Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti: Nový kompakt z Evropy a topmodel s 560 koňmi

Michal Fokt
Diskuze (9)
Infiniti je teď samá novinka. Prémiový kompaktní hatchback se bude pro celý svět vyrábět v britské továrně Nissanu a ti, kdo stále vyhlížejí sportovně orientovaný výkonný sedan, se v případě topmodelu konečně dočkají.

Luxusní značka Nisanu Infiniti překvapila před pár dny ohlášením nového způsobu značení celé modelové řady a asi jsme nebyli sami, kdo byl tímto krokem zaskočen. Proto se prezident Infiniti Johan de Nysschen rozhodl nový systém osobně obhájit a vysvětlit. Byl podle něj nutný ze dvou důvodů - dosavadní značení prý vyvolávalo zmatek v hierarchii modelů a podle zákaznických průzkumů se majitelům moc nezamlouvalo.

Špatnou volbou bylo i používání objemů motorů v alfanumerickém kódu, protože se Infiniti v blízké době chystá k masivnímu rozšíření modelového portfolia a vznikal by tak ještě větší zmatek. Jako příklad uvedl chystaný luxusně-sportovní sedan, čímž jej vlastně oficiálně potvrdil a upřesnil - největší limuzína M dostane přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu téměř 560 koní (přesně 558 k/410 kW), což by jej předurčovalo k označení M30, zatímco slabší varianta s V8 5.6 (313 kW) a označením M56 by působila dojmem, že jde i nadále o vrcholnou verzi řady.

Tím ale novinky u Infiniti nekončí. Japonci také s pozvolna se blížícím představením finální verze prvního kompaktního modelu v historii značky, jenž vzejde z konceptu Etherea, prozradili, kde se tento vůz bude pro celý svět vyrábět. Už dříve padlo rozhodnutí, že to nebude v Rakousku u Magna-Steyr, zachování štítku Made in Europe je ale kvůli sdílení techniky s Mercedesem-Benz třídy A nutné. Rozhodnutí tedy padlo na britskou továrnu Nissanu v Sunderlandu.

Rozjetí výroby si vyžádá investice ve výši 250 milionů liber a produkce vozu v Británii vytvoří 1000 pracovních míst. Ačkoli bychom se už pomalu mohli dočkat nějaké reálnější evoluční verze původního konceptu, prodej je naplánován až na rok 2015 a počítá se s výrobou 60.000 vozů ročně.

Michal Fokt
Diskuze (9)
20. 12. 2012 19:50
560 hp z třílitru?
tak to je teda raketa :yes:
20. 12. 2012 19:26
Re: podla tej foto v clanku
Design Lexusu vychází z konceptu LF-A z roku 2005 viz [odkaz]
20. 12. 2012 19:11
Divné...
... a ještě divnější, jestli toto infiniti bude vypadat jako obrázek nahoře, pak ať si ho nechají :no:
20. 12. 2012 13:35
Re: podla tej foto v clanku
Lexus měl základ už v předchozích modelech a dalo by se také říct, že pro koncepční podobu se inspiroval u Audi (vysoká maska) a BMW M (tvarování spodní části). Infiniti podle mne šlo víc cestou Mercedesu. Shodli se v šípovitém tvaru. Uvidíme, jak bude vypadat sériový Lexus LF-CC. Stávající maska Infiniti se mi celkem líbí, ale vyobrazení tady u článku už moc ne.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
20. 12. 2012 13:06
Re: podla tej foto v clanku
no ano nevyzeraju tie masky uplne rovnako to je pravda ;-) , kazda znacka ma iste odlisnosti a svojske dizajnove prevedenie ale pro pohlade na lexus musim povedat ze mi tam ta maska akosi pasuje viac.... ale mozno je to len tym ze sme si uz na nove lexy zvykli s tou maskou a na infiniti sa akosi ten ich novsi tvar zatial neprejavil.... proste podvedome a z videnia to beriem ze lexusu to azda pasuje viac .... ale to je jedno...... to ze sa navzajom jeden od druheho inspirovali to je fakt... a zaujimave ze ci uz lexusa alebo infiniti . nikto ich z toho nejako nevyni ze ci si navzajom nejako "kradli" a kopirovali.... si vies predstavit ze by takuto masku zacali pouzivat korejci? to by tu bolo reci o kopirovani a bla bla bla.... ved to poznas.... nastastie korea je uz dnes inde a je na spici aj v dizajne a pridu casy ked budu kopirovat ini od nich... to sa nasmejem este :yes: