Jaguar F-Type nabídne i čistě elektrické provedení
Jaguar F-Type stále patří mezi nejhezčí a zároveň i nejzábavnější sportovní vozy, ale i s ohledem na skutečnost, že se premiéra roadsteru v podobě pro sériovou výrobu odehrála v roce 2012 a kupé pak koncem roku 2013, je jasné, že kariéra jeho první generace se blíží ke konci.
V souvislosti s druhou generací je velmi často zmiňováno, že současný F-Type nedosáhl očekávaných prodejních výsledků a Jaguar proto zvažuje zásadní změny v pojetí i technice modelu. Ty budou ovšem souviset i s jeho strategií, kdy mají být všechny vozy uvedené touto značkou po roce 2020 nějakým způsobem elektrifikované.
Podle nejnovějších informací zveřejněných britským magazínem Autocar se elektrifikace týká i modelu F-Type, resp. jeho druhé generace. Ta má dorazit v čistě elektřinou poháněném provedení.
Jaguar F-Type druhé generace máme očekávat kolem roku 2021 a elektrické provedení má díky bateriím uloženým v podlaze vynikat nízkým těžištěm, zatímco již dříve zmiňovaná hliníková platforma má zajistit, že se hmotnost tohoto vozu udrží na míře přijatelné pro sportovní automobil.
V souvislosti s pohonným ústrojím se aktuálně spekuluje o evoluci systému z modelu I-Pace, disponující vyšším výkonem a snad i vyšší kapacitou baterií. Dočkat se údajně můžeme elektrického F-Type s pohonem všech nebo jen zadních kol.
Podle zpráv ze začátku letošního října máme vedle čistě elektrického modelu F-Type v druhé generaci očekávat i provedení, které bude vybaveno novým dvojicí turbodmychadel přeplňovaným vidlicovým osmiválcem původem od BMW. Vyloučeno není ani použití vysokovýkonného šestiválce z nové rodiny Ingenium, třeba doplněného o elektricky poháněné turbodmychadlo.
Jaguar F-Type se pak má ve své druhé generaci díky nové hliníkové platformě dočkat i rozšíření nabídky provedení karoserií, kdy se vedle dvoumístného roadsteru a kupé máme dočkat i kabrioletu a kupé s uspořádáním interiéru 2+2. Tyto nové varianty mají vyplnit mezeru v nabídce po modelu XK, jehož majitelé dnes při pořizování nového vozu často značku Jaguar opouští, protože nemá podobné GT. Zároveň se novinka vydá podobným směrem jako klasický E-Type, u nějž dvoumístné roadstery a kupé rovněž doplňovala verze 2+2.