Značka Infiniti nebyla daleko od zavření, místo toho bude růst

Je vám značka Infiniti sympatická nebo úplně lhostejná? Proč se ptám... Výkonný vicepezident Nissanu Andy Palmer v interwiew pro Ward´s Auto přiznal, že téhle luxusní divizi druhé největší japonské automobilky hrozilo před nedávnem uzavření. Šéf aliance Renault Nissan Carlos Ghosn vážně uvažoval o skončení její činnosti.
Palmer prozradil, že zodpovědnost za další existenci Infiniti ležela na jeho bedrech, Ghosn prý prohlásil „Nepotřebujeme Infiniti, nepotřebujeme takovou značku. Pokud chceš, můžeš ji zrušit“. Palmer očividně nechtěl, protože v Detroitu Infiniti ukázalo nový sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy Q50 a plánuje jeho další varianty. Infiniti prostě jede dál. Ba co víc, vydupalo si větší nezávislost na mateřské automobilce.
Podle Palmera je větší míra nezávislosti pro luxusní značku nutná, aby se vytvořil dostatečně velký prostor mezi mainstreamovou mateřskou značkou, což se podle jeho tvrzení dnes daří pouze Audi. I proto se šéfem Infiniti stal bývalý boss Audi v USA Johan de Nysschen a proto Infiniti rozjelo užší spolupráci s Mercedesem. Pod novým vedením se má Infiniti koncentrovat spíše na prémiovost a přestat dávat důraz na prodejní čísla.
Partnerství s Mercedesem je práce de Nysschena. Právě toto si dal jako jednu z podmínek, aby nabídku Infiniti přijal. Zároveň trval na vývoji modelu Q50 a crossoveru JX nebo na přenesení sídla automobilky z Japonska do Hong Kongu. Nissan na jeho požadavky přistoupil, protože de Nysschen má plnou důvěru. Audi USA pod jeho vedením zvýšilo během sedmi let odbyt o 50 %. Infiniti usiluje o něco podobného, globální prodeje chce během pěti zvýšit ze současných 200 na 500 tisíc aut ročně.