24.10. 2013 Jiří Baborský

Hyundai i10: První jízdní dojmy

 

Patří do nejmenší a nejlevnější automobilové kategorie, ale snaží se to nedat na sobě znát. Žádná do očí bijící úsporná opatření, dospělá výbava a důstojný jízdní projev dělají z nového hyundaie zajímavou volbu do města a okolí.

Nová generace nejmenšího hyundaie se nechce spokojit s úlohou „toho nejlevnějšího“. Svou roli bere vážně a dospěláckými manýry zdařile maskuje příslušnost k segmentu A. Příklad? Na rozdíl od trojčat – kolínských (Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo) i těch bratislavských (Škoda Citigo/Seat Mii/VW Up!) – v nové i10 nenajdeme odkryté plechy ani jiné okaté ekonomické ústupky typu výklopná zadní okénka nebo stahování okna spolujezdce tlačítkem pouze na jeho dveřích. V tomto ohledu jde o plnohodnotné auto.

Nový Hyundai i10 bere za samozřejmost šest airbagů, ESP a monitorování tlaku v pneumatikách, podrobnější specifikace se dozvíme až po nacenění pro český trh. Kdy, to přesně nevíme, ale prodej odstartuje ještě letos a podle zvyklostí bude doprovázen pětiletou zárukou.

Výroba probíhá společně s větší řadou i20 v tureckém Izmitu, jak jsme se ale na vlastní kůži přesvědčili, předsudky o kvalitě provedení nejsou namístě. V souladu se zvyklostmi uvažovaného segmentu převládají v interiéru tvrdé plasty, působí však hodnotně, jsou prosté zápachu a jejich slícování zaslouží uznání. Celkově jsme měli z pobytu uvnitř příjemný pocit, snad jen na výplni zadních dveří je černého plastu až moc. Důležitější však je, že se do každých dveří vejde velká lahev a odkládacích prostorů je po interiér všeobecně dost.

Nešetřilo se ani v případě sedadel. Ta přední jsou královsky dimenzovaná, opěradla nám sahají až nad ramena a potěší i dlouhý sedák. Figurant na fotkách měří 178 cm a „za sebe“ se usadil s dostatečnou rezervou na délku i výšku. Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že se v malém voze sedí blíž dveřím, není to však nijak omezující – však také i10 na šířku nabrala citelných 65 mm. Solidní prostornost korunuje dobře přístupný kufr o objemu 252 litrů, tedy stejně velký, jako má citigo a spol.

Ani v pohybu nás nový prcek nepřestal překvapovat. Zaujalo nás velmi dobré odhlučnění obou nabízených motorů z moderní generace Kappa, což obzvlášť potěší u litrového tříválce. Jeho charakteristický zvuk do 4000 otáček skoro nevnímáte, ani pak ale neruší. Jedním z opatření vedoucích k tichému a klidnému běhu je přesazení klikového hřídele o 11 mm. Jak litr, tak o dvě deci větší čtyřválec se mohou pochlubit variabilním časováním všech ventilů, což se projevuje v příjemné pružnosti. Ani tříválec (49 kW, 94 N.m) se v kopcích neztratil, dvanáctistovka má ale dost navrch – o třetinu větším točivým momentem (120 N.m) a výkonem 64 kW, který přijde vhod při častějších výletech mimo město. Spotřeba do šesti litrů byla vlastní oběma agregátům i na členité testovací trase, kde jsme auta navíc nešetřili.

Pětistupňová manuální převodovka (měničový automat za příplatek) má delší dráhy, při běžném jízdním stylu ale řadí hladce, zlehka a tiše. K delší životnosti jí pomáhají karbonem potažené synchronizační kroužky. Až když jsme začali předjíždět a museli měnit stupně rychle, začala páka v kulise trochu zadrhávat a cvakat.

Široká a nízká stavba vozu (proti předchůdci je nižší o 40 mm) se podílí na solidní stabilitě v zatáčkách, celkově jsou jízdní vlastnosti důstojné a bezpečné, jen řízení by mohlo být méně gumové. ESP zasahuje brzy a citlivě, podvozek nedostane prostor k žádným vylomeninám.

Jízda je celkově tichá a pohodlná. Výmolů na Sardinii moc nepotkáte, ale dali jsme si tu práci a proti předchůdci musíme konstatovat výrazný posun. Například Škoda Citigo je ale ještě o něco plavnější, hyundai si na krátké nerovnosti víc bouchne.

Podvozková platforma vychází z koncernového sourozence Kia Picanto, jak jsme se ale doptali, prakticky každý článek skládanky byl přepracován. Ve srovnání s předchůdcem představuje hlavní změnu uložení zadních tlumičů. U minulé i10 ležely šikmo pod úhlem 45°, nyní stojí kolmo k asfaltu, což prospělo jízdním vlastnostem i pohodlí.

Skoro teď nezávidíme většímu modelu i20. Jestli nasadí vydařený i10 dobrou cenu, může to bráškovi pěkně zavařit.

Motory pro Hyundai i10Benzin Benzin/LPG
Motor 1.0 CVVT 1.25 CVVT 1.0 CVVT
Zdvihový objem (cm3) 998 1248 998
Počet válců/ventilů 3/12 4/16 3/12
Výkon (kW při ot./min) 49/5500 64/6000 49/6200
Točivý moment (N.m při ot./min) 94/3500120/4000 90/4500
Převodovka 5° man 4° aut 5° man 4° aut 5° man
Největší rychlost (km/h) 155 145 171 163 149
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 14,9 (15,1*) 16,8 12,3 13,8 15,2
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 4,7 (4,3*) 6,0 4,9 6,2 -
* ekoverze BlueDrive

Plusy

  • Atraktivní design
  • Kvalitní zpracování
  • Prostornost, velký kufr
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Velká a pohodlná sedadla
  • Pružné a úsporné motory
  • Velmi dobré odhlučnění

Minusy

  • Tvrdší na nerovnostech
  • Na hrubém asfaltu hlučnější podvozek
  • Delší dráhy řazení
  • Volant nelze nastavit podélně
Spolupracujeme s TipCars.com
Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

Trh soukromých letů se probouzí z recese Trh soukromých letů se probouzí z recese

Počet letů v Evropě v letošním prvním čtvrtletí se zvedl…

Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek

Americký prezident Donald Trump na čtvrtečním setkání s…

Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) zastavilo…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i10: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec? Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec?

Ještě před pařížskou premiérou si můžeme prohlédnout…

Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

Nejmenší Hyundai nedosáhlo na plný počet hvězd. Na vině…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková ukázala výstřih i pupík v krajce!

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková…

Z ošklivého káčátka roste v krásku. Anička Slováčková (21) už není žádnou malou holčičkou, která jako by z oka…

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už zmizelo 70 % přidělených

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už…

Litvu už opustilo více než 70 procent běženců z Blízkého východu, které země přijala na základě uprchlických…

 

iSport.cz

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji čeká první grandslam

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji…

Tenistka Markéta Vondroušová si poprvé zahraje hlavní soutěž na grandslamu. Sedmnáctiletá hráčka prošla…

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka s Plzní. Zájem je z Itálie

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka…

Tohle jednomu hlava nebere. Valnou část sezony patřil Jakub Hromada ke stěžejním hráčům Plzně, nicméně poslední…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…