15.11. 2016 Michal Fokt

Jaguar I-Pace: Elektrické SUV má dva motory a 400 koní

 

Jaguar představil prototyp svého elektrického crossoveru. Tesla Model X bude mít velký problém. Ale až za dva roky...

Automobilka Jaguar Land Rover už delší dobu vyhrožuje, že se chce stát jedním z nejvýznamnějších hráčů na poli prémiových elektromobilů. Myslí to dokonce tak vážně, že projekt sebrala Land Roveru a svěřila jej Jaguaru, jenž tak bude mít tu čest disponovat prvním EV v rámci koncernu. A půjde o velmi povedený crossover, jak jinak.

Bude se jmenovat I-Pace a takhle bude vypadat. Tedy až na pár detailů, je to teprve koncept nebo možná přesněji řečeno prototyp, protože vůz působí velmi "uvěřitelně" a měnit se tak nejspíš bude jen pár detailů. Co se celkové koncepce týče, jedná se "lifestylovou" alternativu pro F-Pace, auto je na pohled štíhlejší, atletičtější, ale zjevně i méně praktické, což naznačuje, že cílem bude nejen Tesla Model X, ale i chystané Audi Q6, které se vydá stejnou cestou.

Auto se představí už za pár dní na autosalonu v Los Angeles, finální verze se světu ukáže však až příští rok a do výroby půjde až 2018, přičemž cena by měla být maximálně o 15 % vyšší, než v případě f-pace. Momentálně prototyp láká na dva 38kg elektromotory o výkonu 200 koní, celkem se tedy bude výkon pohybovat kolem 400 koní, převodovka bude pouze jednostupňová a auto zvládne stovku kolem 4 sekund. Baterie s kapacitou 90 KWh vystačí zhruba na 500 km jízdy, nabití na 80 % bude na 50kW nabíječce trvat zhruba hodinu a půl a za dvě hodiny by měly být akumulátory nabity na plnou kapacitu.

Auto bude mít poháněna všechna čtyři kola, rozložení hmotnosti mezi nápravy činí 50:50 a použití velkých 23" kol s pneumatikami 265/35 dává tušit, že slušné jízdní vlastnosti budou součástí standardní výbavy. Karoserie má délku 4680mm, šířku 1890 mm, výšku 1560 mm a rozvor 2990 mm. Mimochodem nepřipadá vám na autě něco zvláštního? Na poměry dnešních SUV má auto dost vpřed posunutou kabinu - to je bohužel jediná vzpomínka na nedokončený supersport C-X75. Aerodynamicky optimalizovaná karoserie má mít součinitel odporu vzduchu 0,29 (tesla má však údajně 0,24!)

Jaguar slibuje prostorný interiér a velký, 530litrový kufr, palubní desce dominují dva velkoplošné displeje a minimum externích ovladačů. V kapličce je 12", na středové konzoli 5,5" a systém je podporován ještě head-up displejem. V podobném stylu se ponesou v budoucnu také interiéry dalších modelů.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz? TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz?

Investiční fond amerického finančníka a miliardáře George…

Podnikové služby zaměstnávají již 100 tisíc lidí a 4000 „robotů“ Podnikové služby zaměstnávají již 100 tisíc lidí a 4000 „robotů“

Český sektor podnikových služeb vzrostl v roce 2018 o 12…

Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny

Společnost Unicapital Energy patřící do skupiny…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar I-Pace: Elektrické SUV má dva…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 






 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní ráno: Tohle dětem rozhodně nedělejte!

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní…

Také jsou pro vás ranní chvíle, než děti odejdou do školy, těmi nejvíce adrenalinovými z celého dne? A chtěli…

Tajná návštěva Meghan v New Yorku: Zavítala tam kvůli večírku!

Tajná návštěva Meghan v New Yorku: Zavítala tam…

Vévodkyně Meghan (37) zariskovala se zdravím nenarozeného potomka, jelikož těhotná sedla do letadla a opustila…

 

iSport.cz

Kometa v první třetině bez střely. Chyběl nám Mueller, smutnil Holík

Kometa v první třetině bez střely. Chyběl nám…

Nízký počet inkasovaných branek zastiňuje mizerná produktivita, z posledních pěti utkání se střelecky prosadili…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek výročí oslaví v kině v novém animovaném filmu

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek…

Čtyři legendární postavičky Pinďa, Bobík, Myšpulín, Fifinka se poprvé objeví v klasické animované podobě a…

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na mezinárodní scéně. Rusko mají spasit fake news

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na…

Pokud je potřeba, nasadí ruský prezident Vladimir Putin sílu. Uplatnil ji kdysi v Gruzii a v posledních letech…