Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai představuje druhou generaci i20

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (155)
Jihokorejská automobilka odhaluje podobu nové generace svého malého hatchbacku ještě před jeho premiérou na autosalonů v Paříži.

Začátkem letošního srpna Hyundai začalo s odhalování druhé generace i20 prostřednictvím skic a videa. Nyní se korejský konkurent nové Fabie představuje prostřednictvím první série fotografií, na nichž je zachycen jeho exteriér.

Tvary nové i20 pokračují v trendu designérského směru Fluidic Sculpture, který Hyundai postupně inovuje. Pod křivkami se podepsalo evropské designové centrum značky sídlící v německém Rüsselsheimu.

Přídi vozu dominuje výrazná šestiúhelníková maska chladiče, hlavní světlomety jsou nadále opticky spojeny úzkou linkou. Netradičním detailem jsou tmavě zbarvené C-sloupky, které mají profil auta opticky prodlužovat. Koncové svítilny jsou proti minulé generaci výrazně širší a zasahují až do víka zavazadlového prostoru.

Nový Hyundai i20 se pyšní LED světly pro denní svícení a světelné diody jsou použity i v zadních světlech. Součástí výbavy bude mimo jiné i parkovací kamera a poprvé pro i20 nabídne jihokorejská automobilka panoramatické střešní okno.

Ve srovnání s první generací i20 novinka povyrostla a její rozvor se prodloužil o 45 mm na 2570 mm. Celková délka vozu pak narostla ze současných 3995 mm na 4035 mm. Z tohoto prodloužení mají profitovat především cestující. Zavazadlový prostor má základní objem 320 litrů oproti současným 295 litrům.

Hyundai se prozatím nezmiňuje o nabídce pohonných jednotek, ale očekává se, že jádro nabídky by měly tvořit současné motorizace: zážehové čtyřválce o objemu 1,2 a 1,4 litru (63 a 74 kW) plus vznětový tříválec 1,1 CRDi (55 kW) a vznětová čtrnáctistovka se 66 kilowatty. O výrobu malého hatchbacku pro evropský trh se postará turecká továrna Izmit.

Vrcholem nabídky se pak má stát sportovní verze N. Při jejím vývoji chce Hyundai využít své zkušenosti ze světového šampionátu v rallye. Kvůli chystané paletě sportovně zaměřených modelů s označením N automobilka dokonce otevřela výzkumné a vývojové středisko u Nürburgringu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (155)
12. 8. 2014 22:11
Re: Opět ne
Ano - jde o to, že u tohoto koncernu se tvoří design pro (téměř) všechny značky (VAG) z jednoho centra (v Postupimi). "Lokální" šéf designu (tedy i Kabaň) má pak jen velmi úzké možnosti něco upravit, možná i navrhnout, ovšem pak i obhájit. A ještě je tu jedna věc: "kalhoty po starším bráchovi" - nebo-li, co Audi odnosí, to Škoda donosí (zadní světla, boční prolis).
No a designeři jsou trochu jako fotbalisté - přestupují z týmu do týmu, ale hrají tak trochu stále svojí hru. V tom máš také pravdu.
12. 8. 2014 21:22
Re: Facka pro Fábii
Od Fiatu?Silně mi připomíná nový design Škodovek Stillo.Ostré hrany a rovné linie používají výrobci aut opravdu hodně dlouho.Rád bych viděl co je na Dněšních Škodovkách originální.
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2014 20:43
Re: Opět ne
Genesis je nádherný. Ale že bych si jej vybral místo Lexusu? Tak to by mě nenapadlo ani ve snu ;-)
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2014 20:42
Re: Děvečka pro všechny
Vzhledem k tomu, že nevíš ani to, že nová i20 v sobě nese designové prvky poloviny svých konkurentů, tak to, že nevíš, je zcela v pořádku :-!
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2014 20:40
Re: je to pruser
To by se ovšem musela vyplnit předpověď Paroubka, aby měli Korejci od koho kopírovat >:-[] :-!