Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

 
 

Společnost Iveco představuje svou další generaci řady těžkých silničních nákladních vozidel New Stralis Hi-Way.

S New Stralis Hi-Way hodlá Iveco posílit svou strategii, jejímž cílem je snížit zákazníkům celkové výdaje na vlastnictví vozidla (TCO - total cost of ownership).

Výrobce avizuje nižší spotřebu paliva, snížené náklady na údržbu, větší spolehlivost a kvalitu, zdokonalenou kabinu z hlediska ergonomie i komfortu pro řidiče a také optimalizované operativní řízení provozu vozidla.

Alessandro Mortali, senior viceprezident divize těžkých vozidel Iveco, na mezinárodní tiskové konferenci, v rámci svého vystoupení řekl: „Nový Stralis maximalizuje úspory ve všech klíčových oblastech. Tím jsme dosáhli, že celkové výdaje na vlastnictví vozidla se sníží až o 4%.“

Doplnil ho Enzo Gioachin, senior viceprezident Iveco pro prodej a marketing: „Současná ekonomická situace patří k nejvážnějším, s jakými kdy musel náš průmysl zápasit. Uvedením New Stralis Hi-Way čelíme tomuto negativnímu trendu. Našim zákazníkům nabízíme správnou kombinaci inovací, zlepšených služeb a přímého zvýhodnění nákladů.“

Iveco New Stralis Hi-Way nastupuje s aerodynamicky optimalizovaným exteriérem, přispívajícím ke snížení spotřeby paliva. Vedle tvarů nového tahače má pozornost přitahovat i specifický odstín oranžového laku, který je výsledkem spolupráce s Fiat Style Center a má zvýrazňovat eleganci a temperament novinky.

Kabina novinky bude k dispozici ve dvou šířkách. První verze široká 2500 mm má nabídnout prostor jednomu nebo dvěma členům posádky při dálkových jízdách a bude k dispozici s vysokou nebo nízkou střechou. Verze s šířkou 2300 mm bude k dispozici jako spací kabina se střední nebo nízkou střechou a také jako denní kabina s nízkou střechou.

Všechny verze kabiny mají nabízet velmi dobře propracovanou ergonomii, dostatek prostoru a samozřejmě i komfort bez ohledu na to, zda bude vůz využíván na krátkých nebo dálkových trasách.

Od současných tahačů řady Stralis se interiér New Stralis Hi-Way odlišuje zcela novými prvky, kterými jsou volant, přístrojová deska z měkčených materiálů, sedadla s možností ventilace, komfortní dolní lužko s lamelovým roštem, podlaha kabiny, vnitřní protihluková izolace kabiny a použité materiály čalounění.

Součástí výbavy nové vlajkové lodi je multifunkční systém nazvaný IVECONNECT DRIVE. Tento systém vyhodnocuje v aktuálním čase hospodárnost, styl jízdy, ale i pozornost řidiče a vše přenáší v grafickém provedení přímo na velkou dotykovou obrazovku umístěnou na středu palubní desky.

K pohonu Iveca New Stralis Hi-Way slouží přeplňované vznětové řadové šestiválce Cursor FPT. V případě verzí splňujících Euro V se jedná o motory o objemu 8, 10 a 13 litrů. Verze splňující Euro VI mají objem 9, 11 a 13 litrů. Celkem se jedná o osm motorů spalujících naftu s výkony od 228 kW (310 k) do 412 kW (560 k). K dispozici budou i tři verze na CNG s výkony od 199 kW (270 k) do 243 kW (330 k).

Z hlediska dopadu provozu nových Stralisů na životní prostředí je velkým plusem patentovaný systém vysoce účinné selektivní katalytické redukce (HI-ESCR), který byl vyvinut pro úpravu výfukových plynů motorů Euro VI.

V nabídce komfortní a bezpečnostní výbavy pro Iveco New Stralis Hi-Way nechybí nezávislá klimatizace, světla pro denní svícení z led, xenonové světlomety, asistent jízdy v pruzích, systém pro rozjezd ve svahu, adaptivní tempomat, udržující vzdálenost mezi vozidly, systém nouzového samočinného brzdění a samozřejmě i EBS a ESP.

Nová generace byla v průběhu vývoje podrobena důkladné revizi kvality a spolehlivosti, přičemž zkušební vozidla absolvovali 6 milionů testovacích kilometrů zaměřených na odolnost a přes 11 milionů kilometrů v reálném provozu.

Výroba Stralis Hi-Way s motorem Euro 5 odstartuje v madridském závodě Iveco v polovině září tohoto roku, produkci verze Euro 6 spustí koncem ledna 2013.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: Iveco

Štítky Iveco Profi Nové modely Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…