Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

 
 

Společnost Iveco představuje svou další generaci řady těžkých silničních nákladních vozidel New Stralis Hi-Way.

S New Stralis Hi-Way hodlá Iveco posílit svou strategii, jejímž cílem je snížit zákazníkům celkové výdaje na vlastnictví vozidla (TCO - total cost of ownership).

Výrobce avizuje nižší spotřebu paliva, snížené náklady na údržbu, větší spolehlivost a kvalitu, zdokonalenou kabinu z hlediska ergonomie i komfortu pro řidiče a také optimalizované operativní řízení provozu vozidla.

Alessandro Mortali, senior viceprezident divize těžkých vozidel Iveco, na mezinárodní tiskové konferenci, v rámci svého vystoupení řekl: „Nový Stralis maximalizuje úspory ve všech klíčových oblastech. Tím jsme dosáhli, že celkové výdaje na vlastnictví vozidla se sníží až o 4%.“

Doplnil ho Enzo Gioachin, senior viceprezident Iveco pro prodej a marketing: „Současná ekonomická situace patří k nejvážnějším, s jakými kdy musel náš průmysl zápasit. Uvedením New Stralis Hi-Way čelíme tomuto negativnímu trendu. Našim zákazníkům nabízíme správnou kombinaci inovací, zlepšených služeb a přímého zvýhodnění nákladů.“

Iveco New Stralis Hi-Way nastupuje s aerodynamicky optimalizovaným exteriérem, přispívajícím ke snížení spotřeby paliva. Vedle tvarů nového tahače má pozornost přitahovat i specifický odstín oranžového laku, který je výsledkem spolupráce s Fiat Style Center a má zvýrazňovat eleganci a temperament novinky.

Kabina novinky bude k dispozici ve dvou šířkách. První verze široká 2500 mm má nabídnout prostor jednomu nebo dvěma členům posádky při dálkových jízdách a bude k dispozici s vysokou nebo nízkou střechou. Verze s šířkou 2300 mm bude k dispozici jako spací kabina se střední nebo nízkou střechou a také jako denní kabina s nízkou střechou.

Všechny verze kabiny mají nabízet velmi dobře propracovanou ergonomii, dostatek prostoru a samozřejmě i komfort bez ohledu na to, zda bude vůz využíván na krátkých nebo dálkových trasách.

Od současných tahačů řady Stralis se interiér New Stralis Hi-Way odlišuje zcela novými prvky, kterými jsou volant, přístrojová deska z měkčených materiálů, sedadla s možností ventilace, komfortní dolní lužko s lamelovým roštem, podlaha kabiny, vnitřní protihluková izolace kabiny a použité materiály čalounění.

Součástí výbavy nové vlajkové lodi je multifunkční systém nazvaný IVECONNECT DRIVE. Tento systém vyhodnocuje v aktuálním čase hospodárnost, styl jízdy, ale i pozornost řidiče a vše přenáší v grafickém provedení přímo na velkou dotykovou obrazovku umístěnou na středu palubní desky.

K pohonu Iveca New Stralis Hi-Way slouží přeplňované vznětové řadové šestiválce Cursor FPT. V případě verzí splňujících Euro V se jedná o motory o objemu 8, 10 a 13 litrů. Verze splňující Euro VI mají objem 9, 11 a 13 litrů. Celkem se jedná o osm motorů spalujících naftu s výkony od 228 kW (310 k) do 412 kW (560 k). K dispozici budou i tři verze na CNG s výkony od 199 kW (270 k) do 243 kW (330 k).

Z hlediska dopadu provozu nových Stralisů na životní prostředí je velkým plusem patentovaný systém vysoce účinné selektivní katalytické redukce (HI-ESCR), který byl vyvinut pro úpravu výfukových plynů motorů Euro VI.

V nabídce komfortní a bezpečnostní výbavy pro Iveco New Stralis Hi-Way nechybí nezávislá klimatizace, světla pro denní svícení z led, xenonové světlomety, asistent jízdy v pruzích, systém pro rozjezd ve svahu, adaptivní tempomat, udržující vzdálenost mezi vozidly, systém nouzového samočinného brzdění a samozřejmě i EBS a ESP.

Nová generace byla v průběhu vývoje podrobena důkladné revizi kvality a spolehlivosti, přičemž zkušební vozidla absolvovali 6 milionů testovacích kilometrů zaměřených na odolnost a přes 11 milionů kilometrů v reálném provozu.

Výroba Stralis Hi-Way s motorem Euro 5 odstartuje v madridském závodě Iveco v polovině září tohoto roku, produkci verze Euro 6 spustí koncem ledna 2013.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: Iveco

Štítky Iveco Profi Nové modely Nákladní

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…