16.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Italdesign se nespoléhá jen na VW Group, hledá klienty i jinde

 

Italská firma chce i nadále navrhovat speciální projekty. Nebojí se ale ani případně spolupráce s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují.

Stylistické studio Italdesign Giugiario je od roku 2010 součástí německého koncernu Volkswagen Group, z čehož vyplývá, odkud aktuálně bere většinu svých klientů. Centrum se však nechce spoléhat jen na mateřský koncern, ale hledá zákazníky i mimo něj.

Generální řiditel studia Joerg Astalosch spolu s šéfdesignérem firmy Filippem Perinim aktuálně jednají s několika firmami, pro které by rádi postavili speciální vozy nesoucí jméno Italdesignu. Zvlášť Perini, bývalý ředitel designu u Lamborghini, má s takovými projekty bohaté zkušenosti. Pro svého bývalého zaměstnavatele navrhl několik speciálů postavených jen v několika kusech. Mezi ně patří sesto elemento, veneno nebo centenario.

Vedle toho se však Italdesign nebrání ani spolupráci s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují. Vždyť na svém autě pracují třeba počítačoví giganti Google a Apple. „Upřímně řečeno, šel bych za nimi. Klidně by to mohla být i Tesla. A myslím, že speciálně v Americe bude mnohem více startupů,“ říká k tomuto tématu Astalosch.

Šéf italského designérského centra přiznává, že od roku 2010 většina zadaných projektů pochází od značek koncernu VW Group. Neupřesňuje však, jaký je přesně podíl mezi klienty z VW Group a mimo něj. Do budoucna však automobilka chce navázat spolupráci s důležitými hráči na všech relevantních trzích, aby se nemusela spoléhat na omezené spektrum zákazníků.

Firma by se přitom ráda zaměřila i na projekty ze sektoru průmyslového designu, které loni představovaly jen pět procent jejích příjmů. Většina příjmů pocházela z projektů souvisejících s dopravou. Vedle samotných automobilů Italdesign v minulosti navrhoval i traktory, kombajny, ale také třeba metro pro Rijád v Saúdské Arábii nebo hodinky od Seika.

Potenciál Italdesignu je přitom ohromný. Se zhruba tisícovkou zaměstnanců je firma schopna postavit až 600 prototypů, předsériových modelů nebo show carů ročně. S takovou prací má zároveň bohaté zkušenosti, Giorgetto Giugiaro studio založil už v roce 1968. Od loňského roku však zakladatel ve firmě už nepůsobí, když koncernu prodal zbývající 9,9% podíl a Italdesign opustil.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky

Praha nakoupí pozemky nutné pro vybudování cyklostezky z…

Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz začne v…

Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace

Fotbalová asociace české Republiky se může i přes…

Slovenská prokuratura podala návrh na rozpuštění Kotlebovy strany Slovenská prokuratura podala návrh na rozpuštění Kotlebovy strany

Slovenská prokuratura podala k soudu návrh na rozpuštění…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ital Design Design

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Dnes 12:56

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě kompaktních MPV. Zapomeňte na první generaci. Ta třetí je zcela současným autem, a pokud zvolíte správný motor, může i s léty fungovat vcelku bez problémů.




Blesk.cz

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Samsung na vybrané trhy již brzy uvede repasovanou verzi Galaxy Note 7, která se bude lišit zejména baterií s…

Sexy Simona Krainová pod sprchou: V podprsence a průsvitném triku!

Sexy Simona Krainová pod sprchou: V podprsence a…

Ta ví jak být pořádně sexy. Modelka Simona Krainová (44) se rozdováděla ve sprše a v průsvitném triku na sebe…

 

iSport.cz

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to vyřeší, řekl Jarolím

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to…

Za jedinou sezonu vystřelil svou kariéru vstříc velmi zajímavé budoucnosti. Patrik Schick se z nadějného hráče…

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně Schicka, dorazí i Dočkal

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně…

V nominaci fotbalové reprezentace na přípravný duel v Belgii a kvalifikační zápas v Norsku není žádný nováček.…

 

Reflex.cz

Život uvnitř klinik „léčících“ homosexualitu zachycen na drsných fotografiích

Život uvnitř klinik „léčících“ homosexualitu…

Paola Paredes se před třemi lety přiznala rodině ke své sexuální orientaci. Bylo to pro ni velmi těžké, i proto,…

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do Cannes zabít nudu. A nikdo ji nepoznal

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do…

Nebýt médií, která u červených koberců dostávají nápovědu v podobě fotek se jmény hvězd, prošla by Pamela…