IRC Rally Kanárské ostrovy 2011 – Tovární Škodovky vládnou asfaltu

IRC Rally Kanárské ostrovy 2011 – Tovární Škodovky vládnou asfaltu

 

Hänninen a Kopecký se přetahovali o desetinky, týmová režie nezasáhla a tak z toho bylo drama až do konce.

Po více než dvou měsících pauzy se opět rozjel kolotoč Intercontinental Rally Challenge 2011, sněhovou Rally Monte Carlo na programu vystřídal pětatřicátý ročník Rally Kanárské ostrovy. Loni se zde škodovkám velmi dařilo, když obsadily kompletní stupně vítězů . Jak dopadly speciály Fabia S2000 letos?

Soutěž byla rozdělena do dvou etap, dvanácti rychlostních zkoušek a celkem posádky najely mezi fotobuňkami 190,6 měřených kilometrů. Tovární jezdce Škody Motorsport Kopeckého a Hänninena doplnilo na Fábiích S2000 duo Loix a Mikkelsen. Poprvé jsme za volantem českého speciálu viděli i Toniho Gardemeistera, který za podpory pneufirmy Hankook absolvuje 8 soutěží IRC. Viděli jsme i tovární Protony, za jejichž volanty usedli Andersson a nově Ital Basso. Před samotnou soutěží Basso na testu poškodil zadní část vozu, Andersson si zase stěžoval na motor, který i přes veškerou práci nejeví žádný pokrok.

Dohromady bylo přihlášeno pouze 35 posádek, z toho 13 jelo na vozech Super2000. Ovšem dalších 42 posádek se soutěže zúčastnilo v rámci národního španělského šampionátu. Předsoutěžní shakedown dlouhý cca 2,5 km vyhrál Magalhaes na Peugeotu 207 (1:27,7) následovaný trojicí Fábií pilotovaných Mikkelsenem (+0,2), Kopeckým (+0,3) a Loixem (+0,7). Nejrychlejší Proton řídil Basso s časem 1:31,0.

Video

První etapa: Bojuje se o desetiny

První den soutěže bylo na programu osm asfaltových rychlostních zkoušek (dva průjezdy trojicí erzet + dvě noční zkoušky) o měřené délce 116,8 km. Úvodní test na cartingové dráze dlouhý 1,5 km projel nejrychleji Wilks na Peugeotu stejně jako třetí páteční test, ve kterém ho stíhali Neuville (+0,4) a Hänninen (+1,1). Druhý měřený úsek ovládnul k radosti Čechů Kopecký na tovární Fabii před dvojicí Belgičanů Loixem (+0,6) a Neuvillem (+1,7).

Po 40,3 odjetých kilometrech tak soutěži vévodí trojice škodovek, které vedou Kopecký, Hänninen (+1,8) a Loix (+2,5). Mezi ně se dokázal vklínit pouze mladý Neuville na Peugeotu, který byl aktuálně druhý (+0,4) – první čtyřka tedy natěsnána ve 2,5 sekundách. Tovární Protony špičce nestačí, třináctý Basso ztrácí cca 1 s/km, sedmnáctý Andersson 1,5 s/km. Následuje polední servis.

Druhý průjezd kratičké cartingové zkoušky nejlépe zvládnul Neuville spolu s Kopeckým. Nejdelší páteční vložku (24,6 km) nejrychleji projel Kopecký před Loixem (+1,7) a Neuvillem (+3,0) a upevňuje si tak po desetinkách vedení. Na šestém testu zazářili piloti Fábií – obsadili první čtyři místa v pořadí Hänninen – Loix (+0,1) – Kopecký (+2,1) – Mikkelsen (+2,3). Upevňují si své pozice – Loix přeskočil v celkovém pořadí Neuvilla, na kterého se na rozdíl pouhé desetiny dotáhnul čtvrtý Hänninen. Pátý Wilks má ztrátu již téměř půl minuty. Andersson na žlutém Protonu spadnul na devětadvacáté místo se ztrátou přes 6 minut – na obou klasických testech jej totiž postihnuly defekty. Následuje večerní servis.

