Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu
S New Stralis Hi-Way hodlá Iveco posílit svou strategii, jejímž cílem je snížit zákazníkům celkové výdaje na vlastnictví vozidla (TCO - total cost of ownership).
Výrobce avizuje nižší spotřebu paliva, snížené náklady na údržbu, větší spolehlivost a kvalitu, zdokonalenou kabinu z hlediska ergonomie i komfortu pro řidiče a také optimalizované operativní řízení provozu vozidla.
Alessandro Mortali, senior viceprezident divize těžkých vozidel Iveco, na mezinárodní tiskové konferenci, v rámci svého vystoupení řekl: „Nový Stralis maximalizuje úspory ve všech klíčových oblastech. Tím jsme dosáhli, že celkové výdaje na vlastnictví vozidla se sníží až o 4%.“
Doplnil ho Enzo Gioachin, senior viceprezident Iveco pro prodej a marketing: „Současná ekonomická situace patří k nejvážnějším, s jakými kdy musel náš průmysl zápasit. Uvedením New Stralis Hi-Way čelíme tomuto negativnímu trendu. Našim zákazníkům nabízíme správnou kombinaci inovací, zlepšených služeb a přímého zvýhodnění nákladů.“
Iveco New Stralis Hi-Way nastupuje s aerodynamicky optimalizovaným exteriérem, přispívajícím ke snížení spotřeby paliva. Vedle tvarů nového tahače má pozornost přitahovat i specifický odstín oranžového laku, který je výsledkem spolupráce s Fiat Style Center a má zvýrazňovat eleganci a temperament novinky.
Kabina novinky bude k dispozici ve dvou šířkách. První verze široká 2500 mm má nabídnout prostor jednomu nebo dvěma členům posádky při dálkových jízdách a bude k dispozici s vysokou nebo nízkou střechou. Verze s šířkou 2300 mm bude k dispozici jako spací kabina se střední nebo nízkou střechou a také jako denní kabina s nízkou střechou.
Všechny verze kabiny mají nabízet velmi dobře propracovanou ergonomii, dostatek prostoru a samozřejmě i komfort bez ohledu na to, zda bude vůz využíván na krátkých nebo dálkových trasách.
Od současných tahačů řady Stralis se interiér New Stralis Hi-Way odlišuje zcela novými prvky, kterými jsou volant, přístrojová deska z měkčených materiálů, sedadla s možností ventilace, komfortní dolní lužko s lamelovým roštem, podlaha kabiny, vnitřní protihluková izolace kabiny a použité materiály čalounění.
Součástí výbavy nové vlajkové lodi je multifunkční systém nazvaný IVECONNECT DRIVE. Tento systém vyhodnocuje v aktuálním čase hospodárnost, styl jízdy, ale i pozornost řidiče a vše přenáší v grafickém provedení přímo na velkou dotykovou obrazovku umístěnou na středu palubní desky.
K pohonu Iveca New Stralis Hi-Way slouží přeplňované vznětové řadové šestiválce Cursor FPT. V případě verzí splňujících Euro V se jedná o motory o objemu 8, 10 a 13 litrů. Verze splňující Euro VI mají objem 9, 11 a 13 litrů. Celkem se jedná o osm motorů spalujících naftu s výkony od 228 kW (310 k) do 412 kW (560 k). K dispozici budou i tři verze na CNG s výkony od 199 kW (270 k) do 243 kW (330 k).
Z hlediska dopadu provozu nových Stralisů na životní prostředí je velkým plusem patentovaný systém vysoce účinné selektivní katalytické redukce (HI-ESCR), který byl vyvinut pro úpravu výfukových plynů motorů Euro VI.
V nabídce komfortní a bezpečnostní výbavy pro Iveco New Stralis Hi-Way nechybí nezávislá klimatizace, světla pro denní svícení z led, xenonové světlomety, asistent jízdy v pruzích, systém pro rozjezd ve svahu, adaptivní tempomat, udržující vzdálenost mezi vozidly, systém nouzového samočinného brzdění a samozřejmě i EBS a ESP.
Nová generace byla v průběhu vývoje podrobena důkladné revizi kvality a spolehlivosti, přičemž zkušební vozidla absolvovali 6 milionů testovacích kilometrů zaměřených na odolnost a přes 11 milionů kilometrů v reálném provozu.
Výroba Stralis Hi-Way s motorem Euro 5 odstartuje v madridském závodě Iveco v polovině září tohoto roku, produkci verze Euro 6 spustí koncem ledna 2013.