reklama


24.10. 2013 Jiří Baborský

Hyundai i10: První jízdní dojmy

 

Patří do nejmenší a nejlevnější automobilové kategorie, ale snaží se to nedat na sobě znát. Žádná do očí bijící úsporná opatření, dospělá výbava a důstojný jízdní projev dělají z nového hyundaie zajímavou volbu do města a okolí.

Nová generace nejmenšího hyundaie se nechce spokojit s úlohou „toho nejlevnějšího“. Svou roli bere vážně a dospěláckými manýry zdařile maskuje příslušnost k segmentu A. Příklad? Na rozdíl od trojčat – kolínských (Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo) i těch bratislavských (Škoda Citigo/Seat Mii/VW Up!) – v nové i10 nenajdeme odkryté plechy ani jiné okaté ekonomické ústupky typu výklopná zadní okénka nebo stahování okna spolujezdce tlačítkem pouze na jeho dveřích. V tomto ohledu jde o plnohodnotné auto.

Nový Hyundai i10 bere za samozřejmost šest airbagů, ESP a monitorování tlaku v pneumatikách, podrobnější specifikace se dozvíme až po nacenění pro český trh. Kdy, to přesně nevíme, ale prodej odstartuje ještě letos a podle zvyklostí bude doprovázen pětiletou zárukou.

Výroba probíhá společně s větší řadou i20 v tureckém Izmitu, jak jsme se ale na vlastní kůži přesvědčili, předsudky o kvalitě provedení nejsou namístě. V souladu se zvyklostmi uvažovaného segmentu převládají v interiéru tvrdé plasty, působí však hodnotně, jsou prosté zápachu a jejich slícování zaslouží uznání. Celkově jsme měli z pobytu uvnitř příjemný pocit, snad jen na výplni zadních dveří je černého plastu až moc. Důležitější však je, že se do každých dveří vejde velká lahev a odkládacích prostorů je po interiér všeobecně dost.

Nešetřilo se ani v případě sedadel. Ta přední jsou královsky dimenzovaná, opěradla nám sahají až nad ramena a potěší i dlouhý sedák. Figurant na fotkách měří 178 cm a „za sebe“ se usadil s dostatečnou rezervou na délku i výšku. Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že se v malém voze sedí blíž dveřím, není to však nijak omezující – však také i10 na šířku nabrala citelných 65 mm. Solidní prostornost korunuje dobře přístupný kufr o objemu 252 litrů, tedy stejně velký, jako má citigo a spol.

Ani v pohybu nás nový prcek nepřestal překvapovat. Zaujalo nás velmi dobré odhlučnění obou nabízených motorů z moderní generace Kappa, což obzvlášť potěší u litrového tříválce. Jeho charakteristický zvuk do 4000 otáček skoro nevnímáte, ani pak ale neruší. Jedním z opatření vedoucích k tichému a klidnému běhu je přesazení klikového hřídele o 11 mm. Jak litr, tak o dvě deci větší čtyřválec se mohou pochlubit variabilním časováním všech ventilů, což se projevuje v příjemné pružnosti. Ani tříválec (49 kW, 94 N.m) se v kopcích neztratil, dvanáctistovka má ale dost navrch – o třetinu větším točivým momentem (120 N.m) a výkonem 64 kW, který přijde vhod při častějších výletech mimo město. Spotřeba do šesti litrů byla vlastní oběma agregátům i na členité testovací trase, kde jsme auta navíc nešetřili.

Pětistupňová manuální převodovka (měničový automat za příplatek) má delší dráhy, při běžném jízdním stylu ale řadí hladce, zlehka a tiše. K delší životnosti jí pomáhají karbonem potažené synchronizační kroužky. Až když jsme začali předjíždět a museli měnit stupně rychle, začala páka v kulise trochu zadrhávat a cvakat.

Široká a nízká stavba vozu (proti předchůdci je nižší o 40 mm) se podílí na solidní stabilitě v zatáčkách, celkově jsou jízdní vlastnosti důstojné a bezpečné, jen řízení by mohlo být méně gumové. ESP zasahuje brzy a citlivě, podvozek nedostane prostor k žádným vylomeninám.

Jízda je celkově tichá a pohodlná. Výmolů na Sardinii moc nepotkáte, ale dali jsme si tu práci a proti předchůdci musíme konstatovat výrazný posun. Například Škoda Citigo je ale ještě o něco plavnější, hyundai si na krátké nerovnosti víc bouchne.

Podvozková platforma vychází z koncernového sourozence Kia Picanto, jak jsme se ale doptali, prakticky každý článek skládanky byl přepracován. Ve srovnání s předchůdcem představuje hlavní změnu uložení zadních tlumičů. U minulé i10 ležely šikmo pod úhlem 45°, nyní stojí kolmo k asfaltu, což prospělo jízdním vlastnostem i pohodlí.

Skoro teď nezávidíme většímu modelu i20. Jestli nasadí vydařený i10 dobrou cenu, může to bráškovi pěkně zavařit.

Motory pro Hyundai i10Benzin Benzin/LPG
Motor 1.0 CVVT 1.25 CVVT 1.0 CVVT
Zdvihový objem (cm3) 998 1248 998
Počet válců/ventilů 3/12 4/16 3/12
Výkon (kW při ot./min) 49/5500 64/6000 49/6200
Točivý moment (N.m při ot./min) 94/3500120/4000 90/4500
Převodovka 5° man 4° aut 5° man 4° aut 5° man
Největší rychlost (km/h) 155 145 171 163 149
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 14,9 (15,1*) 16,8 12,3 13,8 15,2
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 4,7 (4,3*) 6,0 4,9 6,2 -
* ekoverze BlueDrive

Plusy

  • Atraktivní design
  • Kvalitní zpracování
  • Prostornost, velký kufr
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Velká a pohodlná sedadla
  • Pružné a úsporné motory
  • Velmi dobré odhlučnění

Minusy

  • Tvrdší na nerovnostech
  • Na hrubém asfaltu hlučnější podvozek
  • Delší dráhy řazení
  • Volant nelze nastavit podélně
Spolupracujeme s TipCars.com
Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Dálnice D11 na polské hranice by mohla být dokončena v roce 2025 Dálnice D11 na polské hranice by mohla být dokončena v roce 2025

Dálnice D11 z Hradce Králové na polské hranice by mohla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i10: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec? Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec?

Ještě před pařížskou premiérou si můžeme prohlédnout…

Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

Nejmenší Hyundai nedosáhlo na plný počet hvězd. Na vině…

 



 
Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Dnes 14:56

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu takovou zachytila kamera na silnici ve Skotsku - tady rozhodovaly centimetry!




Blesk.cz

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku chránil vlastním tělem před kulkami. Teď si ji vzal

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku…

Při teroristickém útoku v Tunisu v roce 2015 se Angličan Matt James (31) postavil mezi střílejícího teroristu…

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce zachránil život vrtulník

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce…

Na vrcholu Sněžky v pondělí odpoledne u seniorky postižené zřejmě náhlou mozkovou příhodou zasahoval vrtulník…

 

iSport.cz

Úsměv, nadšení a trikolóra na nehtech. Český talent se těší na Kostnerovou

Úsměv, nadšení a trikolóra na nehtech. Český talent…

Na mistrovství Evropy krasobruslařů v Ostravě (25.-29. ledna) bude mít premiéru. Teprve šestnáctiletá Michaela…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama