Infiniti: Nový kompakt z Evropy a topmodel s 560 koňmi
Luxusní značka Nisanu Infiniti překvapila před pár dny ohlášením nového způsobu značení celé modelové řady a asi jsme nebyli sami, kdo byl tímto krokem zaskočen. Proto se prezident Infiniti Johan de Nysschen rozhodl nový systém osobně obhájit a vysvětlit. Byl podle něj nutný ze dvou důvodů - dosavadní značení prý vyvolávalo zmatek v hierarchii modelů a podle zákaznických průzkumů se majitelům moc nezamlouvalo.
Špatnou volbou bylo i používání objemů motorů v alfanumerickém kódu, protože se Infiniti v blízké době chystá k masivnímu rozšíření modelového portfolia a vznikal by tak ještě větší zmatek. Jako příklad uvedl chystaný luxusně-sportovní sedan, čímž jej vlastně oficiálně potvrdil a upřesnil - největší limuzína M dostane přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu téměř 560 koní (přesně 558 k/410 kW), což by jej předurčovalo k označení M30, zatímco slabší varianta s V8 5.6 (313 kW) a označením M56 by působila dojmem, že jde i nadále o vrcholnou verzi řady.
Tím ale novinky u Infiniti nekončí. Japonci také s pozvolna se blížícím představením finální verze prvního kompaktního modelu v historii značky, jenž vzejde z konceptu Etherea, prozradili, kde se tento vůz bude pro celý svět vyrábět. Už dříve padlo rozhodnutí, že to nebude v Rakousku u Magna-Steyr, zachování štítku Made in Europe je ale kvůli sdílení techniky s Mercedesem-Benz třídy A nutné. Rozhodnutí tedy padlo na britskou továrnu Nissanu v Sunderlandu.
Rozjetí výroby si vyžádá investice ve výši 250 milionů liber a produkce vozu v Británii vytvoří 1000 pracovních míst. Ačkoli bychom se už pomalu mohli dočkat nějaké reálnější evoluční verze původního konceptu, prodej je naplánován až na rok 2015 a počítá se s výrobou 60.000 vozů ročně.