13.8. 2014 Michal Fokt

Jaguar New Lightweight E-Type: Výroba zbývajících závoďáků zahájena

 

Jaguar začal vyrábět posledních šest závodních E-Typů ze šedesátých let, které mají přidělena čísla šasi. První staronový E-Type se představí o tomto víkendu v Pebble Beach.

V květnu jsme vás informovali o tom, že Jaguar má v plánu pokračovat ve výrobě kupé E-Type ze 60. let. Tedy přesněji řečeno jejich závodních odlehčených verzí. Důvodem je skutečnost, že v letech 1963 a 1964 bylo naplánováno vyrobit 18 vozů Lightweight E-Type, avšak nakonec jich vzniklo jen dvanáct, přestože byla všem osmnácti už přidělena i čísla karoserie.

Všechny vozy postaví divize Jaguar Heritage, což je součástí nového oddělení Jaguar Land Rover Special Operations. Auta budou vyrobena podle specifikace posledního modelu Lightweight E-Type z roku 1964, patřícího do projektu Special GT E-Type. Ručně vyrobeno a prodáno bude šest kusů, na snímcích však není žádný z nich,ale předprodukční prototyp, vozů tedy bude nakonec sedm, osud tohoto nultého (Car Zero) však není znám, dá se však předpokládat, že skončí v depozitáři automobilky.

Šest nových autentických modelů Jaguar E-Type Lightweight se vyrobí v továrně Jaguar Land Rover na Browns Lane v Coventry, tedy dokonce na stejném místě, kde vznikla první část série před půlstoletím. Automobily se dostanou do prodeje jako dobové závodní vozy s homologací FIA pro závody historických vozů. Kdo se stane majitelem každého z nich rozhodne sama automobilka.

Hliníková konstrukce závodního E-Typu přinesla snížení váhy o 114 kg oproti standardnímu kupé, k pohonu slouží řadový šestiválec s kubaturou 3,868 l, jenž zajistil modelu D-Type vítězství v Le Mans, v tomto případě však s hliníkovým blokem. Díky trojici karburátorů Weber 45DCO3 má výkon "dost přes 300 koní" a točivý moment 379 N.m. Síla motoru jde na zadní 15" kola z hořčíkové slitiny prostřednictvím čtyřstupňového manálu a diferenciálu se zvýšenou svorností. Volba stálého převodu je an zákazníkovi, k dispozici jich je několik.

Jaguar také u příležitosti New Lightweight E-Type připravil ve spolupráci s hodinářskou firmou Bremont připravil speciální sérii šesti kusů hodinek s číselníkem inspirovaným otáčkoměrem E-Typu. Mají průměr zlatého pouzdra 43 mm, rotor v designu volantu E-Typu, automatický kalibr Bremont BWC/01 s rezervou chodu 50 hodin a řemínek z kůže Conolly.


Hodinky Bremont
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek

Sázky na fotbalové MS dosáhly v Česku zhruba 2,5 miliardy…

OECD: Růst české ekonomiky zpomalí OECD: Růst české ekonomiky zpomalí

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD)…

Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová

Společnost European Metals Holding pokračuje v přípravách…

Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu

Druhá největší americká banka Bank of America zvýšila ve…

 

Štítky Jaguar

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 






 
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

TEST: Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Dnes 12:52

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také o jeho ostré verzi R.S. 200. Zpomalit tento neodvratný proces mohou pouze dílčí inovace nebo příchod speciální edice. A právě tou je testovaný model R.S.18. Čím se liší od R.S. 200?




Blesk.cz

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a rychlá operace!

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a…

Exmanželka Leoše Mareše Monika Marešová (43) doplatila na svou vášeň pro vodní lyžování všeho druhu! Během…

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž (51) zkolaboval na ulici, šlo o vteřiny

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž…

Obrovské drama se šťastným koncem zažilo několik mladíků, kteří v neděli ráno našli v centru Prahy bezvládného…

 

iSport.cz

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do prázdné, takhle to dopadlo!

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do…

Novopečený mistr světa ve fotbale Olivier Giroud, který navzdory tomu, že hraje na hrotu francouzského útoku,…

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si chce zahrát za Baník

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si…

Už jen hodiny zbývají do oficiálního oznámení pikantního přestupu Daniela Holzera ze Sparty do Baníku.…

 

Reflex.cz

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s ohněm aneb Proč se v Chorvatsku fandí jinak než u nás

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s…

Chorvatsko včera prožívalo atmosféru srovnatelnou pro našince snad jen s okamžikem, kdy čeští hokejisti vyhráli…

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v jeskyni aneb co vlastně zajímá lidi a co chtějí číst

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v…

Média nás řadu dní vzrušeně informovala o vývoji situace v thajské jeskyni, kde byli uvězněni mladí fotbalisté a…