reklama


Hyundai Matrix 1,5 CRDi - Space Price (02/2003)

Hyundai Matrix 1,5 CRDi - Space Price (02/2003)

 
 

Od uvedení řady kompaktních MPV Matrix uběhl více než rok, ale v našich testech přichází na řadu až nyní. S lehkou omluvou za zpoždění nabízíme výhodu: k redakčnímu testu jsme měli k dispozici vůz s téměř 30.000 najetých kilometrů, takže můžeme ověřit i vlastnosti intenzivně používaného auta. Automobilce Hyundai je také třeba přiznat doslova ďábelské tempo obměny...

Od uvedení řady kompaktních MPV Matrix uběhl více než rok, ale v našich testech přichází na řadu až nyní. S lehkou omluvou za zpoždění nabízíme výhodu: k redakčnímu testu jsme měli k dispozici vůz s téměř 30.000 najetých kilometrů, takže můžeme ověřit i vlastnosti intenzivně používaného auta. Automobilce Hyundai je také třeba přiznat doslova ďábelské tempo obměny modelových řad, což motoristickým mediím působí občas lehkou starost s tím, jak zvládnout všechny novinky korejského výrobce...

Ale dosti obecností. Stojí před námi svébytné auto s designem od italské Pininfariny, čímž chtěl výrobce zjevně vyjít vstříc evropskému trhu, který po desetitisících polyká Picassa, Scénicy, Zafiry či Tina. Poznávacím znakem Matrixu je snížená hrana bočních oken, což automobil opticky odlehčuje a prosvětluje. Přední maska se značně skloněnou kapotou se podobá taktéž poevropštělému modelu Getz (test najdete zde) a při pohledu zezadu je znát, že pro výrobce byla velikost vstupního otvoru pro zavazadla skutečně prvořadá... Uživatel si zkrátka musí zvyknout na to, že vnitřní prostornosti bylo věnováno (nikoli ale obětováno) vše. Ku cti Hyundaie je třeba říci, že vůz je o průměrně 20 cm kratší než konkurence, přičemž hodnoty prostornosti jsou zhruba stejné. Na celém voze je znát orientace na výšku, čímž možná trochu utrpělo hledisko líbivosti.

S prostorem uvnitř je Hyundai někde uprostřed konkurenčního pole. Vepředu je standardně místa na rozdávání, cestující na zadní dělené lavici budou mít možná problém s krátkým sedákem. Prostor pro kolena je ale dostatečný a hlava také netrpí. Velkou pochvalu si zaslouží Matrix za možnost podélného posuvu zadních sedadel v rozsahu asi 20 cm, která významně zvětšuje jinak průměrný zavazadlový prostor o základním objemu 350 l.

Pracovní prostor řidiče i zbytku posádky je téměř bez chyby, tedy pokud uznáte za přijatelnou paralelní existenci kapličky s přístroji uprostřed palubní desky a panelu s kontrolkami pod volantem. V praktickém provozu toto řešení nijak neruší a nerozptyluje, a údaje i ze vzdálených "budíků" lze odečítat pohodlně. Celý, do černa laděný interiér je bezchybně slícovaný a ani u intenzivně používaného testovacího auta nic nepovrzávalo ani při jízdě po špatných silnicích.

Použitý tříválcový turbodieselje podle naší zkušenosti optimální volbou pro méně dynamicky založeného řidiče. Výkon 60 kW neohromí, ale maxima točivého momentu 184 Nm dosahuje tento jen průměrně hlučný motor už při 1900 otáčkách. Turboprodlevu téměř nelze zaznamenat, a při rozjezdech zejména s polovičním zatížením je auto velmi živé díky lehčímu zpřevodování. Je sice třeba relativně často řadit, ale odměnou je spotřeba, která i v intenzivním městském provozu nepřekročila v našem případě sedmilitrovou hranici. Na běžné silnici i dálnici se Matrix s tímto motorem neztratí, s rostoucí rychlostí a zatížením ale klesá jeho relativní agilita. Ale opět: Plně obsazené auto si při nijak pomalých cestách mimo město řeklo o 5,5 litru nafty, což je s ohledem na kategorii a zatížení výborná hodnota. Při volnoběžných otáčkách a rozjezdech ovšem byly znát lehké vibrace přenášené do karosérie, které se dají přičíst tříválcové koncepci. Něco za něco.

V provozu je neocenitelný zejména výborný výhled, díky němuž téměř není potřeba parkovací asistent. Při jízdě se Matrix chová dlouho neutrálně, a ani vysoká karosérie netrpí velkými náklony v zatáčkách. Při extrémnějších manévrech lze očekávat lehkou nedotáčivost, která se ovšem dá snadno korigovat. I přes pouze bubnové brzdy na zadní nápravě vůz zpomaluje velmi intenzivně a účinek brzd po opakovaném použití slábne jen zvolna.

Hyundai Matrix považujeme, zvláště v této motorizaci, za typicky spotřební vůz. Prostornost, kvalita, tříletá záruka a především ekonomika provozu a velmi konkurenceschopná cena s bohatou výbavou hrají do karet tomuto korejskému minivanu.

Zájemce se ale musí ztotožnit s vibracemi jinak kvalitního turbodieselu a v neposlední řadě i s atypickým designem karoserie.

(Poznámka k ceně - cena základního vozu v provedení M1 (včetně přestavby, bez DPH): 393.957,- Kč)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 459 900 Kč Cena v testované výbavě: 469 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládaná vnější zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, sklápěcí stolky na zadní straně předních sedadel, dělená zadní sedadla, tónovaná skla, kryt zav. prostoru

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+10.000,-)

Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1284
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 470
Rozměr pneu:185/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1340
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč

Na ženevském autosalonu měl premiéru facelift Hyundai…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i vysilující únava

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i…

Dva týdny závodění v extrémně nehostinných podmínkách jsou pryč. Dakar 2017 v neděli našel své letošní vítěze a…

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama