Hyundai Accent hatchback: Američané dostali svoji i30
Korejská automobilka Hyundai představuje na autosalonu v New Yorku pětidveřovou variantu nové generace modelu Accent. Vůz primárně určený pro severoamerický trh se svými tvary podobá evropské i30, jinak se ale oba automobily v mnoha ohledech odlišují.
Automobil se bude vyrábět i ve verzi sedan, kterou Hyundai představil už v březnu, a to pod označením i25 Accent. S tímto názvem se sedan prodává v Panamě a Kolumbii, v USA se však budou obě karosářské varianty prodávat bez číselného přídomku.
Vzhled automobilu pokračuje v trendu značky, nazvaném Fluidic Sculpture. Příď hatchbacku je totožná se sedanem i25 Accent, záď je naopak až na detaily totožná s nošovickou i30. Jiná je optika zadních světlometů, upraven je i nárazník, linie střechy je u vyšších stupňů výbavy zakončena malým spoilerem.
Také boční profily obou pětidveřových hatchbacků se liší jen minimálně, Accent dostal ostrou linku vedoucí od předních kol k zadním světlům a prohloubení ve spodní části dveří. Oba prvky jsou použity z verze sedan. Součinitel aerodynamického odporu je u hatchbacku 0,31, zatímco u sedanu 0,30.
Délka Accentu sedan je 4.369 mm, hatchback měří 4.115 mm. Šířka je u obou provedení 1.699 mm, rozvor pak 2.570 mm. Ten sice mezigeneračně narostl o 71 mm, oproti i30 je však kratší o 80 mm.
V motorovém prostoru bude hliníkový čtyřválec 1,6 GDI z řady Gamma s přímým vstřikováním, známý i z ostatních modelů Hyundai. Ten má nahradit těžší a slabší 1,6 l z řady Alpha. V Accentu bude nová jednotka naladěna na výkon 101 kW, její točivý moment je 167 Nm. Motor bude kombinován s šestistupňovým manuálem, nebo automatem Shiftronic s možností manuálního řazení.
Hyundai si od motoru slibuje nízkou spotřebu. Udávaná spotřeba ve městě je 7,8 l/100 km, na dálnici 5,9 l/100 km. Spotřebu pomáhá snížit dvojité vstřikování a variabilní časování sacích a výfukových ventilů D-CVCT, pneumatiky s nízkým valivým odporem či funkce ActiveECO upravující reakce motoru a automatické převodovky.
Přední náprava používá vzpěry MacPherson s vinutými pružinami, tu zadní tvoří torzní příčka s vinutými pružinami. Poloměr otáčení je 10,4 metru.
V základní výbavě Accentu nechybí šestice airbagů, aktivní opěrky hlav na předních sedadlech, ESC, zadní sedadla sklopná v poměru 60/40 či palubní počítač. Klimatizace, satelitní rádio s MP3, USB a iPod přípojkou, elektrické stahování oken a ovládání zrcátek jsou pro verzi s manuálem za příplatek, provedení s automatem má však tyto prvky už v základu.
Paket Premium přidává centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ovládání rádia na volantu, tempomat, Bluetooth hands-free, přední mlhovky, 16palcová hliníková kola a luxusnější interiér.
Barvu karoserie bude možné vybírat například z bílé Century, stříbrné Ironman, šedé Cyclone, černé Ultra, červené Boston, bronzové Mocha, modré Marathon, modré Clearwater a zelené Electrolyte. Čalounění je šedé, nebo černé.
Vůz se začne v USA prodávat v průběhu letošního léta. Ve výrobě zatím zůstává předchozí generace ve třídveřovém provedení.