17.2. 2015 Jan Mička Jan Mička

Hyundai Tucson oficiálně: Premiéra v Ženevě, prodej začne v půlce roku

 

Korejská automobilka Hyundai oficiálně představila nový Tucson ještě před ženevskou premiérou. Jeho design silně koresponduje se současnými Santa Fe.

Hyundai Tucson není nic jiného než nová podoba nošovického ix35. Jeho druhá generace po stránce designu silně koresponduje se současnou generací modelu Santa Fe, to se ale dalo s ohledem na korporátní image očekávat. V prodeji se objeví v druhé polovině letošního roku, přičemž Evropa bude i nadále zásobována exempláři vyrobenými na severní Moravě.

Masivní maska chladiče, protažené hlavní světlomety, diody pro denní svícení a spousta chromu – to je nový Hyundai Tucson o délce 4.475 milimetrů (nárůst o 65 mm), šířce 1.850 milimetrů (+30 mm) a výšce 1.670 milimetrů (-25 mm). Nebudeme zastírat, že Korejci popuštěná uzda fantazii má své kouzlo, zadní svítilny však z našeho pohledu až moc připomínají současnou Kiu Sportage a nízké zadní sklo dobrému výhledu vzad nepřispěje. Vůz na nás dělá trochu „ramena“ masivními lemy blatníků, které bude s ohledem na větší světlou výšku a pohon všech kol občas potřebovat.

Interiér Tucsonu na první pohled překvapuje kvalitními materiály a velmi jednoduchým pojetím středové konzoly. Na jejím vrcholu trůní dotykový displej multimediální systému s navigací, který již u stávající ix35 komunikuje v českém jazyce. Proti proudu doby jde klasická ruční brzda a vysoko umístěný panel klimatizace nahrává ergonomické přívětivosti. Vůz by neměl být na štíru ani s prostorností, o čemž částečně vypovídá zavazadelník se základním objemem 513 litrů (dříve 465 litrů) a rozvorem náprav 2.670 milimetrů (+30 mm), konkrétní závěry si však necháme až na ženevský autosalon.

Pod kapotou vozu se může objevit jeden ze dvou benzinových a třech vznětových čtyřválců. Všechny motory plní emisní normu Euro 6, jsou standardně párovány s manuální šestistupňovou převodovkou a podle oficiální tiskové zprávy prošly ve srovnání se stávající generací značným vylepšením. Informace bohužel nehovoří o hnaných nápravách, vedle „předokolek“ se však stoprocentně dočkáme i pohonu AWD s mezinápravovou spojkou.

Základ tvoří zážehový přímovstřikový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 99 kW, který je navíc jediným atmosférickým agregátem nabídky. Druhým stupněm je přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI (129 kW), u níž je na výběr mezi manuální šestistupňovou a sedmistupňovou dvouspojkovou skříní.

Flotila vznětových agregátů startuje sedmnáctistovkou CRDi s výkonem 85 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Další možnosti výběru představují dvě verze čtyřválce 2.0 CRDi (100 kW a 135 kW), přičemž se můžete rozhodnout mezi manuální šestistupňovou a automatickou převodovkou o stejném počtu rychlostí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Tucson oficiálně: Premiéra v…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Sportovní verze N i pro Hyundai Tucson? I to je možné! Sportovní verze N i pro Hyundai Tucson? I to je možné!

Hyundai plánuje široké portfolio sportovně laděných…

Lesy ČR budou nakupovat u Hyundaie. Celkem za 153,2 milionu... Lesy ČR budou nakupovat u Hyundaie. Celkem za 153,2 milionu...

Státní podnik Lesy České republiky (LČR) koupí letos pro…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…