Infiniti FX30d, EX30d a M30d: Nový turbodiesel 3,0 V6 (175 kW, 550 Nm)
Prvních 20 let své existence se automobilka Infiniti soustředila výhradně na zážehové agregáty, vstup na evropské trhy ale přinesl nutnost nabídnout i turbodiesel. Rok po oficiálním uvedení Infiniti v Evropě se tak zdejší zákazníci dočkají zcela nového šestiválcového turbodieselu.
Vývojové práce byly zahájeny v roce 2005. Mezi zvažovanými konfiguracemi byly V6 i V8, nakonec se konstruktéři Aliance Renault Nissan rozhodli pro šestiválec s neobvyklým úhlem sevření válců 65°. Důvodem byly kompaktní rozměry a také nutnost zástavby agregátu do současných modelů Infiniti, které nemají motorový prostor dimenzovaný pro podélnou instalaci velkého turbodieselu.
Výsledkem je motor V9X. Úhel sevření válců 65° je dostatečně malý, aby měl motor přijatelnou šířku, zároveň však umožňuje umístit turbodmychadlo mezi válce. Blok motoru je, na rozdíl od mnoha moderních turbodieselů, vyroben z grafitové litiny CGI a ne z hliníku. Volba CGI zajišťuje dostatečnou tuhost a pohlcení hluku motoru při použití menšího množství materiálu, než by bylo nutné u hliníku. Grafitová litina má navíc lepší tepelnou odolnost. Hlava motoru je z hliníku, ventilový rozvod je poháněn řetězem.
Motor je osazen vstřikováním common rail Bosch s piezo-elektrickými vstřikovači, které mají maximální tlak 1800 bar. Ze zdvihového objemu 2993 cm3 (vrtání 84 mm, zdvih 90 mm) dává nejvyšší výkon 175 kW, maximum točivého momentu 550 Nm je dostupné mezi 1750 a 2500 min-1. Volnoběžné otáčky jsou nastaveny jen na 650 min-1.
Turbodiesel se začne prodávat nejprve v crossoverech EX30d (kombinovaná spotřeba 8,4 l/100 km) a FX30d (9,0 l/100 km). V obou případech bude standardně spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Ještě letos se začne prodávat i v novém sedanu vyšší střední třídy M30d a postupně se dostane i do některých modelů značek Nissan a Renault. Výroba motoru probíhá ve francouzské motorárně Cleon.