16.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Italdesign se nespoléhá jen na VW Group, hledá klienty i jinde

 

Italská firma chce i nadále navrhovat speciální projekty. Nebojí se ale ani případně spolupráce s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují.

Stylistické studio Italdesign Giugiario je od roku 2010 součástí německého koncernu Volkswagen Group, z čehož vyplývá, odkud aktuálně bere většinu svých klientů. Centrum se však nechce spoléhat jen na mateřský koncern, ale hledá zákazníky i mimo něj.

Generální řiditel studia Joerg Astalosch spolu s šéfdesignérem firmy Filippem Perinim aktuálně jednají s několika firmami, pro které by rádi postavili speciální vozy nesoucí jméno Italdesignu. Zvlášť Perini, bývalý ředitel designu u Lamborghini, má s takovými projekty bohaté zkušenosti. Pro svého bývalého zaměstnavatele navrhl několik speciálů postavených jen v několika kusech. Mezi ně patří sesto elemento, veneno nebo centenario.

Vedle toho se však Italdesign nebrání ani spolupráci s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují. Vždyť na svém autě pracují třeba počítačoví giganti Google a Apple. „Upřímně řečeno, šel bych za nimi. Klidně by to mohla být i Tesla. A myslím, že speciálně v Americe bude mnohem více startupů,“ říká k tomuto tématu Astalosch.

Šéf italského designérského centra přiznává, že od roku 2010 většina zadaných projektů pochází od značek koncernu VW Group. Neupřesňuje však, jaký je přesně podíl mezi klienty z VW Group a mimo něj. Do budoucna však automobilka chce navázat spolupráci s důležitými hráči na všech relevantních trzích, aby se nemusela spoléhat na omezené spektrum zákazníků.

Firma by se přitom ráda zaměřila i na projekty ze sektoru průmyslového designu, které loni představovaly jen pět procent jejích příjmů. Většina příjmů pocházela z projektů souvisejících s dopravou. Vedle samotných automobilů Italdesign v minulosti navrhoval i traktory, kombajny, ale také třeba metro pro Rijád v Saúdské Arábii nebo hodinky od Seika.

Potenciál Italdesignu je přitom ohromný. Se zhruba tisícovkou zaměstnanců je firma schopna postavit až 600 prototypů, předsériových modelů nebo show carů ročně. S takovou prací má zároveň bohaté zkušenosti, Giorgetto Giugiaro studio založil už v roce 1968. Od loňského roku však zakladatel ve firmě už nepůsobí, když koncernu prodal zbývající 9,9% podíl a Italdesign opustil.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdravých kanceláří v Česku přibývá Zdravých kanceláří v Česku přibývá

Kancelářská výstavba prochází proměnou. Budovy se stávají…

U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda

Poradce Andreje Babiše a bývalý šéf KDU-ČSL Cyril Svoboda…

Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021 Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021

Vláda znovu odloží nejméně o rok snížení daní a odvodů.…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ital Design Design

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Svůj nový sedan Altima s pohonem všech kol propaguje…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 





 
Poškozené dopravní značky: V jakých případech si jimi nemusíme řídit?

Poškozené dopravní značky: V jakých případech si jimi nemusíme řídit?

Dnes 07:00

Ne všechny dopravní značky jsou celoročně v plné kondici. Musejí se motoristé řídit značením, které je nejasné, poškozené, nečitelné, nebo zakryté? A komu si stěžovat?




Blesk.cz

Princ Harry s těhotnou Meghan se stěhují. Došly jim peníze?

Princ Harry s těhotnou Meghan se stěhují. Došly jim peníze?

Loni v květnu se princ Harry (34) s vévodkyní Meghan (37) přestěhovali do rozlehlého sídla Cotswolds Farmhouse…

Každým dnem je to horší a horší, říká ztrápená Tereza. Nerozveselily ji ani dopisy od tatínka

Každým dnem je to horší a horší, říká ztrápená…

Trápení Češky Terezy H. (22), která je v Pákistánu obviněná z pašování drog, jen tak nekončí. Sobotní soud byl…

 

iSport.cz

Prvoligový král Rob táhne Vsetín: Baráž je spíš přání, ale není nemožná

Prvoligový král Rob táhne Vsetín: Baráž je spíš…

Mezi Valachy je k nezastavení. Hokejový útočník Luboš Rob svými výkony v nynější sezoně vede Vsetín strmě…

Čert vytažený do nebe. Černík o hráčské kariéře i Naganu

Čert vytažený do nebe. Černík o hráčské kariéře i Naganu

Kariéru vítkovické legendy Františka Černíka (65) trefně vystihuje hláška jeho bývalého spoluhráče z národního…

 

Reflex.cz

Co do nás hustí reklamy: Poctivost nade vše

Co do nás hustí reklamy: Poctivost nade vše

S poctivostí nejdál dojdeš? Možná… Pokud ovšem nemáte na mysli výraz poctivost v tuzemské reklamní branži. Jeho…

Jiří X. Doležal: Česká pošta potvrdila existenci červích děr!

Jiří X. Doležal: Česká pošta potvrdila existenci…

Jedna z nejefektivnějších institucí naší země, Česká pošta, nad rámec svých doručovatelských pověření vstoupila…