4.9. 2015 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco Daily 4x4: Bez zábran

 

Iveco představilo novou Daily s pohonem všech kol. Používá čtyřiadvacet převodových stupňů a k mání je od září.

Na veletrhu Transpotec Logitec v italské Veroně byl poprvé k vidění Van of the Year 2015 v provedení 4x4. Na první pohled je patrné, že jde o pracovní nástroj a nikoliv jen o vložení mezinápravového diferenciálu a ponechání ostatních typicky silničních parametrů. Na veletrhu dopravy a logistiky Transpotec Logistic v severoitalském městě byla odhalena poslední generace Iveco Daily 4x4 s významně narostlou světlou výškou a na první pohled konstrukcí podvozku tak odolnou, aby vyhověla požadavkům práce v náročném terénu.

Nabídka verzí

Vozidlo s mimořádnými vlastnostmi do nezpevněného i náročného terénu se vyrábí v mnoha verzích. Jednoduchou kabinu lze kombinovat se dvěma různými rozvory 3050 a 3400 mm. Dvojitá budka až pro sedmičlennou posádku dostala pochopitelně pouze delší vzdálenost mezi nápravami 3400 mm.

Pro doplnění této řady je vozidlo k dispozici ve dvou verzích s celkovou hmotností 3,5 a 5,5 tuny. Existuje i provedení s neosazeným podvozkem pro zástavbu obytných karoserií, mikrobusů či jiných na míru připravených konstrukcí.

24 vpřed

Šestistupňová rychloběžná převodovka je spojena s centrální rozdělovací převodovkou se čtyřmi pomalými převody, takže je k dispozici celkem čtyřiadvacet převodových poměrů. Díky uzávěrkám třech diferenciálů zvládá Daily 4x4 i nejtěžší terén, protože je schopná přenést maximum točivého momentu i na jediné kolo. Pro jízdu v terénu se jedná o mimořádnou vlastnost podpořenou kvalitními záběrovými pneumatikami.

Běžný interiér

Uvnitř Daily 4x4 jde o pohodlné silniční vozidlo. Ergonomie nového sedadla umožňuje řidiči pohodlnou pozici a potěšení z jízdy. Díky širokému čelnímu sklu, dobře umístěným ovládacím prvkům a přístrojům v kabině, které jsou dobře viditelné a snadno dosažitelné, nemá řidič s ovládáním pracovního vozidla náročnější podmínky než v případě osobního automobilu.

Tepelný komfort v letních měsících má na starosti účinnější klimatizace, která je k dispozici v manuálním i automatickém provedení.

Žebřinový podvozek

Robustnost a odolnost Daily 4x4 vychází z terénního klasického podvozku. Žebřinový rám s profilem ve tvaru písmene C je pro řadu Daily typický, pro různé hmotnostní kategorie má odlišnou výšku i tloušťku profilu. Podvozek lze používat k různým úpravám a zajišťuje špičkovou výkonnost a odolnost při plnění nejrůznějších úkolů.

Součást přední části konstrukce tvoří masivní ramena řízení, která jsou schopna odolávat náročným namáháním při jízdě v terénu. Velký přední ocelový nárazník sestává ze tří částí, aby při případné kolizi stačilo vyměnit jen jednu část a ušetřit tak servisní náklady. Vozidlo používá ochranu proti podjetí zezadu, při pohybu mimo pozemní komunikace ji lze však zvednout a zajistit tak mimořádný sjezdový úhel.

Nesmrtelný třílitr

Zbytečné je profesionálům v dopravě připomínat extrémní odolnost čtyřválec F1C z dílny FPT patřící stejně jako Iveco pod křídla koncernu CNH Industrial. Třílitrová jednotka často s proběhem půl až jeden milion kilometrů bez potíží používá vstřikování common rail. Agregát splňující požadavek Euro 6 plní turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, což mu zvyšuje točivý moment při nízkých otáčkách.

Čtyřválec podává nejvyšší výkon 125 kW a točivý moment 400 N.m. Legendární odolnost agregátu umožňuje Daily podávat špičkový výkon při zachování spolehlivosti i v nejnáročnějších podmínkách. Emisní požadavek je dosažen kombinací recirkulace výfukových plynů (EGR) a následné úpravy výfukových plynů díky elektivní katalytické redukci za filtrem pevných částic.

Stabilizace od září

Brzdový systém je u obou verzí 3,5 a 5,5 tuny stejný - kotoučové brzdy na přední nápravě a bubnové brzdy vzadu. Všechny vozidla obdrží stabilizační systém ESP, který je od září povinný a pomáhá udržovat jízdní směr podle požadavku řidiče i při nepříznivých podmínkách.

Uplatnění

Daily 4x4 se díky robustní konstrukci a mimořádně odolnému motoru hodí k nejrůznějším pracovním účelům. Pro ně nabízí široké možnosti připojení pohonu pomocných agregátů na převodovce i centrální rozdělovací převodovce. Vozidlo může být obuto na terénních i silničních pneumatikách. Umožňuje montáž dalšího příslušenství, například navijáku nebo sněhového pluhu. Nové Daily 4x4 tak najde uplatnění například na stavbách, v lese i dolech a u hasičského záchranného sboru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte

Volby určily jednoznačného vítěze, ba přímo politického…

Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice

Předsednictvo KDU-ČSL dnes doporučilo, aby strana šla do…

Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09 Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09

Miroslav Kalousek nebude na listopadovém sněmu obhajovat…

Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína

Do konce roku se čeká spuštění zkapalňovacích terminálů,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Iveco Daily 4x4: Bez zábran

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Iveco představuje novou rodinu lehkých užitkových modelů Daily Blue Power Iveco představuje novou rodinu lehkých užitkových modelů Daily Blue Power

Společnost Iveco má v oblasti pohonu lehkých užitkových…

Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

V blízkosti Mníšku pod Brdy jsme v kopcovitém terénu…

 



 
Jay Leno představuje Rolls-Royce Silver Cloud Derelict: Jako starý jen vypadá

Jay Leno představuje Rolls-Royce Silver Cloud Derelict: Jako starý jen vypadá

Dnes 11:46

Silver Cloud (stříbrný mrak) se stal posledním modelem britské značky s rámovou nebo chcete-li podvozkovou karoserií. Jenže tohle auto je takzvaný „sleeper“.




Blesk.cz

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní variantu zvažovali kvůli zvířatům

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní…

Pražští radní už mají jasno. Tradiční novoroční ohňostroj v metropoli tichý nebude. Magistrát nad touto…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL odchytáno 14 minut

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL…

Od začátku je musejí brát vážně. Žádný nový celek NHL neměl tak dobrý start – v celé stoleté historii NHL,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Hřiště, jaké svět neviděl, i tak by se dala nazvat multifunkční sportovní plocha na střední škole Yucai v…

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát gay? A jak volily kyberfeministky?

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát…

Je po volbách. Někdo jásá, jiný pláče. V českých médiích se mimo jiné též řeší obrovský neúspěch Zelených (1,46…