Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco New Stralis NP: Novinka na stlačený i kapalný zemní plyn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Iveco uvádí New Stralis NP jako první nákladní automobil pro dálkovou dopravu, jehož motor může spalovat stlačený či kapalný zemní plyn, nebo směs obou.

Iveco New Stralis NP má představovat plnohodnotnou alternativu ke konvečních nákladním vozidlům pro dálkovou dopravu v oblasti, výkonu, dojezdu i komfortu obsluhy.

Novinka se na první pohled nijak neliší od konvečních verzí řady Stralis, s nimiž mimo jiné sdílí i prostornou a komfortně vybavenou kabinu Hi-Way s vnitřní výškou dva metry a objemem deset metrů krychlových.

Zásadním rozdílem je ovšem pohonný systém, jehož srdcem je nový 8,7-litrový motor Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI, spalující zemní plyn, který je s výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 1700 N.m plně s srovnatelný s konvečními vznětovými agregáty.

Standardem pro Iveco New Stralis NP je dvanáctistupňová automatizovaná převodovka Eurotronic, která se významnou měrou podílí na snížení spotřeby paliva a zvýšení komfortu jízdy.

Iveco uvádí, že novinka má při provozu výhradně na zkapalněný zemní plyn dojezd až 1500 km na jedno natankování. Tato vzdálenost pak má New Stralis NP spolu s výkony pohonné jednotky činit skutečně plně konkurenceschopným konvečním vozidlům.

Navíc může být toto Iveco používáno i v centrech měst, v nichž je s ohledem na emise výfukových plynu a hluk omezen provoz nákladních vozidel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)