Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi-VGT - Enginelift

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi-VGT - Enginelift

 
 

Od jara letošního roku nabízí Hyundai v SUV Santa Fe také silnější turbodiesel s označením CRDi-VGT. Jak se inovovaná pohonná jednotka projeví v provozu, zvláště s novou koncepcí připojování pohonu zadní nápravy?

Od jara letošního roku nabízí Hyundai v SUV Santa Fe také silnější turbodiesel s označením CRDi-VGT. Jak se inovovaná pohonná jednotka projeví v provozu, zvláště s novou koncepcí připojování pohonu zadní nápravy?

Dosud využívaný úsporný turbodiesel 2,0 CRDi s 83 kilowatty nejvyššího výkonu doplnil jeho modernizovaný bratr 2,0 CRDi-VGT (92 kW), který vznikl dalším vývojem zmíněného motoru. Označení VGT znamená, že motor je vybaven novým turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

Nová varianta se systémem VGT má nejvyšší výkon 92 kW při 4000 otáčkách, důležitější je ale nárůst točivého momentu na 285 N.m při v rozsahu otáček 1950 až 2600 min.

Zrychlení na 100km/h se zlepšilo na 13 s a průměrná spotřeba nepatrně klesla na 7,5 l/100km.

Objektivní změny hodnot jsou při jízdě subjektivně vnímatelné velmi dobře. Motor je znatelně méně hlučný a přes dobré utlumení neproniká do karoserie mnoho vibrací. Širší rozsah otáček v pásmu maximálního točivého momentu umožňuje akceleraci s méně častým řazením, a co je nejpodstatnější, při evidentním nárůstu dynamiky jsme neměli problém udržet průměrnou spotřebu kolem sedmilitrové hranice při jízdách mimo město. Ve městě se spotřeba pohybuje okolo devíti litrů na sto kilometrů.

Inovace se dotkly i pohonného ústrojí - dosud byla používána mechanická varianta s mezinápravovým diferenciálem s viskózní spojkou. Toto ústrojí rozdělovalo točivý moment v poměru 60:40 mezi přední a zadní nápravu. Nyní je pohon zadních kol připojitelný přes elektronicky ovládanou lamelovou spojku integrovanou v tělese zadního diferenciálu. Kromě snížení odporů nepoháněných částí (které mají vliv na spotřebu) je důsledkem změny systému pohonu hlavně nutnost si zvykat na více nedotáčivý charakter auta. V praxi je rychlost připojení zadního pohonu dostatečná, řádově milisekundový proces zvládá spojka téměř bez typického rázu.

Sečteno, podtrženo: za cenu verze s původním motorem (ta nyní zlevnila) je na trhu k dispozici technologicky vyspělejší a uživatelsky příjemnější auto. Přičteme-li ostatní atributy vozu, zmiňované v  testu původního turbodieselu, lze říci, že zákazník i jeho peněženka získali.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 849 900 Kč Cena v testované výbavě: 913 400 Kč

Základní výbava:Základní výbava: ABS+EBD, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední a boční airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.500,-), sada Elegance - kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední sedadla, tmavá zadní skla, automatická klimatizace (+50.000,-)

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1950 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 6.4 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 690 / 1475
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1718 / 700
Rozměr pneu:225/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4500
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun

Dlouhá sedmimístná verze Hyundaie Santa Fe se začíná…

Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi

První generace Hyundaie Santa Fe oslovila i řidiče, kteří…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…