Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
6 Fotogalerie
Diskuze (4)
Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už se nám to blíží. Kompaktní hot-hatch bude mít velmi zajímavé parametry. Sice ne špičkové, ale určitě dostačující...

Ambiciózní Korejci oznámili vznik sportovní značky N už před rokem a půl, což znamená, že reálně je vývojový tým zformován ještě déle. Zatím se ale podepsali pouze pod WRC speciál, na produkční modely stále netrpělivě čekáme. A čekat budeme dál, první sporťák s označením N Hyundai potvrdil až na rok 2017.

Rok je dlouhá doba, takže nelze s určitostí říci, zda to bude na jaře nebo až na podzim, jisté ovšem je, že benjamínkem bude model i30 N. Hyundai auto už nějaký čas intenzivně testuje mimo jiné i na Nürburgringu a je tedy zřejmé, že si na něm dává opravdu záležet. Logicky tedy vývojový tým neopomine žádnou z klíčových oblastí, ať už se jedná o podvozek, brzdy, řízení, převodovku a aerodynamiku, co je ovšem zajímavé, už nyní se pochlubil s parametry motoru.

Může jít pochopitelně teprve o vývojovou fázi nebo dokonce zmatení konkurence, ale aktuální prototypy disponují přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 264 koní (194 kW) při 6000 otáčkách a točivém momentu 309 N.m. Ten bude zkombinován se šestistupňovým manuálem, v roce 2018 by však měla dorazit i varianta s automatem. Auto by mělo mít omezovač rychlosti na obvyklých 250 km/h a samozřejmostí je mechanický samosvor na přední nápravě.

Dříve spekulovaná možnost pohonu všech kol je nereálná, namísto toho i30 N na soupeře zaútočí "dostupnou" cenou, hluboko pod Golfem GTI a Focusem ST. Hyundai prototyp i30 N vyzkoušel i v rámci závodu 24 hodin Nürburgringu. Dojel v něm na 90. místě celkově s 2309 km na kontě a nejrychlejším časem 9 minut a 55,64 sekund.

Vstoupit do diskuze (4)