Hyundai i30 CW po 100.000 kilometrech: Dojem kazí koroze
Časopis AutoTip zveřejňuje v čísle 2/2012 výsledky dlouhodobého testu Hyundai i30 CW. Redaktoři německého Auto Bildu zvládli s oblíbeným kombi (u nás je model i30 čtvrtý nejprodávanější) od automobilky Hyundai za dva roky najezdit více než 100 tisíc kilometrů.
Velmi potěšitelná je základní výbava modelu, zahrnující šestici airbagů, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, klimatizaci, rádio s CD či pětiletou záruku. Body k dobru sbíral Hyundai také za příjemně naladěný podvozek, sedadla nebo autorádio.
Méně se už redaktorům líbilo utlumení vozu. Pouze pětistupňová převodovka zvyšovala jak hlučnost v kabině, tak spotřebu paliva; Auto Bild ukončil test s průměrnými 9,2 litry Naturalu na 100 kilometrů. Na exponovaných místech interiéru byly vidět po dvou letech stopy dlouhodobého používání a během testu bylo také nutné několikrát měnit žárovky.
Nejzávažnějším problémem testovaného vozu se však ukázala být koroze na několika místech karoserie včetně okenního rámu zadních dveří. Dle vyjádření automobilky jde o naprosto ojedinělý případ. V případě reklamace by se dveře v rámci záruky měnily celé – a sluší se připomenout, že Hyundai dává na prorezavění záruku 12 let.
Celkově dopadl Hyundai i30 CW 1,6i CVVT relativně dobře: obdržel 20 trestných bodů a známku 3 (ze šesti; čím méně tím lépe). To jej řadí na 43. místo z 81. testovaných, těsně za čtyřicátý druhý Mini Cooper.
Kompletní test s rozpisem servisních nákladů, fotografiemi korodujících míst, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním lednovém vydání Auto Tipu číslo 02/2012.