Jaguar se hodlá vrátit do střední třídy
Účinkování Jaguaru ve střední třídě prostřednictvím sedanu a kombi X-Type skončilo v roce 2008 poměrně výrazným neúspěchem, ale od té doby se spousta věcí změnila a to včetně vnímání prémiových značek v nižších tržních segmentech a změny pohledu na výběr poháněné nápravy.
Jaguar v současnosti působí pouze ve vyšší střední a luxusní třídě a portfolio doplňuje o granturismové kupé a kabriolet XK a nově o menší sportovní roadster F-Type, což je sice nabídka, hodná skutečně prémiového výrobce, ale prodejní čísla nejsou úplně podle představ automobilky a Jaguar trápí zejména absence mladých zákazníků, kteří by mohli vytvořit skupinu dlouholetých loajálních zákazníků.
Globální ředitel Jaguaru Adrian Hallmark v souvislosti s tím sdělil deníku Automotive News, že se Jaguar musí vrátit do střední třídy, ale zatím odmítl upřesnit, o jaký vůz půjde. Ve hře je pochopitelně klasický sedan, doba ale přeje spíše méně obvyklým variantám, jako je třeba sedan s proporcemi kupé, jako je vůz na pomezí kompaktní a střední třídy Mercedes-Benz CLA. Mohlo by se ale jednat také o crossover, jenž by vycházel z Range Roveru Evoque, takový vůz v režii Jaguaru by ale podle Hallmarka byl výrazně silničně orientovaný. Vyloučena není ani více než jedna karosářská verze.
Jisté ovšem je, že zamýšlenými konkurenty jsou stejně jako v případě X-Type trojkové BMW a Mercedes třídy C a cena na americkém trhu by se měla pohybovat kolem 40.000 dolarů, přičemž sedan XF začíná na necelých 47 tisících.