Infiniti Etherea: Luxusní odnož Nissanu míří do nižší střední

Infiniti Etherea: Luxusní odnož Nissanu míří do nižší střední

 
 

Koncept Etherea je předobrazem budoucího kompaktního modelu značky, který má řádně zatopit konkurenci v segmentu nižší střední třídy.

Sériový model bude namířen hlavně proti Lexusu CT 200h, Audi A3, BMW řady 1, Alfě Romeo Giulietta a Citroënu DS4. Designově jde ve stopách starší studie Essence, vnější tvary má na svědomí tým vedený Giichim Endem. Jedná se ovšem o jakéhosi křížence mezi kupé, sedanem, MPV a SUV s délkou 4,4 m. Sportovní siluetu podtrhují dlouhý rozvor a minimální převisy, i když stále jde o pětidveřový hatchback, byť s hodně extravagantním tvarem zádě.

Koncept spočívá dle informací automobilky na vlastní platformě. V útrobách nalezneme hybridní ústrojí s jedním elektromotorem a dvěma spojkami. Totožný systém používá sedan M35h. Základem je ovšem přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,5 l a výkonem 180 kW (245 k). Elektromotor mu dodává další výkon dle potřeby, v nižších rychlostech lze ovšem jet pouze na něj.

Převodovka CVT, tedy s plynule proměnným převodem, pohání atypicky přední kola, což zrovna není u Infiniti obvyklé. Podvozek disponuje nezávislým zavěšením všech kol, brzdy mají rekuperační funkci a řízení usnadňuje elektrohydraulický posilovač.

Infiniti Etherea: Jméno pro Ženevu

Etherea vypadá vzdáleně jako jednoprostorový vůz, mohutná přední maska připomíná tu u crossoveru FX. Přední sloupek je rozdělen trojúhelníkovým okénkem na dvě části, což eliminuje mrtvý úhel. Hlavní světlomety mají integrovány LED diody pro denní svícení. Interiér pojme čtveřici cestujících, kteří sedí výše, než je obvyklé. Tento fakt dal název i celé karoserii: ani hatchback, ani liftback, ale lift-up. Nastupování je usnadněno díky vzadu zavěšenému druhému páru dveří a absenci středního sloupku.

Vnitřní prostor vychází z ploché podlahy, jednotlivá sedadla jsou od sebe oddělena štíhlými konzolami. Ty slouží také jako opěrky pro ruce a kromě voliče převodovky a startovacího tlačítka vpravo od řidiče obsahují další ovládací prvky. Uprostřed palubní desky jsou dvě obrazovky. Jedna dotyková slouží k ovládání klimatizace, či zábavních systémů. Druhá výše umístěná pak zobrazuje výhradně informace.

Uspořádání přístrojů před řidičem má evokovat vlny, které vyvolá na hladině vhození kamínku do vody - a skutečně tak celek vypadá. Dominantní je v tomto případě otáčkoměr. Zajímavé jsou také materiály, které byly v interiéru mnohde použity. Obložení bylo inspirováno japonským pergamenem, lemování sedadel pro změnu tradičním úborem - kimonem.

Automobilka zatím neoznámila, kdy bude mít nový model premiéru v sériové verzi. Jisté je, že si zachová většinu stylistických prvků konceptu. Uvidíme, třeba se k patřičně movitým zákazníkům dostanou i obrácené zadní dveře. Ti, kteří se chystají vybrat některého konkurenta z pětice, jenž jsme v úvodu jmenovali, budou mít v blízké budoucnosti zase o něco neklidnější spaní.

INFINITI.AUTO.CZ: všechny testy a další články

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže

Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair oznámil, že od…

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký…

Babiš připouští, že nemusí být premiérem Babiš připouští, že nemusí být premiérem

Šéf hnutí ANO připustil debatu o osobě příštího premiéra.…

Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců

Největší skandinávská stavební společnost Skanska se v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

TEST: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

Dnes 15:52

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že mám něco předvést

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že…

Českým krasobruslařům se krátký program na mistrovství Evropy nevydařil. Michal Březina zůstal patnáct bodů za…

 

Reflex.cz

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů budou volit i Zemana. Hodně jich k volbám už vůbec nepůjde

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů…

První průzkum po prvním kolem voleb není dobrá zpráva pro Jiřího Drahoše. Okolo 6 až 7 procent voličů, kteří o…

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…