Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Společnost Iveco představuje svou další generaci řady těžkých silničních nákladních vozidel New Stralis Hi-Way.

S New Stralis Hi-Way hodlá Iveco posílit svou strategii, jejímž cílem je snížit zákazníkům celkové výdaje na vlastnictví vozidla (TCO - total cost of ownership).

Výrobce avizuje nižší spotřebu paliva, snížené náklady na údržbu, větší spolehlivost a kvalitu, zdokonalenou kabinu z hlediska ergonomie i komfortu pro řidiče a také optimalizované operativní řízení provozu vozidla.

Alessandro Mortali, senior viceprezident divize těžkých vozidel Iveco, na mezinárodní tiskové konferenci, v rámci svého vystoupení řekl: „Nový Stralis maximalizuje úspory ve všech klíčových oblastech. Tím jsme dosáhli, že celkové výdaje na vlastnictví vozidla se sníží až o 4%.“

Doplnil ho Enzo Gioachin, senior viceprezident Iveco pro prodej a marketing: „Současná ekonomická situace patří k nejvážnějším, s jakými kdy musel náš průmysl zápasit. Uvedením New Stralis Hi-Way čelíme tomuto negativnímu trendu. Našim zákazníkům nabízíme správnou kombinaci inovací, zlepšených služeb a přímého zvýhodnění nákladů.“

Iveco New Stralis Hi-Way nastupuje s aerodynamicky optimalizovaným exteriérem, přispívajícím ke snížení spotřeby paliva. Vedle tvarů nového tahače má pozornost přitahovat i specifický odstín oranžového laku, který je výsledkem spolupráce s Fiat Style Center a má zvýrazňovat eleganci a temperament novinky.

Kabina novinky bude k dispozici ve dvou šířkách. První verze široká 2500 mm má nabídnout prostor jednomu nebo dvěma členům posádky při dálkových jízdách a bude k dispozici s vysokou nebo nízkou střechou. Verze s šířkou 2300 mm bude k dispozici jako spací kabina se střední nebo nízkou střechou a také jako denní kabina s nízkou střechou.

Všechny verze kabiny mají nabízet velmi dobře propracovanou ergonomii, dostatek prostoru a samozřejmě i komfort bez ohledu na to, zda bude vůz využíván na krátkých nebo dálkových trasách.

Od současných tahačů řady Stralis se interiér New Stralis Hi-Way odlišuje zcela novými prvky, kterými jsou volant, přístrojová deska z měkčených materiálů, sedadla s možností ventilace, komfortní dolní lužko s lamelovým roštem, podlaha kabiny, vnitřní protihluková izolace kabiny a použité materiály čalounění.

Součástí výbavy nové vlajkové lodi je multifunkční systém nazvaný IVECONNECT DRIVE. Tento systém vyhodnocuje v aktuálním čase hospodárnost, styl jízdy, ale i pozornost řidiče a vše přenáší v grafickém provedení přímo na velkou dotykovou obrazovku umístěnou na středu palubní desky.

K pohonu Iveca New Stralis Hi-Way slouží přeplňované vznětové řadové šestiválce Cursor FPT. V případě verzí splňujících Euro V se jedná o motory o objemu 8, 10 a 13 litrů. Verze splňující Euro VI mají objem 9, 11 a 13 litrů. Celkem se jedná o osm motorů spalujících naftu s výkony od 228 kW (310 k) do 412 kW (560 k). K dispozici budou i tři verze na CNG s výkony od 199 kW (270 k) do 243 kW (330 k).

Z hlediska dopadu provozu nových Stralisů na životní prostředí je velkým plusem patentovaný systém vysoce účinné selektivní katalytické redukce (HI-ESCR), který byl vyvinut pro úpravu výfukových plynů motorů Euro VI.

V nabídce komfortní a bezpečnostní výbavy pro Iveco New Stralis Hi-Way nechybí nezávislá klimatizace, světla pro denní svícení z led, xenonové světlomety, asistent jízdy v pruzích, systém pro rozjezd ve svahu, adaptivní tempomat, udržující vzdálenost mezi vozidly, systém nouzového samočinného brzdění a samozřejmě i EBS a ESP.

Nová generace byla v průběhu vývoje podrobena důkladné revizi kvality a spolehlivosti, přičemž zkušební vozidla absolvovali 6 milionů testovacích kilometrů zaměřených na odolnost a přes 11 milionů kilometrů v reálném provozu.

