4.9. 2015 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco Daily 4x4: Bez zábran

 

Iveco představilo novou Daily s pohonem všech kol. Používá čtyřiadvacet převodových stupňů a k mání je od září.

Na veletrhu Transpotec Logitec v italské Veroně byl poprvé k vidění Van of the Year 2015 v provedení 4x4. Na první pohled je patrné, že jde o pracovní nástroj a nikoliv jen o vložení mezinápravového diferenciálu a ponechání ostatních typicky silničních parametrů. Na veletrhu dopravy a logistiky Transpotec Logistic v severoitalském městě byla odhalena poslední generace Iveco Daily 4x4 s významně narostlou světlou výškou a na první pohled konstrukcí podvozku tak odolnou, aby vyhověla požadavkům práce v náročném terénu.

Nabídka verzí

Vozidlo s mimořádnými vlastnostmi do nezpevněného i náročného terénu se vyrábí v mnoha verzích. Jednoduchou kabinu lze kombinovat se dvěma různými rozvory 3050 a 3400 mm. Dvojitá budka až pro sedmičlennou posádku dostala pochopitelně pouze delší vzdálenost mezi nápravami 3400 mm.

Pro doplnění této řady je vozidlo k dispozici ve dvou verzích s celkovou hmotností 3,5 a 5,5 tuny. Existuje i provedení s neosazeným podvozkem pro zástavbu obytných karoserií, mikrobusů či jiných na míru připravených konstrukcí.

24 vpřed

Šestistupňová rychloběžná převodovka je spojena s centrální rozdělovací převodovkou se čtyřmi pomalými převody, takže je k dispozici celkem čtyřiadvacet převodových poměrů. Díky uzávěrkám třech diferenciálů zvládá Daily 4x4 i nejtěžší terén, protože je schopná přenést maximum točivého momentu i na jediné kolo. Pro jízdu v terénu se jedná o mimořádnou vlastnost podpořenou kvalitními záběrovými pneumatikami.

Běžný interiér

Uvnitř Daily 4x4 jde o pohodlné silniční vozidlo. Ergonomie nového sedadla umožňuje řidiči pohodlnou pozici a potěšení z jízdy. Díky širokému čelnímu sklu, dobře umístěným ovládacím prvkům a přístrojům v kabině, které jsou dobře viditelné a snadno dosažitelné, nemá řidič s ovládáním pracovního vozidla náročnější podmínky než v případě osobního automobilu.

Tepelný komfort v letních měsících má na starosti účinnější klimatizace, která je k dispozici v manuálním i automatickém provedení.

Žebřinový podvozek

Robustnost a odolnost Daily 4x4 vychází z terénního klasického podvozku. Žebřinový rám s profilem ve tvaru písmene C je pro řadu Daily typický, pro různé hmotnostní kategorie má odlišnou výšku i tloušťku profilu. Podvozek lze používat k různým úpravám a zajišťuje špičkovou výkonnost a odolnost při plnění nejrůznějších úkolů.

Součást přední části konstrukce tvoří masivní ramena řízení, která jsou schopna odolávat náročným namáháním při jízdě v terénu. Velký přední ocelový nárazník sestává ze tří částí, aby při případné kolizi stačilo vyměnit jen jednu část a ušetřit tak servisní náklady. Vozidlo používá ochranu proti podjetí zezadu, při pohybu mimo pozemní komunikace ji lze však zvednout a zajistit tak mimořádný sjezdový úhel.

Nesmrtelný třílitr

Zbytečné je profesionálům v dopravě připomínat extrémní odolnost čtyřválec F1C z dílny FPT patřící stejně jako Iveco pod křídla koncernu CNH Industrial. Třílitrová jednotka často s proběhem půl až jeden milion kilometrů bez potíží používá vstřikování common rail. Agregát splňující požadavek Euro 6 plní turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, což mu zvyšuje točivý moment při nízkých otáčkách.