První noční test ovládnul Kopecký před Neuvillem (+1,4) a ukazuje, jak jsou tito dva jezdci vyrovnaní. Třetí Hänninen ztratil 4,4, čtvrtý Loix 5,9 sekundy. Sedmé místo zajel Basso na Protonu (ztráta 0,8 s/km). Druhý noční test byl z bezpečnostních důvodů zrušen a po první etapě tak kanárské soutěži vévodí Kopecký před Loixem (+5,7) a Hänninenem (+8,6). Čtvrtý Loix má manko rovných 9 sekund, pátý Mikkelsen již 37,6.

„Byl to velmi podařený den, auto funguje perfektně a není důvod nic ani v detailech měnit. Je samozřejmě příjemné, že vedeme tuto bitvu. Je to zajímavé jak pro nás jezdce tak i pro diváky,“ řekl po první etapě vedoucí Jan Kopecký.

Tip: Podívejte se na sestřih první etapy ze satelitní stanice Eurosport.

Druhá etapa: Hänninenův den

V sobotu bylo připravena čtveřice rychlostních zkoušek (dva průjezdy dvojicí erzet) o měřené délce 73,8 km. V sobotu dopoledne se situace měnila každým okamžikem – první test (23,4 km) vyhrál Hänninen před Neuvillem (+1,9) a Loixem (+3,7) a jelikož Kopecký ztratil 8,5 sekundy (rytmus trati se podle něj měnil až moc) tak jde Neuville do celkového vedení o 0,9 právě před Kopeckým.

„Jel jsem opravdu na hraně a zkusil jsem čistou stopu. Auto fungovalo velmi dobře, je to báječné,“ radoval se mladý Belgičan Neuville.

Druhou sobotní vložku opanovali jezdci tovární Škody v pořadí Hänninen – Kopecký (+0,2). Neuville zajel “až“ sedmý čas (+5,6) a tak se mění i celkové pořadí na Hänninen – Kopecký (+0,1) – Neuville (+4,6) – Loix (+7,2). Souboj zuří také o páté místo, kde jsou Wilks a Mikkelsen seřazení o 1,1 za sebou. Následuje polední servis.

Ani po polední pauze se z vítězství neradoval nikdo jiný než Fin Hänninen. Na 23,4 km na něj ztratil Neuville 2,0 a Kopecký 3,8 sekundy. Fin ve službách škodovky si tak před poslední zkouškou vybudoval téměř čtyřsekundový náskok před svým týmovým kolegou z Čech. Mladý Belgičan pak ztrácí dalších 2,7 sekundy. Bude se ještě měnit toto celkové pořadí?

„Opravdu jsem zabral, mám štěstí, že jsem tady,“ prohlásil v cíli zkoušky vedoucí Hänninen.

Poslední test celé soutěže vyhrál sice Kopecký, Hänninen však dorazil po 13,5 km druhý se ztrátou 2,4, takže se z celkového vítězství raduje právě on. Honza Kopecký na něj ztratil 1,5 sekundy a naplnila se jeho slova o tom, že Juho pro něj bude nejvážnějším soupeřem. Třetí místo uhájil výborně jedoucí mladík z Belgie Thierry Neuville na Peugeotu 207 S2000 (+8,2), když dvě Fabie před ním doplnila i jedna za ním – čtvrtý Loix ztratil na vítěze 16,7.

Duo továrních Fábií tedy ovládlo celou soutěž, ze čtvrtého a šestého místa ho doplnili Loix resp. Mikkelsen. Čest Peugeotu zachránil třetí Neuville, pátý byl Wilks a sedmý Bouffier, vítěz Monte Carla. Ital Basso na Protonu ukořistil deváté místo se ztrátou 0,94 s/km, malajsko-britský tým tedy má vzhledem k vyrovnanosti širší špičky IRC stále na čem pracovat. Premiéra Toniho Gardemeistera s Fábií S2000 dopadla na desáté místo o 0,4 za Bassovým Protonem.

