Infiniti Q50: Nástupce G37 jako klasický V6 i hybrid
Aktualizováno 14. ledna, 19:00 Infiniti oznámilo skladbu motorů pro americký trh. Stejně jako předchozí model G37, tak i nové Q50 dostane 3,7litrový atmosférický šestiválec. Pohonná jednotka, společná například i s Nissanem 370Z, dosahuje 241 kW a 365 Nm. Alternativou bude hybrid spojující motor 3,5 V6 (225 kW, 350 Nm) s elektromotorem o výkonu 50 kW. Tuto hybridní soustavu známe už z většího modelu M35h, který je oficiálně uznaným nejrychlejším hybridem na světě. U menšího a lehčího Q50 s hybridním pohonem se dá očekávat, že tento titul převezme.
V obou případech bude standardem sedmistupňová automatická převodovka. O pohon se mohou starat přední nebo všechna čtyři kola. Evropská verze, která se představí v březnu na ženevském autosalonu, dostane i čtyřválcový turbodiesel.
Rozvor 2850 mm se mezigeneračně nezměnil, celková délka 4872 mm je o symbolické dva milimetry větší, Novinka se ovšem rozšířila o 5 cm na 1824 mm a snížila o 27 mm na výsledných 1443 mm.
Původní text: Infiniti nám ukáže svůj nový sportovní sedan střední třídy dnes večer. Povedlo se nám ale zachytit uniklou fotogalerii, která nám finální podobu sedanu Q50, jak se v souladu se změnou značení u japonské značky bude model G37 propříště jmenovat.
Zatím můžeme vidět, že Q50 také používá typický design masky chladiče, která nejspíš inspirovala konkurenční Lexus k vytvoření „přesýpacích hodin“. Ostatně i zbytek karoserie se nese v aktuálním designérském stylu, jenž se dá označit jako evoluce dosavadních tvarů, obohacená o spoustu zprohýbaných ploch. Jsem přesvědčen o tom, že tímto designem, jenž je současně zjevnou zmenšeninou sedanu Infiniti M, se snaží Infiniti oslovit především pro značku nejdůležitější americký trh. Tam totiž dlouhodobě usiluje o zájem zákazníků jinak kupujících BMW.
Základem je i nadále 3,7litrový benzinový V6, vyladěný na výkon 333 koní a točivý moment 364 Nm, v Evropě doplněný o turbodiesel. Všeobecně jsou ale známy plány automobilky na rozšíření portfolia o přeplňované zážehové motory i záměr rozšířit portfolio hybridních verzí. To vše za asistence manuálních i automatických převodovek. Moudřejší budeme už za pár hodin.