Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti M35h: Full hybrid přichází do Evropy

Diskuze (6)
Infiniti zveřejnilo podrobné informace k evropské verzi svého prvního hybridu, sedanu M35h. Jedná se o tzv. full hybrid se šestiválcovým zážehovým motorem a elektromotorem, který může auto pohánět i samostatně.

Systém pohonu Infiniti M35h nazývá automobilka jako Infiniti Direct Response Hybrid. Poprvé se představil v roce 2009 na ženevském autosalonu v útrobách konceptu Essence. O rok později na témže místě debutovalo sériové provedení nového sedanu řady M a nová varianta, která propojí karoserii sedanu s pohonem Direct Response Hybrid se v evropské verzi představí nyní na autosalonu v Paříži.

Hybridní M35h je po zážehovém šestiválci M37 a dieselovém šestiválci M30d třetí motorizací v nové modelové řadě. Tato kombinace tří druhů pohonu je ve vyšší střední třídě stále unikátní a zřejmě tomu tak bude i na jaře 2011, kdy M35h fyzicky zamíří k prvním zákazníkům v Evropě.

Hlavní slovo při pohonu auta má motor 3,5 V6 s výkonem 225 kW a točivým momentem 350 Nm při 5000 min-1. Infiniti dalo tomuto agregátu přednost před 3,7 V6 z důvodu průběhu točivého momentu, kterým 3,5 V6 lépe vyhovuje pro použití v hybridu.

Elektromotor má 50 kW a 270 Nm při 1000 min-1. Slouží zároveň jako generátor elektrického proudu, který se ukládá do kompaktní lithium-iontové baterie s kapacitou 1,3 kWh.

Mezi spalovacím motorem a elektromotorem se nachází suchá spojka, která umožňuje zcela oddělit spalovací motor. Systém tak předchází ztrátám, které by vznikaly při jízdě s vypnutým motorem. Všechny jeho pohyblivé části jsou tedy v klidu a elektromotor maximalizuje svoji účinnost při pohonu auta nebo dobíjení baterií rekuperací brzdné energie.

Druhá spojka je mokrá a odděluje elektromotor od sedmistupňové automatické převodovky, kde nahrazuje konvenční hydrodynamický měnič. Z automatu se tak v jistém slova smyslu stává robotizovaný manuál, tato konstrukční změna snižuje spotřebu paliva o 10 %.

Další úspory přináší elektro-hydraulické řízení, které nabízí lepší odezvu řízení typickou pro hydraulické systémy a zároveň nižší spotřebu paliva, protože elektrické čerpadlo běží jen při potřebě vytvářet v posilovači tlak. Stejná myšlenka stojí za inovací Electric Driven Intelligent Brake – brzdovou soustavou, kde sílu účinku brzd reguluje elektromotor. Brzdový pedál tedy slouží jen jako ovládací prvek, způsob rozdělení brzdné síly mezi elektromotor a brzdy plynule reguluje řídící elektronika.

Klíčovou charakteristikou je nízká hmotnost – M35h je se svými 1885 kg jen o 120 kg těžší než M37, který nemá baterie ani elektromotor. Společně s točivým momentem elektromotru a součinitelem aerodynamického odporu 0,27 je to vysvětlením slibných předběžných parametrů: akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, nejvyšší rychlost omezená na 250 km/h a kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km. Akcelerace je o 1 sekundu rychlejší a spotřeba o 2,9 litru nižší než u M37.

Diskuze (6)
Avatar - pelikoš
24. 9. 2010 16:08
Re: dosť dobré
je,ale moje volba by byla FX :-!
Avatar - pelikoš
24. 9. 2010 16:06
Re: uvidime
myslím si,že se stejně nejvíc bude prodávat diesel
Avatar - pelikoš
24. 9. 2010 16:05
Re: OT: Infiniti G 37 S vyvracia predsudky
pěkný video ;-)
Avatar - niko78
24. 9. 2010 14:39
uvidime
uvidime ako to bude fungovat v praxi... ale cisla su slubne :yes:
Avatar - jazva
24. 9. 2010 12:10
OT: Infiniti G 37 S vyvracia predsudky
[odkaz]

"výživné" video... ;-)