Výroba Stralis Hi-Way s motorem Euro 5 odstartuje v madridském závodě Iveco v polovině září tohoto roku, produkci verze Euro 6 spustí koncem ledna 2013.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - kolmar
19. 8. 2012 00:47
Re: The New Engine
Ako som pisal, nemam dopravu a ani tak skoro mat nebudem, no ked som tieto vozy predaval tak som sa s nejednym majitelom rozpraval a podobne a viem, ze Iveco u nas nema dobre meno a pozeraju na neho krivo... Preco pan ktory bral po niektore vozy na leasing aby ich testoval a potom nakupoval, sa pozbavoval dafov, tatier, volv, a ma najviac Actrosov a potom este Keraxy? Vraj za MB treba zaplatit, ale aj tak sa mu to oplati. Ked ich ma cez 60 tak hadam vie pocitat... ale nechcem sa hadat.

Ze to papier nepusti, ze cena je cena to beriem, ci sa bude v Stralise 500 citit sofer lepsie ako v Actrose 400 to beriem s vyhradami lebo 100 ludi 100 chuti a kazdemu sedi nieco ine. No to, ze voz ma hlavne zarobit je svata pravda, no ked vidim ake vozy nie male ale stredne a aj velke firmy nakupuju a nevzdaju sa toho, resp. tie ktore nakupovali nieco ine zacinaju tiez utekat tym istym smerom tak neverim, ze je to pre nich nevyhodne...Ale nikdy som to neprepocitavaval ani nebudem. Rad by som videl predaj v SR tazkej rady za toky 2011, 2012 a 2013 a uvidime ;-)

PS: Volba je este vzdy, napr. Crafter, alebo "hybrid" na podvozku MB ci Iveca od Rosera alebo ist vyssie do Isuzu alebo Irisbusu...
Avatar - Norge
16. 8. 2012 10:28
Re: The New Engine
..no trochu sme odbocili od temy ;-)

Fleet je vela krat o niecom uplne inom, ako o vyrobku samotnom, a to ze v oblasti nakl.vozidiel su na trhu silny MB, VW Group ci Volvo ...Vas nesmie zavadzat, ..vo firmach s strednym az velkym voz.parkom je situacia uple ina ako u malych dopravcov.

Kupit full vybavu v Stralise s 500 konmi a '3.tis Nm' s automatom a kvalitnymi sedadlami, moze byt pre vodica lepsie prostredie, ako Actors so 400 v zakl.vybave ..za cenu, ktora je rozdela na viacej kusov ... Obdobne sa takto etabloval Vw Group s os.vozidlami ... ;-)

K zlomenemu sasi :-! , ..keby ste len tusili ake prusery maju inde, ..ci si myslite, ze nie je mozne zlomit sasi na inej zn. ...
Aby ste mi rozumeli, ..ja mam MB velmi rad, ..ale svet v uzitkovych vozidlach ma ine potreby a aj trochu ine zakony ... Hlavna poucka znie : ..ze vozidlo vyraba peniaze, a tu zacina tazky svet dopravy ako nakladnej, tak i osobnej ...

P.S.: ..na trhu vlasne ani inu moznost nemate, a ta druha je v tomto pripade lepsia - Sprinter ;-)
Avatar - kolmar
14. 8. 2012 22:34
Re: The New Engine
Tak aby bolo jasne, dopravu nemam ani tak skoro nebudem a na tahacoch jazdim sviatocne. Nehovorim, ze Iveca su zle! jednu dailynu bus mam doma! No sam hovorim, ze druhy bude Sprinter ale to tu nepatri.
Verte, ze oslovoval som s ponukmi na Stralis nemalo firiem a nenasiel som jedinu jednu, ktory by flotilovo chceli riesit Iveco. Mozem menovat XY firiem, ktore pouzivaju MAN, Scania, alebo flotilovo Actrosy na ktore pocuvam vela chvaly. Rovnako FH. To co chce sofer a co chce firma je samozrejme rozne. Poznam firmu kde mali na MKD Premiumky, no vodici by im poodchadzali, tak boli TGX a teraz flotila Actrosov za vraj dobru cenu. Dalej pravy opak, riesia Premiumky a sofery hromzia...no majitelovi to je jedno. Prikladov je vela, no najlepsi bol jeden nemenovany pan, ktory ma vo vozovom parku Stralis, FH, TGA ako srotarske auta. Naozaj pan expert so skusenostami vo vsetkom a Stralis za cenu uplne bez marze pre predajcu poukazal za maximalne nekonkurencie schopnu a kupil dalsie Volva hoci mal rovnaku cenu na Actros. Nebudem to tu rozpisovat, vela za to mohli aj skusenosti s jednotlivymi vozmi a poruchy/servis. Dalsi pan mi na Stralise zlomil sasy ktore neboli uznane ako reklamacia a tiez 2x Iveco nechvalil. Prikladov je vela, no spokojny zakaznici s Ivecom su casto maly podnikatelia, ktory maju 1-3 vozy a brutalne sa o nich staraju aby im to drzalo, no najdu sa aj vinimky. Velke firmy Bohuzial doteraz velmi nemali zaujem - aj pre zostatkovu hodnotu. Ved na operativny leasing sa zacal pred rokom nukat Ecostralis s automatom...kolko sa ich predalo v SR?
100 ludi 100 chuti, no je fakt, ze Iveco hlavne v tazkej rade u nas nema na ruziach ustlane svojim Image. Nespochybnuejm novu technologiu, mozu byt super, no podla mna bude musiet vela vody pretiect, aby sa dostali tam kde konkurencia.
Ze vsetci vodici chcu FH? videl som aj takeho, no aj opak, ktory ho nechcu pre malu kabinu, velky schod, ladnicka z vonku...Actros vraj forever ;-)

