Jaguar C-X16: Frankfurtské oživení E-typu
Na frankfurtském autosalonu představí Jaguar studii C-X16, která odkrývá budoucí vývoj designu i techniky britské značky. Automobilka označuje kupé jako produkční koncept, čímž nepřímo potvrzuje, že počítá s jeho výrobou.
Karoserie je dlouhá 4445 mm, široká 2048 mm a vysoká 1297 mm. To znamená, že se jedná o nejkratší vůz, jaký Jaguar představil od ukončení výroby modelu XK120 v roce 1954.
Design kombinuje některé prvky aktuálních modelů se zřetelnými odkazy na sportovní model E-Type. Nechybí krátké převisy, střecha protažená až k zadní hraně karoserie ani nízko položená maska chladiče.
O pohon se stará kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec, který je odvozen od nové generace osmiválcových Jaguarů. Pro účely tohoto motoru ale byly optimalizovány mimo jiné vrtání, zdvih a zapojení kompresoru. Motor osazený přímým vstřikováním dosahuje 126 koní na litr, maximum výkonu je 280 kW (točivý moment 450 Nm).
Součástí osmistupňové automatické převodovky je funkce start/stop a hybridní modul. Princip jeho fungování je odvozen od systému KERS v monopostech Formule 1 – pomoc elektromotoru je k dispozici na přání, když řidič stiskne tlačítko na volantu.
Baterie s kapacitou 1,6 kWh se dobíjí jen při brzdění, posléze dokáže po dobu až 10 sekund napájet elektromotor se 70 kW a 235 Nm. Při nízké zátěži se dokáže auto jet i čistě na elektřinu, a to až do rychlosti 80 km/h.
Nejvyšší rychlost konceptu je omezena na 300 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,4 sekundy. Jaguar slibuje emise CO2 165 g/km a kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km.