16.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Italdesign se nespoléhá jen na VW Group, hledá klienty i jinde

 

Italská firma chce i nadále navrhovat speciální projekty. Nebojí se ale ani případně spolupráce s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují.

Stylistické studio Italdesign Giugiario je od roku 2010 součástí německého koncernu Volkswagen Group, z čehož vyplývá, odkud aktuálně bere většinu svých klientů. Centrum se však nechce spoléhat jen na mateřský koncern, ale hledá zákazníky i mimo něj.

Generální řiditel studia Joerg Astalosch spolu s šéfdesignérem firmy Filippem Perinim aktuálně jednají s několika firmami, pro které by rádi postavili speciální vozy nesoucí jméno Italdesignu. Zvlášť Perini, bývalý ředitel designu u Lamborghini, má s takovými projekty bohaté zkušenosti. Pro svého bývalého zaměstnavatele navrhl několik speciálů postavených jen v několika kusech. Mezi ně patří sesto elemento, veneno nebo centenario.

Vedle toho se však Italdesign nebrání ani spolupráci s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují. Vždyť na svém autě pracují třeba počítačoví giganti Google a Apple. „Upřímně řečeno, šel bych za nimi. Klidně by to mohla být i Tesla. A myslím, že speciálně v Americe bude mnohem více startupů,“ říká k tomuto tématu Astalosch.

Šéf italského designérského centra přiznává, že od roku 2010 většina zadaných projektů pochází od značek koncernu VW Group. Neupřesňuje však, jaký je přesně podíl mezi klienty z VW Group a mimo něj. Do budoucna však automobilka chce navázat spolupráci s důležitými hráči na všech relevantních trzích, aby se nemusela spoléhat na omezené spektrum zákazníků.

Firma by se přitom ráda zaměřila i na projekty ze sektoru průmyslového designu, které loni představovaly jen pět procent jejích příjmů. Většina příjmů pocházela z projektů souvisejících s dopravou. Vedle samotných automobilů Italdesign v minulosti navrhoval i traktory, kombajny, ale také třeba metro pro Rijád v Saúdské Arábii nebo hodinky od Seika.

Potenciál Italdesignu je přitom ohromný. Se zhruba tisícovkou zaměstnanců je firma schopna postavit až 600 prototypů, předsériových modelů nebo show carů ročně. S takovou prací má zároveň bohaté zkušenosti, Giorgetto Giugiaro studio založil už v roce 1968. Od loňského roku však zakladatel ve firmě už nepůsobí, když koncernu prodal zbývající 9,9% podíl a Italdesign opustil.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB

Nově zavedená cla, ostré výroky amerického prezidenta,…

Cla, dluhy a úřady. Teslu v Číně čeká řada výzev Cla, dluhy a úřady. Teslu v Číně čeká řada výzev

Americký výrobce elektromobilů Tesla se rozhodl postavit…

Alternativní paliva Čechy nelákají, prodeje LPG a CNG klesají Alternativní paliva Čechy nelákají, prodeje LPG a CNG klesají

Na českém automobilovém trhu zatím stále jasně dominují…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ital Design Design

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Dnes 16:57

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po vážném úrazu!

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po…

Jedním nešťastným pádem si přivodila hned dvě vážné zlomeniny! Eva Pilarová (78) si kromě levé kyčle polámala i…

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad. Ještě to ale chvilku potrvá

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad.…

Na mobilních zařízeních máme spoustu grafických editorů včetně několika od Adobe, bohužel ale ve značně…

 

iSport.cz

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem boural, slavil Hamilton

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem…

Startoval až ze 14. místa, ale stejně si nakonec dojel pro triumf. Lewis Hamilton ve Velké ceně Německa formule…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…