Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evora 414E Hybrid: Dva elektromotory, tříválec a 0-100 km/h za 4 sekundy

Diskuze (15)
Lotus Evora 414E Hybrid je prototypem elektromobilu, který používá spalovací motor jako generátor pro dobíjení baterií. Název odkazuje na nejvyšší výkon 414 koní (306 kW), který poskytují dva elektromotory.

Pohon Lotusu Evora 414E Hybrid má stejnou koncepci, jakou mezi sportovními vozy prosazuje Fisker a mezi osobními auty Chevrolet Volt, resp. Opel Ampera. Vůz je zatím jen demonstračním prototypem, avšak využívá funkční pohonné ústrojí z dílen Lotus Engineering.

Srdcem sportovního vozu je zážehový motor, v případě Evory 414E se ale jedná o tříválec o objemu 1,2 litru. Motor Lotus Range Extender dosahuje nejvyššího výkonu 35 kW při 3500 min-1 a byl navržen přímo pro použití jako generátor elektrické energie. Kompaktní konstrukci tvoří hliníkový monoblok spojující blok, hlavu a výfukové svody do jednoho odlitku. Agregát má z úsporných důvodů dva ventily na válec a konvenční vícebodové vstřikování. Váží jen 85 kg a může spalovat i čistý alkohol.

Samotný pohon obstarávají dva elektromotory, každý s výkonem 152 kW (207 k) a nejvyšším točivým momentem 400 Nm. Napájí je baterie Li-Pol s kapacitou 17 kWh, která se vyznačuje vysokou účinností a schopností dodat vysoký výkon.

Při běžném použití je možné čistě na elektřinu ujet 55 km. Baterie se dobíjí z rozvodné sítě přes noc nebo na dlouhých cestách spuštěním zážehového motoru. Celkový akční rádius je 483 km, akceleraci z 0 na 100 km/h Evora 414E zvládne zhruba za 4 sekundy.

Vůz je vybaven jednostupňovou převodovkou, avšak má pod volantem pádla pro manuální řazení. Jejich činnost simuluje přítomnost sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Tato kromě požitku z jízdy podobnému současným sportovním vozům umožňuje také řidiči brzdit motorem a tím rekuperovat energii, bez toho, aby bylo nutné šlapat na brzdový pedál.

Dalším prvkem přibližujícím elektromobil dnešní produkci je systém HALOsonic, který je společným dílem Lotus Engineering a Harman International. Na výběr je zvuk čtyř různých druhů motoru, včetně V6 a V12.

Od konvenční Evory se koncept 414E Hybrid odliší nejen svou technikou, ale i mírně upraveným designem. Pro barevné provedení karoserie i interiéru byl vybrán odstín mědi, který doplňuje grafika inspirovaná elektrickými obvody a prosklená střecha.

Diskuze (15)
1. 3. 2010 13:18
Re: takových ještě bude v Ženevě
to je len PR, taka hodnota je len spickova a tu elektromotor vie dodavat len kratku dobu 3-5 minut. dlhodobo dodava zvacsa 20-60%

a inak, 35kW z motora moze byt tak 30kW na generatore a to by malo stacit na ustalenu rychlost 130 km/h, co je celkom rozumne aj na dopravu na dlhsie vzdialenosti
1. 3. 2010 11:20
omlouvam se, napsal jsem prispevek pod jiny clanek
28. 2. 2010 23:34
Re: takových ještě bude v Ženevě
aby v maximu mohl podat maximalni vykon? je to Lotus a ne rodinnej kombik nizsi stredni tridy ;-)

to je jako se ptat proc ma treba Enzo tak vykonny motor >:D
28. 2. 2010 19:19
Re: takových ještě bude v Ženevě
To nikde neříkám,ptám se proč je tam tak výkonný motor
28. 2. 2010 14:26
Re: takových ještě bude v Ženevě
a ty jezdis stale s maximalnim vykonem motoru?