13.8. 2014 Michal Fokt

Jaguar New Lightweight E-Type: Výroba zbývajících závoďáků zahájena

 

Jaguar začal vyrábět posledních šest závodních E-Typů ze šedesátých let, které mají přidělena čísla šasi. První staronový E-Type se představí o tomto víkendu v Pebble Beach.

V květnu jsme vás informovali o tom, že Jaguar má v plánu pokračovat ve výrobě kupé E-Type ze 60. let. Tedy přesněji řečeno jejich závodních odlehčených verzí. Důvodem je skutečnost, že v letech 1963 a 1964 bylo naplánováno vyrobit 18 vozů Lightweight E-Type, avšak nakonec jich vzniklo jen dvanáct, přestože byla všem osmnácti už přidělena i čísla karoserie.

Všechny vozy postaví divize Jaguar Heritage, což je součástí nového oddělení Jaguar Land Rover Special Operations. Auta budou vyrobena podle specifikace posledního modelu Lightweight E-Type z roku 1964, patřícího do projektu Special GT E-Type. Ručně vyrobeno a prodáno bude šest kusů, na snímcích však není žádný z nich,ale předprodukční prototyp, vozů tedy bude nakonec sedm, osud tohoto nultého (Car Zero) však není znám, dá se však předpokládat, že skončí v depozitáři automobilky.

Šest nových autentických modelů Jaguar E-Type Lightweight se vyrobí v továrně Jaguar Land Rover na Browns Lane v Coventry, tedy dokonce na stejném místě, kde vznikla první část série před půlstoletím. Automobily se dostanou do prodeje jako dobové závodní vozy s homologací FIA pro závody historických vozů. Kdo se stane majitelem každého z nich rozhodne sama automobilka.

Hliníková konstrukce závodního E-Typu přinesla snížení váhy o 114 kg oproti standardnímu kupé, k pohonu slouží řadový šestiválec s kubaturou 3,868 l, jenž zajistil modelu D-Type vítězství v Le Mans, v tomto případě však s hliníkovým blokem. Díky trojici karburátorů Weber 45DCO3 má výkon "dost přes 300 koní" a točivý moment 379 N.m. Síla motoru jde na zadní 15" kola z hořčíkové slitiny prostřednictvím čtyřstupňového manálu a diferenciálu se zvýšenou svorností. Volba stálého převodu je an zákazníkovi, k dispozici jich je několik.

Jaguar také u příležitosti New Lightweight E-Type připravil ve spolupráci s hodinářskou firmou Bremont připravil speciální sérii šesti kusů hodinek s číselníkem inspirovaným otáčkoměrem E-Typu. Mají průměr zlatého pouzdra 43 mm, rotor v designu volantu E-Typu, automatický kalibr Bremont BWC/01 s rezervou chodu 50 hodin a řemínek z kůže Conolly.


Hodinky Bremont
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

První zahraniční firma na čínské burze? Britská HSBC, tvrdí Financial Times První zahraniční firma na čínské burze? Britská HSBC, tvrdí Financial Times

Britská banka HSBC by se mohla stát první zahraniční…

Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

 

Štítky Jaguar

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 






 
Euro NCAP otestoval elektronické pomocníky řízení. Žádné auto samo neřídí, Tesla řidiče mátne!

Euro NCAP otestoval elektronické pomocníky řízení. Tesla prý řidiče mate

Dnes 15:50

Zkoušek elektronických pomocníků z dílny Euro NCAP se zúčastnilo 10 aut, mimo jiné Audi A6, BMW 5, Ford Focus nebo Tesla Model S.




Blesk.cz

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Před Rusy vypadáme divně a nehrdě, Vondráček udělal chybu, může nás poškodit, říká Cyril Svoboda

Před Rusy vypadáme divně a nehrdě, Vondráček udělal…

Tohle si předseda Poslanecké sněmovny Radek Vondráček za rámeček nedá. Bývalý šéf české diplomacie a aktuálně…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…