reklama


4.9. 2015 Ladislav Černý

Iveco Daily 4x4: Bez zábran

 

Iveco představilo novou Daily s pohonem všech kol. Používá čtyřiadvacet převodových stupňů a k mání je od září.

Na veletrhu Transpotec Logitec v italské Veroně byl poprvé k vidění Van of the Year 2015 v provedení 4x4. Na první pohled je patrné, že jde o pracovní nástroj a nikoliv jen o vložení mezinápravového diferenciálu a ponechání ostatních typicky silničních parametrů. Na veletrhu dopravy a logistiky Transpotec Logistic v severoitalském městě byla odhalena poslední generace Iveco Daily 4x4 s významně narostlou světlou výškou a na první pohled konstrukcí podvozku tak odolnou, aby vyhověla požadavkům práce v náročném terénu.

Nabídka verzí

Vozidlo s mimořádnými vlastnostmi do nezpevněného i náročného terénu se vyrábí v mnoha verzích. Jednoduchou kabinu lze kombinovat se dvěma různými rozvory 3050 a 3400 mm. Dvojitá budka až pro sedmičlennou posádku dostala pochopitelně pouze delší vzdálenost mezi nápravami 3400 mm.

Pro doplnění této řady je vozidlo k dispozici ve dvou verzích s celkovou hmotností 3,5 a 5,5 tuny. Existuje i provedení s neosazeným podvozkem pro zástavbu obytných karoserií, mikrobusů či jiných na míru připravených konstrukcí.

24 vpřed

Šestistupňová rychloběžná převodovka je spojena s centrální rozdělovací převodovkou se čtyřmi pomalými převody, takže je k dispozici celkem čtyřiadvacet převodových poměrů. Díky uzávěrkám třech diferenciálů zvládá Daily 4x4 i nejtěžší terén, protože je schopná přenést maximum točivého momentu i na jediné kolo. Pro jízdu v terénu se jedná o mimořádnou vlastnost podpořenou kvalitními záběrovými pneumatikami.

Běžný interiér

Uvnitř Daily 4x4 jde o pohodlné silniční vozidlo. Ergonomie nového sedadla umožňuje řidiči pohodlnou pozici a potěšení z jízdy. Díky širokému čelnímu sklu, dobře umístěným ovládacím prvkům a přístrojům v kabině, které jsou dobře viditelné a snadno dosažitelné, nemá řidič s ovládáním pracovního vozidla náročnější podmínky než v případě osobního automobilu.

Tepelný komfort v letních měsících má na starosti účinnější klimatizace, která je k dispozici v manuálním i automatickém provedení.

Žebřinový podvozek

Robustnost a odolnost Daily 4x4 vychází z terénního klasického podvozku. Žebřinový rám s profilem ve tvaru písmene C je pro řadu Daily typický, pro různé hmotnostní kategorie má odlišnou výšku i tloušťku profilu. Podvozek lze používat k různým úpravám a zajišťuje špičkovou výkonnost a odolnost při plnění nejrůznějších úkolů.

Součást přední části konstrukce tvoří masivní ramena řízení, která jsou schopna odolávat náročným namáháním při jízdě v terénu. Velký přední ocelový nárazník sestává ze tří částí, aby při případné kolizi stačilo vyměnit jen jednu část a ušetřit tak servisní náklady. Vozidlo používá ochranu proti podjetí zezadu, při pohybu mimo pozemní komunikace ji lze však zvednout a zajistit tak mimořádný sjezdový úhel.

Nesmrtelný třílitr

Zbytečné je profesionálům v dopravě připomínat extrémní odolnost čtyřválec F1C z dílny FPT patřící stejně jako Iveco pod křídla koncernu CNH Industrial. Třílitrová jednotka často s proběhem půl až jeden milion kilometrů bez potíží používá vstřikování common rail. Agregát splňující požadavek Euro 6 plní turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, což mu zvyšuje točivý moment při nízkých otáčkách.

Čtyřválec podává nejvyšší výkon 125 kW a točivý moment 400 N.m. Legendární odolnost agregátu umožňuje Daily podávat špičkový výkon při zachování spolehlivosti i v nejnáročnějších podmínkách. Emisní požadavek je dosažen kombinací recirkulace výfukových plynů (EGR) a následné úpravy výfukových plynů díky elektivní katalytické redukci za filtrem pevných částic.

Stabilizace od září

Brzdový systém je u obou verzí 3,5 a 5,5 tuny stejný - kotoučové brzdy na přední nápravě a bubnové brzdy vzadu. Všechny vozidla obdrží stabilizační systém ESP, který je od září povinný a pomáhá udržovat jízdní směr podle požadavku řidiče i při nepříznivých podmínkách.

Uplatnění

Daily 4x4 se díky robustní konstrukci a mimořádně odolnému motoru hodí k nejrůznějším pracovním účelům. Pro ně nabízí široké možnosti připojení pohonu pomocných agregátů na převodovce i centrální rozdělovací převodovce. Vozidlo může být obuto na terénních i silničních pneumatikách. Umožňuje montáž dalšího příslušenství, například navijáku nebo sněhového pluhu. Nové Daily 4x4 tak najde uplatnění například na stavbách, v lese i dolech a u hasičského záchranného sboru.

Spolupracujeme s TipCars.com
O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička

Švédské děti bude o falešných zpráv a nutnosti kriticky…

Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok

Budoucí plány jednoho z největších automobilových výrobců…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady

Česká metropole patří mezi dvacet měst, kde čekají…

 
 

Přidat názorDiskuse: Iveco Daily 4x4: Bez zábran

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus

Zatímco Iveco odhalilo model Daily Euro 6 v nadmořské…

Dodávky Iveco na alternativní paliva: CNG i elektřina Dodávky Iveco na alternativní paliva: CNG i elektřina

Iveco kromě třílitrového pohonu na zemní plyn u modelu…

 



 
Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Dnes 08:00

V zimních měsících se občas stává, že dopravní značení je zakryto sněhem. Víte, zda je v takovém případě značka platná?




Blesk.cz

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do malé kuchyně

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do…

Na co novou ledničku, tahle ještě docela dobře chladí – to bývá nejčastější argument proti pořízení nového…

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský slang i nová slova?

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský…

„Na Jižní stojce byl zase karmagedon. Málem jsem se z toho zbohnil.“ V těchto dvou větách najdete hned tři…

 

iSport.cz

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal za neobvyklou přihrávku

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal…

Záložník Marco Verratti z Paris Saint-Germain dostal v utkání 21. kola francouzské ligy v Nantes neobvyklou…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený aktivismus minulostí?

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený…

Donald Trump po svém nástupu do funkce nechal z webu Bílého domu smazat aktivistické žvásty o globálním…

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový seriál o Evropské unii a Bruselu

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový…

Brusel, hlavní sídlo Evropské unie, je tajemné město plné agresivních zločinců, nenasytných lobbistů,…

 
 
reklama