Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: Motory 1,6 T-GDI a R-2.0 Diesel oficiálně představeny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (111)
Na 11. ročníku mezinárodní konference o pohonných jednotkách Hyundai Motor Group byly představeny dva nové motory, kterých se dočkáme i v Evropě.

Letošní mezinárodní konference o pohonných jednotkách Hyundai Motor Group se konala od 19. do 20. října v Rolling Hill hotelu nedaleko Hyundai-Kia Motors R&D Center v Jižní Koreji. Konference se zůčastnilo okolo jednoho tisíce odborníků, včetně zástupců společností Bosch, Continental, Delphi, Magna Powertrain a Denso.

První z dvojice motorů, s nimiž se mohli účastníci konference seznámit, je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 T-GDI, který se ovšem společně s popisem svých základních parametrů představil již na letošním autosalonu v Šanghaji.

Benzin je v případě tohoto motoru vstřikován pod tlakem 3,5 MPa až 15 MPa přímo do válců s pomocí vysokotlakého čerpadla. Ventilový rozvod je plně plynule variabilní na sací i výfukové straně. Turbodmychadlo má dvoukomorovou konstrukci Twinscroll, přičemž první z komor je zásobována výfukovými plyny z válců 1 a 4 a druhá z válců 2 a 3. Výsledkem má být rychlejší odezva na sešlápnutí pedálu plynu a vysoký výkon v neobvykle vysokých otáčkách.

Nejvyšší výkon motoru 1,6 T-GDI má být 153 kW (208 k) při 6000 min-1. Točivý moment má maximum 265 Nm v 1750 min-1, ale celých 260 Nm bude k dispozici mezi 1750 min-1 a 4500 min-1.

Hyundai uvádí, že vývoj motoru 1,6 T-GDI trval 52 měsíců a bylo do něj investováno 69,5 miliardy jihokorejských wonů (přes 44 milionů Euro). Nová přeplňovaná pohonná jednotka splňuje evropskou emisní normu Euro 5 i kalifornskou normu ULEV-2. Prvním modelem poháněným novým zážehovým motorem s přeplňováním a přímým vstřikováním se má stát kupé Veloster.

Druhou novou pohonnou jednotkou, která byla účastníkům konference představena byl přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru, který již nyní splňuje emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka má nabídnout výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 382 Nm. Hyundai k tomuto motoru prozatím neuvolnilo bližší informace, ale je více než pravděpodobné, že mezi první modely, které jím budou poháněny, bude patřit nástupce současného Santa Fe.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (111)
22. 10. 2011 04:29
Re: Hyundai motor 1.6 T-GDi poráží rivaly!
No hlavně jsou šperky ty korejské plečky, vyrábím to takže o tomm něco vím...
Avatar - miromen
21. 10. 2011 20:33
Re: Hyundai motor 1.6 T-GDi poráží rivaly!
Co k tomu napsat. No 1 a 2 bod nesmysl. K 3 bodu asi to že za auto daš sice vic ale na spotřebě se ti to minimalně vrati s tim že jizda s turbobenzinem je rozhodně přijemnějši. Takže ja se budu opakovat kdo se boji a nevěři ať si koupi atmosferu. Ja osobně po teměř roce a pul mužu řict že k atmosfeře se rozhodně nevratim.
21. 10. 2011 17:51
Re: Hyundai motor 1.6 T-GDi poráží rivaly!
Byl bych s těma spotřebama opatrnej. TSi mají spotřebu nižší pokud se člověk nehodlá svézt, ale nasadí si kloubouk a předjíždí ho i trabant s podvalem...jakmile TSi začneš trochu honit tak jde spotřeba dost přes atmo, ...druhý důvod proč bych zatím TSI nebral je spolehlivost...dost bylo na fórech pláče o problémech s turbem apod....no a poslední důvod proč zatím a zdůrazním to ZATÍM není TSI to pravé ořechové je cenový nárůst oproti atmosféře...
21. 10. 2011 17:44
Re: Rejže klub slaví...
A to tvrdí frajer co ma jako obrázek Peugeot... :-) S podvozkem Velosteru souhlasím...ale ty tvoje kecy o motorech typu "prý" si nech...až se s těmi motory svezeš, potom suď. Měl jsem možnost jet s oběma a jediný problém jsem shledal u 1,7 CRDi do 2 000 otáček, ale to je o zvyku.
21. 10. 2011 17:38
Re: Ekonomicky smysl ???
Ahoj, ocelový spáre :-) Já ti rozumím, však znám tvou zelenou víru. Ale buďme prosím realisti. Hyundai zatím dá v roce 2013 na trh alespoň plug-in hybrid do i30ky. Má se to vyrábět pro Evropu a prý přímo v Nošovicích a prodávat za cenu někde v pásmu 650-700k Kč ( [odkaz] ). Řekl bych, že v tichosti dělají maximálním tempem s LG na vylepšení li-pol článků a na ekonomičnosti celé výroby a provozu. Já ti řeknu bez mučení, že hybrid za takové peníze je pro mě nadále zbytný luxus, neřkuli Tesla veleauto za velecenu. Když se tou elektřinou zabýváš: spočítal už někdo, o kolik víc elektřiny bude nutno vyrábět po přechodu na elektromobily, jakými palivy budou poháněné ty elektrárny a co nás to bude stát? Abychom pak nezjistili, že díky nošovickému hybridu a jeho následníkům dostalo OKD povolení konečně rozkopat a srovnat se zemí Beskydy... jak po tom marně touží takových let. Že bych si ještě rychle došel/vyvezl se z Ráztoky nahoru na Pustevny na poslední památeční sklenku. ;-)