Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Type nabídne i čistě elektrické provedení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Jaguar pro druhou generaci modelu F-Type připravuje řadu novinek. Mezi ty nejzásadnější má patřit uvedení elektřinou poháněné verze, které souvisí se současnou strategií britské značky.

Jaguar F-Type stále patří mezi nejhezčí a zároveň i nejzábavnější sportovní vozy, ale i s ohledem na skutečnost, že se premiéra roadsteru v podobě pro sériovou výrobu odehrála v roce 2012 a kupé pak koncem roku 2013, je jasné, že kariéra jeho první generace se blíží ke konci.

V souvislosti s druhou generací je velmi často zmiňováno, že současný F-Type nedosáhl očekávaných prodejních výsledků a Jaguar proto zvažuje zásadní změny v pojetí i technice modelu. Ty budou ovšem souviset i s jeho strategií, kdy mají být všechny vozy uvedené touto značkou po roce 2020 nějakým způsobem elektrifikované.

Podle nejnovějších informací zveřejněných britským magazínem Autocar se elektrifikace týká i modelu F-Type, resp. jeho druhé generace. Ta má dorazit v čistě elektřinou poháněném provedení.

Jaguar F-Type druhé generace máme očekávat kolem roku 2021 a elektrické provedení má díky bateriím uloženým v podlaze vynikat nízkým těžištěm, zatímco již dříve zmiňovaná hliníková platforma má zajistit, že se hmotnost tohoto vozu udrží na míře přijatelné pro sportovní automobil.

V souvislosti s pohonným ústrojím se aktuálně spekuluje o evoluci systému z modelu I-Pace, disponující vyšším výkonem a snad i vyšší kapacitou baterií. Dočkat se údajně můžeme elektrického F-Type s pohonem všech nebo jen zadních kol.

Podle zpráv ze začátku letošního října máme vedle čistě elektrického modelu F-Type v druhé generaci očekávat i provedení, které bude vybaveno novým dvojicí turbodmychadel přeplňovaným vidlicovým osmiválcem původem od BMW. Vyloučeno není ani použití vysokovýkonného šestiválce z nové rodiny Ingenium, třeba doplněného o elektricky poháněné turbodmychadlo.

Jaguar F-Type se pak má ve své druhé generaci díky nové hliníkové platformě dočkat i rozšíření nabídky provedení karoserií, kdy se vedle dvoumístného roadsteru a kupé máme dočkat i kabrioletu a kupé s uspořádáním interiéru 2+2. Tyto nové varianty mají vyplnit mezeru v nabídce po modelu XK, jehož majitelé dnes při pořizování nového vozu často značku Jaguar opouští, protože nemá podobné GT. Zároveň se novinka vydá podobným směrem jako klasický E-Type, u nějž dvoumístné roadstery a kupé rovněž doplňovala verze 2+2.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2018 15:25
Re: Jak to lze taky napsat...
Jo :-)

Osobně sem zvědavej na verzi v Alpině B8
22. 11. 2018 14:54
Re: Jak to lze taky napsat...
Je to N63 po všech revizích, poslední update letos. Podle mě výborná volba. Charakter ale bude jiný než u kompresoru.
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2018 13:32
Re: Jak to lze taky napsat...
No o tom sme se bavili já to slyšel už taky dávno = a teď k tomu prej konečně dojde

Já tehdy slyšel že to má bejt novej V8 4.0 ale ten u BMW asi stornovali = že prej jen další evoluce 4.4
22. 11. 2018 12:02
Re: Jak to lze taky napsat...
Tuhle informaci mi prodejce tvrdí už dva roky. Dokonce F-pace SVR měl být už testován s bavorskou V8, dtto Velar SVR.
JLR už novou V8 nebude vyvíjet určitě, sami se potácí v tom jak dál. XJ má být čistým EV, R6 jsou vyvinuté, ale nenasadili je. Jediné co by mělo v klidu dožít je V6d.
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2018 10:47
Re: Jak to lze taky napsat...
Hele tos mi připomněl = tuhle sem čet že Jag konečně bude přecházet na V8 od BMW. Žádnej novej motor nebude = má to bejt jen aktuální evoluce 4.4