Čtyřválec podává nejvyšší výkon 125 kW a točivý moment 400 N.m. Legendární odolnost agregátu umožňuje Daily podávat špičkový výkon při zachování spolehlivosti i v nejnáročnějších podmínkách. Emisní požadavek je dosažen kombinací recirkulace výfukových plynů (EGR) a následné úpravy výfukových plynů díky elektivní katalytické redukci za filtrem pevných částic.

Stabilizace od září

Brzdový systém je u obou verzí 3,5 a 5,5 tuny stejný - kotoučové brzdy na přední nápravě a bubnové brzdy vzadu. Všechny vozidla obdrží stabilizační systém ESP, který je od září povinný a pomáhá udržovat jízdní směr podle požadavku řidiče i při nepříznivých podmínkách.

Uplatnění

Daily 4x4 se díky robustní konstrukci a mimořádně odolnému motoru hodí k nejrůznějším pracovním účelům. Pro ně nabízí široké možnosti připojení pohonu pomocných agregátů na převodovce i centrální rozdělovací převodovce. Vozidlo může být obuto na terénních i silničních pneumatikách. Umožňuje montáž dalšího příslušenství, například navijáku nebo sněhového pluhu. Nové Daily 4x4 tak najde uplatnění například na stavbách, v lese i dolech a u hasičského záchranného sboru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Přetahovaná o televizi Sky graduje, Comcast podal protinabídku za stovky miliard Přetahovaná o televizi Sky graduje, Comcast podal protinabídku za stovky miliard

Americká mediální společnost Comcast podala protinabídku…

Twitter podruhé za sebou vykázal zisk Twitter podruhé za sebou vykázal zisk

Společnost Twitter podruhé za sebou vykázala čtvrtletní…

Na Ukrajině zatkli bývalého Šlachtova detektiva Na Ukrajině zatkli bývalého Šlachtova detektiva

Ukrajinské bezpečnostní složky zadrželi bývalého vysoce…

 
 

Přidat názorDiskuse: Iveco Daily 4x4: Bez zábran

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti

Iveco splňuje s modelem Daily nejen současné, ale i…

Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů

Iveco uspořádalo poblíž Zvolena náročné jízdy pro model…

 



 
Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

TEST: Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

Dnes 12:51

Superrychlý kombík od Audi přišel o osmiválec, o rychlost však rozhodně ne. Ta je s novým šestiválcem přístupnější širšímu publiku. Je to špatně?




Blesk.cz

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila její slova tři týdny po porodu

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila…

Synka Benedikta přivedla na svět teprve začátkem dubna, ale už teď přemýšlí o dalších dětech. Modelka a…

Detoxikace organismu: 7 rad, jak to zvládnout, abyste byli jako vyměnění

Detoxikace organismu: 7 rad, jak to zvládnout,…

Detoxikace organismu je velmi prospěšná a důležitá pro správné fungování těla i všech orgánů v něm. A jestli…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

LIGA NARUBY: Limberského patička, Škodovy ponožky i Holoubkovy žongly

LIGA NARUBY: Limberského patička, Škodovy ponožky i…

25. kolo HET ligy – NEJDELŠÍ Liga naruby letošní sezony! Podívejte se na rekordní stopáž pravidelného pořadu,…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Zeman není samozvanec, je zatím pořád jen prezident

Karel Steigerwald: Zeman není samozvanec, je zatím…

Komunisty pronásledovaný kardinál Duka kritizoval prezidenta Zemana, kdysi komunistu, že minulou sobotu místo…

Lidé, kteří mají hrůzu ze syrového masa, ho v Británii koupí v touch-free obalech. Ochránci přírody se bouří

Lidé, kteří mají hrůzu ze syrového masa, ho v…

Podle průzkumu společnosti Mintel se téměř 40 % lidí narozených po roce 1980 děsí kontaktu se syrovým masem.…