nic až tak výjimečného. Alespoň vůz nenutí řidiče zkoušet, co v něm vlastně vězí... Důležité je, že má řidič chování vozu pod kontrolou, vůz má předvídatelné reakce i chování a potěší i docela slušná stabilita zadní nápravy při změně zatížení v zatáčce ubráním plynu nebo nouzovým přibrzděním. Ba co víc, také řízení patří v tomto segmentu mezi nejlepší. Není extrémně přeposilované a docela přesné, tedy s výjimkou polohy kolem přímého směru, kde je cítit určitá „vůle“.

Zajímavá alternativa

Už před časem inovovaná Kia Picanto patří ke špičce třídy, ale Hyundai i10 je jako celek určitě ještě o něco lepší. Ovšem Korejci to vědí, a tak se cenově nijak nepodbízejí. Základní cena začíná na 200 000 korunách a testovaná „plná palba“ přijde už na 240 000 korun.

obrázek [555 x 299]
 

První cena vozu199 900,-Kč (1.1i, 49 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací199 900,-Kč (1.1i, 49 kW)
Základní cena testovaného vozu239 900,-Kč (1.1i, 49 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků239 900,-Kč (1.1i, 49 kW)

Plusy:

  • moderní design karoserie i interiéru
  • pružný, dynamický a slušně odhlučněný motor
  • poměrně přesné řazení
  • velký a dobře přístupný kufr
  • příjemná tuhá sedadla
  • čitelný podvozek
  • prostornost na zadních sedadlech
  • schopnost slušně pohlcovat rázy od kol
  • tříletá záruka bez omezení počtu kilometrů

Mínusy:

  • málo místa pro pravou řidičovu nohu a omezený prostor pro levou
  • tenký věnec volantu
  • malá hlavice řadicí páky
  • nedotáčivý podvozek
  • na dotek nepříjemné čalounění sedadel a povrch volantu
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i10

Cena v základní výbavě: 239 900 Kč Cena v testované výbavě: 244 900 Kč

Základní výbava:Kotoučové brzdy na všech kolech, nárazníky, boční zrcátka a madla v barvě vozu, chromová maska chladiče, přední mlhovky, boční ochranné lišty, stěrač zadního okna, střešní anténa, ABS s EBD, 4x airbag, imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, tónovaná skla, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, 6 reproduktorů, rádio s CD, MP3 a AUX vstupem, el. Ovládaná zrcátka a boční okna, dálkově ovládané centrální zamykání, sklopná opěradla zadních sedadel, klimatizace, odkládací prostor pod sedadlem spolujezdce

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+5000,- Kč)

Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus Majoritní podíl ve výrobě letounů CSeries firmy Bombardier získal evropský Airbus

Evropský výrobce letadel Airbus získal kontrolní podíl v…

Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i10
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1086
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 48 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 98 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 151
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.6 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 910
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1000 / 405
Rozměr pneu:165/50 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3565
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2380
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1320
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i10
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Nový Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, vyrábět se bude v Turecku Nový Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, vyrábět se bude v Turecku

Jihokorejská automobilka rozšiřuje svoji továrnu v…

Spy Photos: Hyundai chystá novou i10 Spy Photos: Hyundai chystá novou i10

Současná i10 vydrží ještě dva roky, pak se představí nástupce.

 



 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí z dovolených mnohé „bizáry“

Krajtí tuk, výtažky z želvy nebo antilopy. Češi vozí…

Letiště Václava Havla eviduje během hlavního období letošních dovolených u moře nárůst dovozu nelegálních…

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová převezme Cenu Franze Kafky

Autorka Příběhu služebnice v Česku: Atwoodová…

Cenu Franze Kafky v úterý v Praze převezme kanadská spisovatelka Margaret Atwoodová. Porota jediné mezinárodní…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se velkolepě rozloučil s pražským publikem

Goodbye Prague: Slavný skladatel Ennio Morricone se…

Slavný italský filmový hudební skladatel Ennio Morricone dnes popáté za doprovodu Českého národního symfonického…

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Výprava do nitra Nové Guiney: Za lidojedy do korun stromů

Dusno, bláto až po pás, prodírání se pralesem zalitým vodou a těžké mraky, které vypouštějí provazy deště. Tak…