Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi-VGT - Enginelift

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi-VGT - Enginelift

 
 

Od jara letošního roku nabízí Hyundai v SUV Santa Fe také silnější turbodiesel s označením CRDi-VGT. Jak se inovovaná pohonná jednotka projeví v provozu, zvláště s novou koncepcí připojování pohonu zadní nápravy?

Od jara letošního roku nabízí Hyundai v SUV Santa Fe také silnější turbodiesel s označením CRDi-VGT. Jak se inovovaná pohonná jednotka projeví v provozu, zvláště s novou koncepcí připojování pohonu zadní nápravy?

Dosud využívaný úsporný turbodiesel 2,0 CRDi s 83 kilowatty nejvyššího výkonu doplnil jeho modernizovaný bratr 2,0 CRDi-VGT (92 kW), který vznikl dalším vývojem zmíněného motoru. Označení VGT znamená, že motor je vybaven novým turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

Nová varianta se systémem VGT má nejvyšší výkon 92 kW při 4000 otáčkách, důležitější je ale nárůst točivého momentu na 285 N.m při v rozsahu otáček 1950 až 2600 min.

Zrychlení na 100km/h se zlepšilo na 13 s a průměrná spotřeba nepatrně klesla na 7,5 l/100km.

Objektivní změny hodnot jsou při jízdě subjektivně vnímatelné velmi dobře. Motor je znatelně méně hlučný a přes dobré utlumení neproniká do karoserie mnoho vibrací. Širší rozsah otáček v pásmu maximálního točivého momentu umožňuje akceleraci s méně častým řazením, a co je nejpodstatnější, při evidentním nárůstu dynamiky jsme neměli problém udržet průměrnou spotřebu kolem sedmilitrové hranice při jízdách mimo město. Ve městě se spotřeba pohybuje okolo devíti litrů na sto kilometrů.

Inovace se dotkly i pohonného ústrojí - dosud byla používána mechanická varianta s mezinápravovým diferenciálem s viskózní spojkou. Toto ústrojí rozdělovalo točivý moment v poměru 60:40 mezi přední a zadní nápravu. Nyní je pohon zadních kol připojitelný přes elektronicky ovládanou lamelovou spojku integrovanou v tělese zadního diferenciálu. Kromě snížení odporů nepoháněných částí (které mají vliv na spotřebu) je důsledkem změny systému pohonu hlavně nutnost si zvykat na více nedotáčivý charakter auta. V praxi je rychlost připojení zadního pohonu dostatečná, řádově milisekundový proces zvládá spojka téměř bez typického rázu.

Sečteno, podtrženo: za cenu verze s původním motorem (ta nyní zlevnila) je na trhu k dispozici technologicky vyspělejší a uživatelsky příjemnější auto. Přičteme-li ostatní atributy vozu, zmiňované v  testu původního turbodieselu, lze říci, že zákazník i jeho peněženka získali.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 849 900 Kč Cena v testované výbavě: 913 400 Kč

Základní výbava:Základní výbava: ABS+EBD, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední a boční airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.500,-), sada Elegance - kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední sedadla, tmavá zadní skla, automatická klimatizace (+50.000,-)

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech

Letos se konají již sedmé volby do Poslanecké sněmovny.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1950 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 6.4 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 690 / 1475
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1718 / 700
Rozměr pneu:225/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4500
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun

Dlouhá sedmimístná verze Hyundaie Santa Fe se začíná…

Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi Ojetý Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: Alternativa ke kombi

První generace Hyundaie Santa Fe oslovila i řidiče, kteří…

 



 
Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Umělci se v Holešovicích vyřádili na nahých modelkách. Nejintimnější partie zakryly barvy

Umělci se v Holešovicích vyřádili na nahých…

Nahé dívky vystavovaly svá těla. A to ne jen tak náhodou: představovaly totiž živá plátna vizážistům nejen z…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

VIDEO: Teplice - Karviná 1:0. Výhru v závěru trefil Vaněček

VIDEO: Teplice - Karviná 1:0. Výhru v závěru trefil Vaněček

Fotbalisté Teplic v duelu 11. kola první ligy doma porazili Karvinou 1:0. Dvě minuty před koncem se o to…

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje zastavil Chelsea i Inter

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje…

Češi toto místo během letních prázdnin obsazují pro své dovolené, talentovaní fotbalisté do 16 let napříč…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…