Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a Kia letos čekají nejslabší růst prodeje od roku 2003

redakce AUTO.CZ
Diskuze (53)
Světový prodej vozů sesterských jihokorejských automobilek Hyundai Motor a Kia Motors loni stoupl o šest procent a jeho růst se zpomalil už třetí rok po sobě.

Letos čeká největší automobilová skupina v zemi čtyřprocentní růst, což by bylo nejslabší tempo od roku 2003. Plyne to podle agentury Reuters z dnešního sdělení obou automobilek, které mají výrobní závody i v Česku a na Slovensku.

Za rok 2013 globální prodej vozů obou automobilek dosáhl 7,56 milionu vozů, což překonalo jejich původní cíl prodat 7,41 milionu aut. V roce 2012 se prodej zvýšil o osm procent. Letos chtějí oba výrobci prodat 7,86 milionu vozů, z toho Hyundai 4,9 milionu.

Jihokorejské automobilky podkopává ostrá zahraniční konkurence jak na zahraničních trzích, tak doma. Vývoz japonských konkurentů loni mohutně podpořil propad kurzu japonského jenu a na korejském trhu si výrazně vylepšily pozice německé automobilky v čele s Volkswagenem, které těžily z uzavření dohody o volném obchodu mezi Jižní Koreou a Evropskou unií. Slabší prodej doma Hyundai a Kia kompenzovaly silným vzestupem v Číně a Latinské Americe a čínský trh by měl být hlavním zdrojem růstu i tento rok.

Hyundai a Kia Motors na konci prosince jmenovaly nového šéfa společné divize výzkumu a vývoje. Hyundai navíc oznámil výměnu šéfa své americké pobočky v reakci na propad svého podílu na tamním trhu.

Obě firmy odhadují svůj letošní růst prodeje jen na úrovni předpokládaného vývoje celého globálního automobilového trhu. To ostře kontrastuje s dřívějšími roky prudké expanze, která vyvrcholila v roce 2010, kdy roční odbyt vozů obou firem vyskočil o 24 procent. Přispěl k tomu pokles kurzu korejského wonu, který jim umožňoval prodávat stále kvalitnější vozy s bohatou výbavou za velmi dostupné ceny.

Kurz wonu však loni proti jenu vzrostl o 22 procent a japonský jen prudce klesl i vůči dolaru, To výrazně pomohlo exportu japonských automobilek Toyota, Honda nebo Nissan, které si v zahraničí posílily pozice právě na úkor Jihokorejců.

Akcie Hyundai i Kia dnes klesly o téměř čtyři procenta. Hyundai loni na akciovém trhu vykázal jeden z nejhorších výkonů mezi velkými světovými automobilkami. Kurz jeho akcií stoupl o osm procent, zatímco akcie Toyoty vyskočily o 60 procent a kurz americké General Motors posílil o 41 procent,

Hyundai v listopadu 2008 zahájil sériovou výrobu osobních automobilů v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia o rok dříve spustila sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (53)
Avatar - vabis
4. 1. 2014 22:11
lidé dostávají rozum
Lidé pomalu, ale jistě dostávají rozum. Dacia za cenu Renaultu se lží a reklamou nedá při životě držet do nekonečna.
3. 1. 2014 16:33
Re: je to tady
No podle toho, co vsechno pry delal je asi velky odbornik, driv by to byl fluktuant, dnes se o nej firmy perou >:D
3. 1. 2014 03:31
Re: Žilinský svost
A kolik bys za to chtel? Koneckoncu pokud to umis prodat sam za vyssi cenu, tak to udelej a nestezuj si.
Avatar - idam.i
2. 1. 2014 21:53
Re: Žilinský svost
Všetky plečku sú na posranie,ale blbý sú tý, čo ich kupujú. ;-)
Avatar - idam.i
2. 1. 2014 21:47
Re: Žilinský svost
Aspoň že sa dajú odpisovať z nákaldov. :-)