Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti JX35: Japonská prémie pro sedm (video)

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
Na autosalonu v Los Angeles se představilo největší Infiniti, model JX35, ve své produkční verzi.

Při první premiéře velkého Infiniti JX – letos v létě na soutěži automobilové elegance v Pebble Beach – šlo ještě o studii. Nyní se model, hierarchicky umístěný mezi řady FX a QX, ukazuje v definitivní sériové podobě.

Novinka, která nabídne ve svém interiéru posádce sedm míst, je konkurencí vozů jako je Mercedes-Benz GL, Audi Q7, Land Rover Discovery a Lexus GX/Toyota Land Cruiser. Velkoprostorový crossover bude v nabídce s pohonem předních nebo všech kol.

Design Infiniti JX35 rozvíjí současný styl japonské značky a především tvarem C-sloupku odkazuje na koncept Etherea z letošního autosalonu v Ženevě. V interiéru je sedm sedadel ve třech řadách. Druhá řada sedadel je posuvná v rozmezí čtrnácti centimetrů, třetí se skládá do podlahy. Infiniti prohlašuje, že jak ve druhé, tak ve třetí řadě je více místa pro nohy než v konkurenčním Cadillacu Escalade.

O pohon se stará vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Ten poskytuje nejvyšší výkon 198 kW při 6.400 min-1, točivý moment vrcholí při 4.400 min-1 hodnotou 336 Nm. Poháněna jsou buď přední nebo všechna kola a to skrze převodovku CVT.

Hmotnost ani rozměry tohoto drobečka zatím nebyly zveřejněny, otázkou je dále i to jak moc reálná bude udávaná kombinovaná spotřeba 12,4 litru na 100 km. Řidič si může na otočném ovladači zvolit vhodný jízdní režim (Standard, Sport, Eco a Snow), elektronika nastaví odezvu motoru na sešlápnutí pedálu akcelerátoru nebo logiku automatické převodovky. Infiniti JX35 má součinitel aerodynamického odporu roven 0,34.

Infiniti JX35 obouvá na svá osmnáctipalcová kola z lehkých slitin pneumatiky o velikosti 235/65, na přání mohou být kola i dvacetipalcová (235/55 R20) a to dokonce i leštěná a kovaná. Automobil je nabízen v pěti výbavových stupních, vyberme z velmi dlouhého seznamu alespoň ty nejzajímavější položky.

Novinkou je systém Backup Collision Intervention (BCI), chránící před kolizí při couvání. Funguje v několika úrovních: Nejprve řidiče varuje vizuálně, zvukově a vyvine protitlak na plynový pedál. Když se ale nehoda dále blíží, dokáže elektronika vůz sama zastavit.

Elektronika hlídá také nechtěné vybočení z jízdního pruhu, mrtvý úhel nebo dokáže varovat před čelním nárazem. Kamery jsou schopny ukázat vám obraz v celém kruhu kolem vozu.

Součástí výbavy může dále být navigační systém s osmipalcovým (standardně sedmipalcový) displejem a HDD, schopný streamování písniček přes Bluetooth. Milovníci hudby jistě rádi sáhnou po výkonné audioaparatuře Bose Cabin Surround s patnácti reproduktory, ti bez garáže pak po vyhřívaném volantu či dálkovém startování motoru. Ovzduší na palubě zlepšuje čistič vzduchu Plasmacluster.

Cena bez daně a poplatků za dodání po Spojených státech začíná na 40.450 USD, první zákazníci se svého nového JX35 dočkají na jaře příštího roku.

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
Avatar - pelikoš
19. 11. 2011 15:52
Re: CVT??
cvtéčka ušla za dobu své existence řádný kus ;-)
17. 11. 2011 14:22
CVT??
Variator? To snad ne... :no:
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2011 14:15
Re: krásný auto
na to, že je autobus, je opravdu povedené :yes: :-)
Avatar - pelikoš
17. 11. 2011 09:31
krásný auto
nejvíce se mě líbí ten žraločí nos a velkou výhodou například proti géelku je ta posuvná prostřední řada,protože v tom mercedesu je vzadu hodně málo místa.infiniti jede... ;-)