Celkové výsledky Rally Islas Canarias 2011:
1. Juho Hänninen(Škoda Fabia S2000) 1:40:38,1
2. Jan Kopecký(Škoda Fabia S2000) +1,5
3. Thierry Neuville(Peugeot 207 S2000)+ 8,2
4. Freddy Loix(Škoda Fabia S2000) +16,7
5. Guy Wilks(Peugeot 207 S2000)+48,3
6. Andreas Mikkelsen(Škoda Fabia S2000) +55,6
7. Bryan Bouffier(Peugeot 207 S2000)+1:00,6
8. Bruno Magalhaes(Peugeot 207 S2000)+149,8
9. Giandomenico Basso(Proton Santia Neo S2000)+ 2:37,8
10. Toni Gardemeister(Škoda Fabia S2000)+ 2:38,2

Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, neskrýval nadšení okořeněné hromovým potleskem v týmovém stanu po dojetí vozů do cíle:

„Obhájili jsme loňské pozice na místní soutěži, což bývá ve sportu vždy náročné. Věřím, že jsme položili základ pro úspěšné absolvování sezony 2011. Chtěl bych poděkovat oběma továrním posádkám, díky jejich souboji měla tato rally nebývalý náboj a závěr. Rovněž díky patří našim importérům za jejich pokračující podporu projektu Fabia Super2000. Nyní nás čeká poměrně rychlý sled dalších IRC soutěží, na které se musíme pečlivě připravit. Nejbližším startem bude Korsická Rally v polovině května. V následujících dnech budeme řešit složení týmu na tuto soutěž.“

Vítěz Rally Kanárské ostrovy Juho Hänninen soutěž komentuje:

„Je to skvělý pocit být ještě lepší než loni a porazit loňského vítěze, navíc týmového kolegu. Auto fungovalo výtečně, dnešek jsme ještě zrychlili a bojovali skutečně až do konce.“

Loňský vítěz Jan Kopecký přidává:

„Samozřejmě nás mrzí prohrát o tak malý rozdíl, ale dnes jsme měli v první RZ chybu v rozpisu a ta nás stála vítězství i přes nejrychlejší čas v poslední erzetě. Juho jel bravurně, vítězství si zaslouží. Auto bylo fantastické, na trati spousta nadšených diváků, byla to krásná soutěž.“

Klasifikace jezdců série IRC 2011:
1. Juho Hänninen(Škoda Fabia S2000)33
2. Bryan Bouffier(Peugeot 207 S2000)31
3. Freddy Loix(Škoda Fabia S2000)30
4. Guy Wilks(Peugeot 207 S2000)25
5. Jan Kopecký(Škoda Fabia S2000)22
6. Thierry Neuville(Peugeot 207 S2000)15
7. Stephane Sarrazin(Peugeot 207 S2000)12
8. Francois Delecour(Peugeot 207 S2000)10
9. Andreas Mikkelsen(Škoda Fabia S2000)8
10. Nicolas Vouilloz( Škoda Fabia S2000)6
11. Bruno Magalhaes(Peugeot 207 S2000)4
12. Giandomenico Basso(Proton Satria Neo S2000)4
13. Toni Gardemeister(Škoda Fabia S2000)2
Klasifikace týmů IRC 2011:
1. Škoda73
2. Peugeot67
3. Subaru18
4. Proton16
5. M-Sport13
6. Honda8
7. Ralliart6
8. Abarth1
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme do finále

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme…

Bojovali i sami se sebou. Pátý zápas doma ztratili za stavu 3:1, v šestém duelu v Plzni třikrát prohrávali.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…