Hyundai: Motory 1,6 T-GDI a R-2.0 Diesel oficiálně představeny

Hyundai: Motory 1,6 T-GDI a R-2.0 Diesel oficiálně představeny

 
 

Na 11. ročníku mezinárodní konference o pohonných jednotkách Hyundai Motor Group byly představeny dva nové motory, kterých se dočkáme i v Evropě.

Letošní mezinárodní konference o pohonných jednotkách Hyundai Motor Group se konala od 19. do 20. října v Rolling Hill hotelu nedaleko Hyundai-Kia Motors R&D Center v Jižní Koreji. Konference se zůčastnilo okolo jednoho tisíce odborníků, včetně zástupců společností Bosch, Continental, Delphi, Magna Powertrain a Denso.

První z dvojice motorů, s nimiž se mohli účastníci konference seznámit, je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 T-GDI, který se ovšem společně s popisem svých základních parametrů představil již na letošním autosalonu v Šanghaji.

Benzin je v případě tohoto motoru vstřikován pod tlakem 3,5 MPa až 15 MPa přímo do válců s pomocí vysokotlakého čerpadla. Ventilový rozvod je plně plynule variabilní na sací i výfukové straně. Turbodmychadlo má dvoukomorovou konstrukci Twinscroll, přičemž první z komor je zásobována výfukovými plyny z válců 1 a 4 a druhá z válců 2 a 3. Výsledkem má být rychlejší odezva na sešlápnutí pedálu plynu a vysoký výkon v neobvykle vysokých otáčkách.

Nejvyšší výkon motoru 1,6 T-GDI má být 153 kW (208 k) při 6000 min-1. Točivý moment má maximum 265 Nm v 1750 min-1, ale celých 260 Nm bude k dispozici mezi 1750 min-1 a 4500 min-1.

Hyundai uvádí, že vývoj motoru 1,6 T-GDI trval 52 měsíců a bylo do něj investováno 69,5 miliardy jihokorejských wonů (přes 44 milionů Euro). Nová přeplňovaná pohonná jednotka splňuje evropskou emisní normu Euro 5 i kalifornskou normu ULEV-2. Prvním modelem poháněným novým zážehovým motorem s přeplňováním a přímým vstřikováním se má stát kupé Veloster.

Druhou novou pohonnou jednotkou, která byla účastníkům konference představena byl přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru, který již nyní splňuje emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka má nabídnout výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 382 Nm. Hyundai k tomuto motoru prozatím neuvolnilo bližší informace, ale je více než pravděpodobné, že mezi první modely, které jím budou poháněny, bude patřit nástupce současného Santa Fe.

Hyundai.auto.cz: Vše o značce Hyundai na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai: Motory 1,6 T-GDI a R-2.0 Diesel…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…