Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata 2,4 GDI: 148 kW a přímé vstřikování pro korejský trh

Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
13 Fotogalerie
Diskuze (10)
Hyundai na domácím korejském trhu uvádí do prodeje novou Sonatu s motorem 2,4 GDI. Nový agregát má přímé vstřikování a dosahuje nadprůměrného maximálního výkonu 148 kW.

Nasazení přímého vstřikování u zážehových motorů přirovnává Hyundai k revoluci, kterou způsobil přechod od karburátorů k vstřikování v 80tých letech. Faktem je, že přímovstřikový motor 2,4 GDI z konstrukční řady Theta II pracuje s vysokým kompresním poměrem 11,3:1 a na atmosférickou pohonnou jednotku dosahuje nadprůměrného litrového výkonu (62 kW/l).

Maximum výkonu je ve specifikaci pro korejský trh 148 kW při 6300 min-1. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 250 Nm a je dosahován při 4250 min-1. V porovnání se srovnatelným motorem vybaveným vstřikováním do sání dosahuje 2,4 GDI o 7 % vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách, v oblasti nad maximální hodnotou má GDI o 12 % více newtonmetrů.

Podstatou lepších parametrů je vysoký tlak a přesné načasování vstřikování. Vysokotlaké čerpadlo vstřikování dává tlak až 150 bar, do válců se tedy může dostat více paliva než konvenční cestou přes sací ventily. Vstřikování navíc probíhá dvoufázově, s pilotním a hlavním vstřikem, což snižuje zátěž katalyzátoru. Motor 2,4 GDI má díky tomu nízké emise při studených startech, což ho v Kalifornii řadí do přísnějších standardů ULEV-2 a PZEV.

Kromě toho Hyundai pro nový motor použil variabilní časování sacích i výfukových ventilů DCVVT a dvoustupňový sací trakt VIS. Změnou celkové délky sacích kanálů dochází k regulaci proudu vzduchu nasávaného do válců.

V Koreji se nová Sonata 2,4 GDI bude prodávat standardně se šestistupňovou automatickou převodovkou. Technologie GDI bude postupně rozšířena napříč celou motorovou nabídkou koncernu Hyundai. Bližší informace zatím nejsou známy.

Vstoupit do diskuze (10)