Hyundai: Motory 1,6 T-GDI a R-2.0 Diesel oficiálně představeny
Letošní mezinárodní konference o pohonných jednotkách Hyundai Motor Group se konala od 19. do 20. října v Rolling Hill hotelu nedaleko Hyundai-Kia Motors R&D Center v Jižní Koreji. Konference se zůčastnilo okolo jednoho tisíce odborníků, včetně zástupců společností Bosch, Continental, Delphi, Magna Powertrain a Denso.
První z dvojice motorů, s nimiž se mohli účastníci konference seznámit, je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 T-GDI, který se ovšem společně s popisem svých základních parametrů představil již na letošním autosalonu v Šanghaji.
Benzin je v případě tohoto motoru vstřikován pod tlakem 3,5 MPa až 15 MPa přímo do válců s pomocí vysokotlakého čerpadla. Ventilový rozvod je plně plynule variabilní na sací i výfukové straně. Turbodmychadlo má dvoukomorovou konstrukci Twinscroll, přičemž první z komor je zásobována výfukovými plyny z válců 1 a 4 a druhá z válců 2 a 3. Výsledkem má být rychlejší odezva na sešlápnutí pedálu plynu a vysoký výkon v neobvykle vysokých otáčkách.
Nejvyšší výkon motoru 1,6 T-GDI má být 153 kW (208 k) při 6000 min-1. Točivý moment má maximum 265 Nm v 1750 min-1, ale celých 260 Nm bude k dispozici mezi 1750 min-1 a 4500 min-1.
Hyundai uvádí, že vývoj motoru 1,6 T-GDI trval 52 měsíců a bylo do něj investováno 69,5 miliardy jihokorejských wonů (přes 44 milionů Euro). Nová přeplňovaná pohonná jednotka splňuje evropskou emisní normu Euro 5 i kalifornskou normu ULEV-2. Prvním modelem poháněným novým zážehovým motorem s přeplňováním a přímým vstřikováním se má stát kupé Veloster.
Druhou novou pohonnou jednotkou, která byla účastníkům konference představena byl přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru, který již nyní splňuje emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka má nabídnout výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 382 Nm. Hyundai k tomuto motoru prozatím neuvolnilo bližší informace, ale je více než pravděpodobné, že mezi první modely, které jím budou poháněny, bude patřit nástupce současného Santa Fe.