Ženeva živě: Infiniti Emerg-E se představuje (autosalonové video)

Ženeva živě: Infiniti Emerg-E se představuje (autosalonové video)

 
 

První Infiniti s motorem umístěným před zadní nápravou odhaluje svůj vývoj, design i techniku.

Aktualizováno 7. 3. 2012 15:58 Přidali jsme video a fotografie přímo z autosalonu.

Infiniti Emerg-E představuje vlajkovou loď své značky a kromě toho, že je jejím historickým prvním sportovním vozem s pohonnou jednotkou umístěnou uprostřed, je také prvním Infiniti, jehož vývoj probíhal v Evropě.

Infiniti Emerg-E navazuje na dříve představené hybridní koncepty od Infiniti – Etherea a Essence. Hybridní ústrojí loni v Ženevě představené studie Etherea kombinovalo přeplňovaný 2,5litrový čtyřválec, elektromotor a dvě spojky. Kupé Essence z roku 2009 pak používalo vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 324 kW, kterému sekundoval elektromotor o výkonu 118 kW.

Vývoj

Koncept dvoumístného supersportovního kupé byl navržen pod vedením Shiro Nakamury. Na designu Infiniti Emerg-E se podílela některá designová střediska společnosti Nissan Global, avšak vývoj designu jako celku vedlo především evropské Nissan Design Europe (NDE) v londýnském Paddingtonu a vůz postavili v Evropském technickém centru Nissanu (NTCE) v Cranfieldu.

Projekt je neobvyklý i díky skutečnosti, že je částečně financován Radou pro technologické strategie britské vlády. Tato skutečnost podstatným způsobem rozšířila zdroje, ze kterých může značka čerpat při vytváření nových modelů a současně tomuto projektu propůjčila neobvykle mezinárodní ráz.

Přání rozšířit znalosti Infiniti v oblasti elektromobility vedlo k myšlence elektrického vozu s možností prodloužení dojezdu. Díky podpoře ze strany britské Rady pro technologické strategie se do projektu zapojily různé organizace a společnosti. Mezi nimi mimo jiné i Lotus Engineering, který již má zkušenosti s vývojem tohoto typu vozu, což dokazuje například koncept Lotus Evora 414E Hybrid.

Design

Práce na vzhledu Infiniti Emerg-E začala vytvořením návrhů tříčtvrtečního modelu ve studiích značky Infiniti v Japonsku, Velké Británii a Kalifornii. Vítězný design, práce návrháře Infiniti z Kalifornie Randyho Rodrigueze, byl zpracován jako hliněný model v životní velikosti v evropském designovém studiu Nissanu v Paddingtonu.

Cílem bylo zkombinovat charakteristickou dlouhou příď značky s těžším objemem vzadu a současně zachovat to, co senior viceprezident a šéf pro design Shiro Nakamura nazývá emocionální proudění Infiniti. Na rozdíl od většiny vozů s motorem uprostřed nemá Emerg-E klínovitý tvar, ale i přesto působí dynamicky.

Taisuke Nakamura, ředitel designu v NDE, vysvětluje, že objem Infiniti Emerg-E začíná emblémem a mřížkou chladiče a odtud plyne jako proud až k seseknuté zadní části.

Interiér

Infiniti prezentuje Emerg-E jako strohý dvoumístný sportovní vůz. Sedadla nabízejí klasickou sportovní položenou pozici za volantem, posilující pocit spojení řidiče s vozem a vozovko pod ním. Kokpit je orientován na řidiče a proto jsou ovladače umístěny tak, aby se daly rychle a intuitivně použít.

Zajímavým prvkem je osvětlení interiéru, které má v určitých okamžicích představovat alternativu ke zvuku motoru sportovního vozu. Po spuštění elektromotorů totiž kabinu krátce zaplaví exploze světla jako potvrzení toho, že je Emerg-E připraven k jízdě.

Podle materiálů Infiniti světelná sekvence naznačuje, že automobilem proudí energie, charakteristický tlukot srdce vyzařuje ze zapalování, aby osvětlilo plovoucí středovou konzolu a siluety sedadel. Malá lampa na ramenu volantu se rovněž na okamžik rozsvěcí, aby podpořila dramatičnost. Osvětlení pohasne po třech sekundách, aby se mohl řidič plně soustředit na jízdu.

Kromě světelné show má interiér Emerg-E přitahovat pozornost i svým designem a použitými materiály. Mezi nimi jsou uhlíková vlákna, prvky z chromovaného kovu a semianilinová kůže, kterou na sedadlech doplňuje Alcantara.

