Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar I-Pace: Elektrické SUV má dva motory a 400 koní

Michal Fokt
Diskuze (36)
Jaguar představil prototyp svého elektrického crossoveru. Tesla Model X bude mít velký problém. Ale až za dva roky...

Automobilka Jaguar Land Rover už delší dobu vyhrožuje, že se chce stát jedním z nejvýznamnějších hráčů na poli prémiových elektromobilů. Myslí to dokonce tak vážně, že projekt sebrala Land Roveru a svěřila jej Jaguaru, jenž tak bude mít tu čest disponovat prvním EV v rámci koncernu. A půjde o velmi povedený crossover, jak jinak.

Bude se jmenovat I-Pace a takhle bude vypadat. Tedy až na pár detailů, je to teprve koncept nebo možná přesněji řečeno prototyp, protože vůz působí velmi "uvěřitelně" a měnit se tak nejspíš bude jen pár detailů. Co se celkové koncepce týče, jedná se "lifestylovou" alternativu pro F-Pace, auto je na pohled štíhlejší, atletičtější, ale zjevně i méně praktické, což naznačuje, že cílem bude nejen Tesla Model X, ale i chystané Audi Q6, které se vydá stejnou cestou.

Auto se představí už za pár dní na autosalonu v Los Angeles, finální verze se světu ukáže však až příští rok a do výroby půjde až 2018, přičemž cena by měla být maximálně o 15 % vyšší, než v případě f-pace. Momentálně prototyp láká na dva 38kg elektromotory o výkonu 200 koní, celkem se tedy bude výkon pohybovat kolem 400 koní, převodovka bude pouze jednostupňová a auto zvládne stovku kolem 4 sekund. Baterie s kapacitou 90 KWh vystačí zhruba na 500 km jízdy, nabití na 80 % bude na 50kW nabíječce trvat zhruba hodinu a půl a za dvě hodiny by měly být akumulátory nabity na plnou kapacitu.

Auto bude mít poháněna všechna čtyři kola, rozložení hmotnosti mezi nápravy činí 50:50 a použití velkých 23" kol s pneumatikami 265/35 dává tušit, že slušné jízdní vlastnosti budou součástí standardní výbavy. Karoserie má délku 4680mm, šířku 1890 mm, výšku 1560 mm a rozvor 2990 mm. Mimochodem nepřipadá vám na autě něco zvláštního? Na poměry dnešních SUV má auto dost vpřed posunutou kabinu - to je bohužel jediná vzpomínka na nedokončený supersport C-X75. Aerodynamicky optimalizovaná karoserie má mít součinitel odporu vzduchu 0,29 (tesla má však údajně 0,24!)

Jaguar slibuje prostorný interiér a velký, 530litrový kufr, palubní desce dominují dva velkoplošné displeje a minimum externích ovladačů. V kapličce je 12", na středové konzoli 5,5" a systém je podporován ještě head-up displejem. V podobném stylu se ponesou v budoucnu také interiéry dalších modelů.

Michal Fokt
Diskuze (36)
15. 11. 2016 21:41
Re: výfuk dělá auto
Dobrý....... :yes: U synovce vede nějaký Mcqueen. Teď mu sháním na vánoce sáňky v jeho dizajnu.
15. 11. 2016 21:20
Re: výfuk dělá auto
Dobrý....... :yes: U synovce vede nějaký Mcqueen. Teď mu sháním na vánoce sáňky v jeho dizajnu.
15. 11. 2016 19:49
Re: výfuk dělá auto
obycejne [odkaz]
lepsi nez obycejne [odkaz]
jeste o neco lepsi nez obycejne [odkaz]
dobre az neobycejne [odkaz]
super [odkaz]
lepsi nez super [odkaz]
excelentni >:D [odkaz]
15. 11. 2016 17:50
Re: výfuk dělá auto
Ano máš pravdu. Můj 3 letý synovec taky rozlišuje auta na obyčejné a super podle počtu výfuků. >:D
Avatar - white label
15. 11. 2016 16:00
Re: výfuk dělá auto
Případně na odvod střevních plynů přímo z odvětrávaných sedaček... >:-[]
P.S. Jinak to vypadá velmi nadějně, tady už si řidič určitě nebude připadat jako na kozlíku (viz F-Pace). ;-)