Hyundai Matrix 1,5 CRDi - Space Price (02/2003)

Hyundai Matrix 1,5 CRDi - Space Price (02/2003)

 
 

Od uvedení řady kompaktních MPV Matrix uběhl více než rok, ale v našich testech přichází na řadu až nyní. S lehkou omluvou za zpoždění nabízíme výhodu: k redakčnímu testu jsme měli k dispozici vůz s téměř 30.000 najetých kilometrů, takže můžeme ověřit i vlastnosti intenzivně používaného auta. Automobilce Hyundai je také třeba přiznat doslova ďábelské tempo obměny...

Od uvedení řady kompaktních MPV Matrix uběhl více než rok, ale v našich testech přichází na řadu až nyní. S lehkou omluvou za zpoždění nabízíme výhodu: k redakčnímu testu jsme měli k dispozici vůz s téměř 30.000 najetých kilometrů, takže můžeme ověřit i vlastnosti intenzivně používaného auta. Automobilce Hyundai je také třeba přiznat doslova ďábelské tempo obměny modelových řad, což motoristickým mediím působí občas lehkou starost s tím, jak zvládnout všechny novinky korejského výrobce...

Ale dosti obecností. Stojí před námi svébytné auto s designem od italské Pininfariny, čímž chtěl výrobce zjevně vyjít vstříc evropskému trhu, který po desetitisících polyká Picassa, Scénicy, Zafiry či Tina. Poznávacím znakem Matrixu je snížená hrana bočních oken, což automobil opticky odlehčuje a prosvětluje. Přední maska se značně skloněnou kapotou se podobá taktéž poevropštělému modelu Getz (test najdete zde) a při pohledu zezadu je znát, že pro výrobce byla velikost vstupního otvoru pro zavazadla skutečně prvořadá... Uživatel si zkrátka musí zvyknout na to, že vnitřní prostornosti bylo věnováno (nikoli ale obětováno) vše. Ku cti Hyundaie je třeba říci, že vůz je o průměrně 20 cm kratší než konkurence, přičemž hodnoty prostornosti jsou zhruba stejné. Na celém voze je znát orientace na výšku, čímž možná trochu utrpělo hledisko líbivosti.

S prostorem uvnitř je Hyundai někde uprostřed konkurenčního pole. Vepředu je standardně místa na rozdávání, cestující na zadní dělené lavici budou mít možná problém s krátkým sedákem. Prostor pro kolena je ale dostatečný a hlava také netrpí. Velkou pochvalu si zaslouží Matrix za možnost podélného posuvu zadních sedadel v rozsahu asi 20 cm, která významně zvětšuje jinak průměrný zavazadlový prostor o základním objemu 350 l.

Pracovní prostor řidiče i zbytku posádky je téměř bez chyby, tedy pokud uznáte za přijatelnou paralelní existenci kapličky s přístroji uprostřed palubní desky a panelu s kontrolkami pod volantem. V praktickém provozu toto řešení nijak neruší a nerozptyluje, a údaje i ze vzdálených "budíků" lze odečítat pohodlně. Celý, do černa laděný interiér je bezchybně slícovaný a ani u intenzivně používaného testovacího auta nic nepovrzávalo ani při jízdě po špatných silnicích.

Použitý tříválcový turbodieselje podle naší zkušenosti optimální volbou pro méně dynamicky založeného řidiče. Výkon 60 kW neohromí, ale maxima točivého momentu 184 Nm dosahuje tento jen průměrně hlučný motor už při 1900 otáčkách. Turboprodlevu téměř nelze zaznamenat, a při rozjezdech zejména s polovičním zatížením je auto velmi živé díky lehčímu zpřevodování. Je sice třeba relativně často řadit, ale odměnou je spotřeba, která i v intenzivním městském provozu nepřekročila v našem případě sedmilitrovou hranici. Na běžné silnici i dálnici se Matrix s tímto motorem neztratí, s rostoucí rychlostí a zatížením ale klesá jeho relativní agilita. Ale opět: Plně obsazené auto si při nijak pomalých cestách mimo město řeklo o 5,5 litru nafty, což je s ohledem na kategorii a zatížení výborná hodnota. Při volnoběžných otáčkách a rozjezdech ovšem byly znát lehké vibrace přenášené do karosérie, které se dají přičíst tříválcové koncepci. Něco za něco.

V provozu je neocenitelný zejména výborný výhled, díky němuž téměř není potřeba parkovací asistent. Při jízdě se Matrix chová dlouho neutrálně, a ani vysoká karosérie netrpí velkými náklony v zatáčkách. Při extrémnějších manévrech lze očekávat lehkou nedotáčivost, která se ovšem dá snadno korigovat. I přes pouze bubnové brzdy na zadní nápravě vůz zpomaluje velmi intenzivně a účinek brzd po opakovaném použití slábne jen zvolna.

Hyundai Matrix považujeme, zvláště v této motorizaci, za typicky spotřební vůz. Prostornost, kvalita, tříletá záruka a především ekonomika provozu a velmi konkurenceschopná cena s bohatou výbavou hrají do karet tomuto korejskému minivanu.

Zájemce se ale musí ztotožnit s vibracemi jinak kvalitního turbodieselu a v neposlední řadě i s atypickým designem karoserie.

(Poznámka k ceně - cena základního vozu v provedení M1 (včetně přestavby, bez DPH): 393.957,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 459 900 Kč Cena v testované výbavě: 469 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládaná vnější zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, sklápěcí stolky na zadní straně předních sedadel, dělená zadní sedadla, tónovaná skla, kryt zav. prostoru

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+10.000,-)

Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič

Na stavebním projektu se podílí mnoho různých účastníků…

Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček

Na místopředsedy Sněmovny budou kandidovat Petr Fiala…

 

Štítky Hyundai Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1284
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 470
Rozměr pneu:185/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1340
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

 



Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč

Na ženevském autosalonu měl premiéru facelift Hyundai…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Včera

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…