Lotus Evora 414E Hybrid: Dva elektromotory, tříválec a 0-100 km/h za 4 sekundy

Lotus Evora 414E Hybrid: Dva elektromotory, tříválec a 0-100 km/h za 4 sekundy

 
 

Lotus Evora 414E Hybrid je prototypem elektromobilu, který používá spalovací motor jako generátor pro dobíjení baterií. Název odkazuje na nejvyšší výkon 414 koní (306 kW), který poskytují dva elektromotory.

Pohon Lotusu Evora 414E Hybrid má stejnou koncepci, jakou mezi sportovními vozy prosazuje Fisker a mezi osobními auty Chevrolet Volt, resp. Opel Ampera. Vůz je zatím jen demonstračním prototypem, avšak využívá funkční pohonné ústrojí z dílen Lotus Engineering.

Srdcem sportovního vozu je zážehový motor, v případě Evory 414E se ale jedná o tříválec o objemu 1,2 litru. Motor Lotus Range Extender dosahuje nejvyššího výkonu 35 kW při 3500 min-1 a byl navržen přímo pro použití jako generátor elektrické energie. Kompaktní konstrukci tvoří hliníkový monoblok spojující blok, hlavu a výfukové svody do jednoho odlitku. Agregát má z úsporných důvodů dva ventily na válec a konvenční vícebodové vstřikování. Váží jen 85 kg a může spalovat i čistý alkohol.

Samotný pohon obstarávají dva elektromotory, každý s výkonem 152 kW (207 k) a nejvyšším točivým momentem 400 Nm. Napájí je baterie Li-Pol s kapacitou 17 kWh, která se vyznačuje vysokou účinností a schopností dodat vysoký výkon.

Při běžném použití je možné čistě na elektřinu ujet 55 km. Baterie se dobíjí z rozvodné sítě přes noc nebo na dlouhých cestách spuštěním zážehového motoru. Celkový akční rádius je 483 km, akceleraci z 0 na 100 km/h Evora 414E zvládne zhruba za 4 sekundy.

Vůz je vybaven jednostupňovou převodovkou, avšak má pod volantem pádla pro manuální řazení. Jejich činnost simuluje přítomnost sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Tato kromě požitku z jízdy podobnému současným sportovním vozům umožňuje také řidiči brzdit motorem a tím rekuperovat energii, bez toho, aby bylo nutné šlapat na brzdový pedál.

Dalším prvkem přibližujícím elektromobil dnešní produkci je systém HALOsonic, který je společným dílem Lotus Engineering a Harman International. Na výběr je zvuk čtyř různých druhů motoru, včetně V6 a V12.

Od konvenční Evory se koncept 414E Hybrid odliší nejen svou technikou, ale i mírně upraveným designem. Pro barevné provedení karoserie i interiéru byl vybrán odstín mědi, který doplňuje grafika inspirovaná elektrickými obvody a prosklená střecha.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg

Lotus opět dokazuje, že stále umí snižovat hmotnost i u…

Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek

V červenci letošního roku tomu bude čtyřicet let od…

 



 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.