PS: Mynuly tyzden som rozpraval so soferom, ktory po chipe dosiel na firmu so spotrebou 23 l na 100 v 1844 stary model...Taktiez poznam dalsiu ktora pouziva same Actrosy a na skusku mali 5 Stralisov a ked ich splatili isli prec a uz maju nove Actrosy, no za vela mohol pre nich nakladny servis.
Avatar - m.z.
14. 8. 2012 18:30
Re: The New Engine
Mě nové Iveco oslovilo a uměl bych si ho představit v autoparku.
Avatar - Norge
14. 8. 2012 17:40
Re: The New Engine
..p.Kolmar, ..to co pouzivaju dopravcovia je jedna vec a to o com som pisal je vec druha...
Vodici vzdy budu chciet Volvo a Scaniu ..., lenze pohlad vodica je iny ako pohlad ekonoma a majitela firmy... Tym nechcem povedat, ze chlapi si nezasluzia dobru techniku, ale to ze to riesia podla znaciek a hlavne oni neplatia udrzbu vozoveho parku, a ani len to phm ..., je tak ?
MAN a Scania uz patria pod VW ...a veci sa pohli i tam, ..nieco je lepsie a nieco o dost horsie ...spytajte sa na motory HPI, ci problemi s kedysi neznicitelnou a legendarnou V8 od Griffina.. Kupa FH-cka musi by financne zvyhodnena, lebo na buduci rok sa ocakava po rokoch opat nove Volvo FH ...
MB je cenovo zaujimave, ale Telingent nemusi kazdemu vodicovy vyhovovat , hlavne zo starej gardy..a zostatkova hodnota je podobna ako pri tom Ivecu ... Kazdopadne, Iveco nema v nasich koncinach dobru povest..., to ale neznamena, ze nedokazu postavit dobry motor ...sasi a kabina je tiez starsieho data ... Chcem vlasne iba povedat, aby ste sa neriadili jeden povedat..., ale vyhradne faktami, a tie nazberiate lahko aj sam ... Zbehnite do Senca pre Vol. a Scan. ci do TT a BA pre Iveco, MB a MAN (DAF) a pozicajte si auta na mesiac... Porovnajte, zoberte vysledok a pozrite na cenu za kilometer ..ak mate pevnu zmluvu za dopravu... Dosiahnut zdravy kompromis pre firmu, vodica a celkove naklady nie je lahke, ak Vam zalezi na spokojnosti ludi vo firme od A az po XY ...

Osobne som nemal cest s novymi motormi od Iveca este, takze nedokazem povedat tomu nic, napisal som do diskusie, lebo sa mi zdalo, ze vela ludi netusi, co za dielko sa podarilo v motorarnach u Iveca..a testovali dlho ... 17.mil km. nie je beznch, to mi verte !

p.Kuko : ..jasne, 150.tis je hodne, ale vznetovy motor v nakl.vozidlach je trochy ina vec, ako tie 2.litrove mini.motory v os.autach ... Samozrejme, ze sklopka by mala ist na vymenu castejsie, ako dialkovy tahac navesov. Ako priklad uvediem, DAF ..ked prisli s facelift-om rady XF, deklarovali ze brzdove kotuce vydrzia 500.000 tis. km (!) ..a co myslis, vydrzia ? ..ano spravne, zvladnu to, ale iba v dialkovej doprave a s pouzitim retardera a mot. klapky ... ;-) Ale aj tak , ked sa bude menit olej, iba kazdych 100.tis km, je to dva-krat za rok tym padom ..a to je parada.