reklama


Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

 
 

Společnost Iveco představuje svou další generaci řady těžkých silničních nákladních vozidel New Stralis Hi-Way.

S New Stralis Hi-Way hodlá Iveco posílit svou strategii, jejímž cílem je snížit zákazníkům celkové výdaje na vlastnictví vozidla (TCO - total cost of ownership).

Výrobce avizuje nižší spotřebu paliva, snížené náklady na údržbu, větší spolehlivost a kvalitu, zdokonalenou kabinu z hlediska ergonomie i komfortu pro řidiče a také optimalizované operativní řízení provozu vozidla.

Alessandro Mortali, senior viceprezident divize těžkých vozidel Iveco, na mezinárodní tiskové konferenci, v rámci svého vystoupení řekl: „Nový Stralis maximalizuje úspory ve všech klíčových oblastech. Tím jsme dosáhli, že celkové výdaje na vlastnictví vozidla se sníží až o 4%.“

Doplnil ho Enzo Gioachin, senior viceprezident Iveco pro prodej a marketing: „Současná ekonomická situace patří k nejvážnějším, s jakými kdy musel náš průmysl zápasit. Uvedením New Stralis Hi-Way čelíme tomuto negativnímu trendu. Našim zákazníkům nabízíme správnou kombinaci inovací, zlepšených služeb a přímého zvýhodnění nákladů.“

Iveco New Stralis Hi-Way nastupuje s aerodynamicky optimalizovaným exteriérem, přispívajícím ke snížení spotřeby paliva. Vedle tvarů nového tahače má pozornost přitahovat i specifický odstín oranžového laku, který je výsledkem spolupráce s Fiat Style Center a má zvýrazňovat eleganci a temperament novinky.

Kabina novinky bude k dispozici ve dvou šířkách. První verze široká 2500 mm má nabídnout prostor jednomu nebo dvěma členům posádky při dálkových jízdách a bude k dispozici s vysokou nebo nízkou střechou. Verze s šířkou 2300 mm bude k dispozici jako spací kabina se střední nebo nízkou střechou a také jako denní kabina s nízkou střechou.

Všechny verze kabiny mají nabízet velmi dobře propracovanou ergonomii, dostatek prostoru a samozřejmě i komfort bez ohledu na to, zda bude vůz využíván na krátkých nebo dálkových trasách.

Od současných tahačů řady Stralis se interiér New Stralis Hi-Way odlišuje zcela novými prvky, kterými jsou volant, přístrojová deska z měkčených materiálů, sedadla s možností ventilace, komfortní dolní lužko s lamelovým roštem, podlaha kabiny, vnitřní protihluková izolace kabiny a použité materiály čalounění.

Součástí výbavy nové vlajkové lodi je multifunkční systém nazvaný IVECONNECT DRIVE. Tento systém vyhodnocuje v aktuálním čase hospodárnost, styl jízdy, ale i pozornost řidiče a vše přenáší v grafickém provedení přímo na velkou dotykovou obrazovku umístěnou na středu palubní desky.

K pohonu Iveca New Stralis Hi-Way slouží přeplňované vznětové řadové šestiválce Cursor FPT. V případě verzí splňujících Euro V se jedná o motory o objemu 8, 10 a 13 litrů. Verze splňující Euro VI mají objem 9, 11 a 13 litrů. Celkem se jedná o osm motorů spalujících naftu s výkony od 228 kW (310 k) do 412 kW (560 k). K dispozici budou i tři verze na CNG s výkony od 199 kW (270 k) do 243 kW (330 k).

Z hlediska dopadu provozu nových Stralisů na životní prostředí je velkým plusem patentovaný systém vysoce účinné selektivní katalytické redukce (HI-ESCR), který byl vyvinut pro úpravu výfukových plynů motorů Euro VI.

V nabídce komfortní a bezpečnostní výbavy pro Iveco New Stralis Hi-Way nechybí nezávislá klimatizace, světla pro denní svícení z led, xenonové světlomety, asistent jízdy v pruzích, systém pro rozjezd ve svahu, adaptivní tempomat, udržující vzdálenost mezi vozidly, systém nouzového samočinného brzdění a samozřejmě i EBS a ESP.

Nová generace byla v průběhu vývoje podrobena důkladné revizi kvality a spolehlivosti, přičemž zkušební vozidla absolvovali 6 milionů testovacích kilometrů zaměřených na odolnost a přes 11 milionů kilometrů v reálném provozu.

Výroba Stralis Hi-Way s motorem Euro 5 odstartuje v madridském závodě Iveco v polovině září tohoto roku, produkci verze Euro 6 spustí koncem ledna 2013.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska

Ministr dopravy Dan Ťok se zhlédl v roce 2025. Právě v…

 
Zdroj: Iveco
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Dnes 18:51

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci zuří, internet se baví

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci…

Slovenský ministr obrany Peter Gajdoš nezmění svůj rozkaz, kterým loni na podzim potichu povýšil šéfa parlamentu…

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident Evil 7: Biohazard

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident…

Resident Evil byl tou sérií, která nás naučila se při hraní bát. Etablovala žánr survival hororu a patřila vždy…

 

iSport.cz

Už nemám důvod nehrát v Česku, hlásí útočník Beauguel, posila Zlína

Už nemám důvod nehrát v Česku, hlásí útočník…

V milionové Praze se mu stýskalo po Marseille, postrádal své nejbližší. Trpěl, jeho výkonnost postupně klesala.…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama