Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Tucson oficiálně: Premiéra v Ženevě, prodej začne v půlce roku

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
8 Fotogalerie
Jan Mička
Korejská automobilka Hyundai oficiálně představila nový Tucson ještě před ženevskou premiérou. Jeho design silně koresponduje se současnými Santa Fe.

Hyundai Tucson není nic jiného než nová podoba nošovického ix35. Jeho druhá generace po stránce designu silně koresponduje se současnou generací modelu Santa Fe, to se ale dalo s ohledem na korporátní image očekávat. V prodeji se objeví v druhé polovině letošního roku, přičemž Evropa bude i nadále zásobována exempláři vyrobenými na severní Moravě.

Masivní maska chladiče, protažené hlavní světlomety, diody pro denní svícení a spousta chromu – to je nový Hyundai Tucson o délce 4.475 milimetrů (nárůst o 65 mm), šířce 1.850 milimetrů (+30 mm) a výšce 1.670 milimetrů (-25 mm). Nebudeme zastírat, že Korejci popuštěná uzda fantazii má své kouzlo, zadní svítilny však z našeho pohledu až moc připomínají současnou Kiu Sportage a nízké zadní sklo dobrému výhledu vzad nepřispěje. Vůz na nás dělá trochu „ramena“ masivními lemy blatníků, které bude s ohledem na větší světlou výšku a pohon všech kol občas potřebovat.

Interiér Tucsonu na první pohled překvapuje kvalitními materiály a velmi jednoduchým pojetím středové konzoly. Na jejím vrcholu trůní dotykový displej multimediální systému s navigací, který již u stávající ix35 komunikuje v českém jazyce. Proti proudu doby jde klasická ruční brzda a vysoko umístěný panel klimatizace nahrává ergonomické přívětivosti. Vůz by neměl být na štíru ani s prostorností, o čemž částečně vypovídá zavazadelník se základním objemem 513 litrů (dříve 465 litrů) a rozvorem náprav 2.670 milimetrů (+30 mm), konkrétní závěry si však necháme až na ženevský autosalon.

Pod kapotou vozu se může objevit jeden ze dvou benzinových a třech vznětových čtyřválců. Všechny motory plní emisní normu Euro 6, jsou standardně párovány s manuální šestistupňovou převodovkou a podle oficiální tiskové zprávy prošly ve srovnání se stávající generací značným vylepšením. Informace bohužel nehovoří o hnaných nápravách, vedle „předokolek“ se však stoprocentně dočkáme i pohonu AWD s mezinápravovou spojkou.

Základ tvoří zážehový přímovstřikový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 99 kW, který je navíc jediným atmosférickým agregátem nabídky. Druhým stupněm je přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI (129 kW), u níž je na výběr mezi manuální šestistupňovou a sedmistupňovou dvouspojkovou skříní.

Flotila vznětových agregátů startuje sedmnáctistovkou CRDi s výkonem 85 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Další možnosti výběru představují dvě verze čtyřválce 2.0 CRDi (100 kW a 135 kW), přičemž se můžete rozhodnout mezi manuální šestistupňovou a automatickou převodovkou o stejném počtu rychlostí.