Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
IndyCar odhaluje monoposty pro rok 2018
IndyCar odhaluje monoposty pro rok 2018
IndyCar odhaluje monoposty pro rok 2018
IndyCar odhaluje monoposty pro rok 2018
38 Fotogalerie

IndyCar odhaluje monoposty pro rok 2018. Jsou ještě hezčí a bezpečnější

Po úvodních nákresech představuje americký formulový šampionát vzhled vozů pro příští sezonu. Nový design počítá i s ochrannou hlavy pilota po vzoru Formule 1.

Poprvé jsme vzhled monopostů IndyCar pro rok 2018 mohli vidět před dvěma měsíci, kdy zástupci soutěže ukázali světu počítačové návrhy. Tehdy s nimi sklidili velký úspěch a fanoušci doufali, že konečný výsledek bude vypadat obdobně. Nyní, krátce před prvními testy, už je design formulí odhalen kompletně a stroje jsou to opravdu krásné.

Základem bude i nadále podvozek Dallara IR-12 z roku 2012, zbytek obstarávají značky Chevrolet a Honda. Podlaha těchto aut generuje 66 % přítlaku, což je o 19 % více než doposud. Aerodynamické prvky již nejsou tak složité, od čehož si tvůrci slibují snadnější jízdu za soupeři a lehčí předjíždění. Na snímcích můžeme vidět konfiguraci s nízkým přítlakem, která se bude využívat na vysokorychlostních oválech.

Zapracovalo se i na bezpečnosti. Boční konstrukce je širší a nově tvořena ze speciálních materiálů (kromě uhlíkových vláken je použita také dyneema), což má chránit závodníka v případě bočního nárazu. Horší zprávou je, že vedení šampionátu po vzoru Formule 1 také počítá s nasazením ochranného prvku hlavy jezdce. Zatím je vše ve fázi konceptu a inovace se tak dočkáme až později. To monoposty F1 dostanou ochranný „halo“ kokpit už v příštím roce. Ve spojení s vozy IndyCar se hovoří o elegantnějším ochranném skle.

„Na monopostech jsme začali pracovat před rokem v dubnu a aplikovali jsme poznatky jezdců, týmů, výrobců i samotných fanoušků. Ti všichni se na stavbě aut podíleli,“ uvedl Jay Frye, ředitel šampionátu IndyCar. „Na papíře to vypadalo dobře, ale naživo je to ještě lepší.“

Dnes a zítra jsou v plánu první dva testovací dny v Indianapolis, následně se zkušební program přesune do Ohia, kde se bude jezdit 1. srpna. O deset dní později zamíří monoposty do Iowy a koncem září se objeví v Sebringu. Týmům budou vozy dodány během listopadu.