Technika

Infiniti Emerg-E je elektromobilem s prodlouženým dojezdem. K jeho pohonu slouží synchronní stejnosměrné bezkomutátorové elektromotory Evo Electric o výkonu 150 kW (201 k). Pro každé zadní kolo je určen jeden a koncept disponuje celkovým výkonem 300 kW (402 k). Největší točivý moment elektromotoru je 1000 Nm.

Tyto elektromotory směřují svůj výkon přes převodné ústrojí se stálým převodem (XTRAC) a vytvářejí to, co je účinně otevřeným diferenciálem. Toto uspořádání podstatně snižuje ztráty způsobené třením v mechanismu pohonu. Elektromotory a regeneraci energie při brždění ovládá čtveřice inventorů. Obnovená energie je směřována do lithium-iontového akumulátoru umístěného za sedadly.

Akumulátor s kapacitou 14,8 kWh lze dobíjet z hlavního rozvodu elektrické energie (domácí a rychlé dobíjení) a uchovává dostatečné množství energie na 48 km jízdy. Poté začne pracovat zážehový motor jako generátor. Tento tříválec od Lotus Engineering poskytuje z objemu 1,2 litru výkon 35 kW při 3500 min-1 a točivý moment 107 Nm při 2500 min-1. Objem palivové nádrže je 30,6 litru.

Infiniti.auto.cz: Vše o značce Infiniti na Auto.cz

Pohonný systém je umístěn do šasi z hliníkových výlisků, ke kterému jsou připojeny ultralehké panely z uhlíkových vláken. Infiniti prověřuje možnosti tohoto materiálu v budoucí maloobjemové produkci. Vzhledem k tomu, že je o 20 % pevnější a umožňuje snížení hmotnosti o 50 % ve srovnání s lisovanými kompozitními materiály. To do jisté míry demonstruje i Emerg-E, který i přesto, že je elektromobilem s prodlouženým dojezdem, má pohotovostní hmotnost 1598 kg.

Infiniti Emerg-E dlouhý 4464 mm, široký 1954 mm, vysoký 1219 mm a s rozvorem náprav 2624 mm má součinitel aerodynamického odporu 0,34. Karoserie má svým tvarem vytvářet pozitivní přítlak a podílet se na dobrých jízdních vlastnostech.

Podvozek využívá vpředu i vzadu kované hliníkové zavěšení kol s dvojitými lichoběžníky, tlumiče Bilstein a pružiny Eibach. Zkrutný stabilizátor je pouze vpředu. Hřebenové řízení využívá elektrohydraulický posilovač. Brzdový systém má vpředu i vzadu kotouče s vnitřním chlazením o průměru 350 mm vpředu a 332 mm vzadu. Hliníková kola jsou obuta do pneumatik o rozměrech 235/35 R19 vpředu a 275/30 R20 vzadu.

Kupé poháněné elektřinou akceleruje z 0 na 96 km/h za 4,0 s a z nuly na 208 km/h, což je zároveň maximální rychlost, za 30 s. V čistě elektrickém režimu ujede 48 km a za pomoci tříválce se dojezd prodlouží na 480 km. Emise CO2 jsou při spuštěném zážehovém motoru 55 g/km.

Infiniti Emerg-E nemá skončit jako pouhý výstavní exponát připravený pro mezinárodní autosalon, ale poslouží při dalším vývoji. Díky spoluprácí s Radou pro technologické strategie britské vlády totiž Infiniti vyrobí dvě plně funkční předváděcí vozidla.

Video


Ženeva živě: Infiniti Emerg-E
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Norové postaví v Íránu solární elektrárnu za dvě a půl miliardy euro Norové postaví v Íránu solární elektrárnu za dvě a půl miliardy euro

Norská společnost Saga Energy vybuduje solární elektrárnu…

Český výrobce 3D tiskáren Prusa Research zvyšuje prodeje. Obrat firmy vzrostl desetinásobně Český výrobce 3D tiskáren Prusa Research zvyšuje prodeje. Obrat firmy vzrostl desetinásobně

Obrat české firmy, která patří ke globálním průkopníkům…

Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

 
 












Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Neuvirth s Faksou prvními hvězdami, Palát a Hertl s gólem, Nečas debutoval

Neuvirth s Faksou prvními hvězdami, Palát a Hertl s…

SOUHRN | Brankář Michal Neuvirth pomohl v úterním utkání NHL 40 zákroky k výhře hokejistů Philadelphie nad…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…