16.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Italdesign se nespoléhá jen na VW Group, hledá klienty i jinde

 

Italská firma chce i nadále navrhovat speciální projekty. Nebojí se ale ani případně spolupráce s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují.

Stylistické studio Italdesign Giugiario je od roku 2010 součástí německého koncernu Volkswagen Group, z čehož vyplývá, odkud aktuálně bere většinu svých klientů. Centrum se však nechce spoléhat jen na mateřský koncern, ale hledá zákazníky i mimo něj.

Generální řiditel studia Joerg Astalosch spolu s šéfdesignérem firmy Filippem Perinim aktuálně jednají s několika firmami, pro které by rádi postavili speciální vozy nesoucí jméno Italdesignu. Zvlášť Perini, bývalý ředitel designu u Lamborghini, má s takovými projekty bohaté zkušenosti. Pro svého bývalého zaměstnavatele navrhl několik speciálů postavených jen v několika kusech. Mezi ně patří sesto elemento, veneno nebo centenario.

Vedle toho se však Italdesign nebrání ani spolupráci s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují. Vždyť na svém autě pracují třeba počítačoví giganti Google a Apple. „Upřímně řečeno, šel bych za nimi. Klidně by to mohla být i Tesla. A myslím, že speciálně v Americe bude mnohem více startupů,“ říká k tomuto tématu Astalosch.

Šéf italského designérského centra přiznává, že od roku 2010 většina zadaných projektů pochází od značek koncernu VW Group. Neupřesňuje však, jaký je přesně podíl mezi klienty z VW Group a mimo něj. Do budoucna však automobilka chce navázat spolupráci s důležitými hráči na všech relevantních trzích, aby se nemusela spoléhat na omezené spektrum zákazníků.

Firma by se přitom ráda zaměřila i na projekty ze sektoru průmyslového designu, které loni představovaly jen pět procent jejích příjmů. Většina příjmů pocházela z projektů souvisejících s dopravou. Vedle samotných automobilů Italdesign v minulosti navrhoval i traktory, kombajny, ale také třeba metro pro Rijád v Saúdské Arábii nebo hodinky od Seika.

Potenciál Italdesignu je přitom ohromný. Se zhruba tisícovkou zaměstnanců je firma schopna postavit až 600 prototypů, předsériových modelů nebo show carů ročně. S takovou prací má zároveň bohaté zkušenosti, Giorgetto Giugiaro studio založil už v roce 1968. Od loňského roku však zakladatel ve firmě už nepůsobí, když koncernu prodal zbývající 9,9% podíl a Italdesign opustil.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu

Česko se zřejmě přidá k žalobě proti limitům znečištění…

Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011 Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011

Počtvrté za sebou pražská burza rostla a den zakončila na…

Šéfové automobilek varují: Z Evropy zmizí výroba aut, přesune se do Asie Šéfové automobilek varují: Z Evropy zmizí výroba aut, přesune se do Asie

Automobilový průmysl čekají zásadní změny. V roce 2030 se…

Energizer uzavřel obchod za desítky miliard, získá i značku Varta Energizer uzavřel obchod za desítky miliard, získá i značku Varta

Výrobce baterií Energizer Holdings koupí za dvě miliardy…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ital Design Design

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Dnes 17:50

Představy designérů japonské značky o jejich možné budoucnosti nabízí koncept Xmotion.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Šenkeřík nastartoval mladý talent. Byl v Galatasarayi, chtějí ho v Plzni

Šenkeřík nastartoval mladý talent. Byl v…

Tahal ho z postele i v šest ráno. Jenže ne budík, ale jeho svěřenec, sedmnáctiletý talentovaný hráč Slavie Jan…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…