Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se mění ceny aut: Budou zlaté časy pokračovat? Nebo se zdraží?

David Šprincl
Diskuze (49)

Český trh s novými auty prožil suverénně nejlepší rok historie. Jak na to značky zareagovaly v cenících?

Když se daří, není nutné se podbízet. A na českém trhu se automobilkám poslední měsíce daří náramně. Žádný div, že ceny nových aut u mnohých značek vyskočily, místy o dost. Najdou se ale i „držáci“, kteří s cenou za poslední rok nepohnuli ani o píď. Kdo stojí na jakém břehu? Napoví náš velký přehled.

Škoda: +15 % za jiná světla?

Vývoj na českém trhu velmi rázně udává Škoda Auto. Konkurenti přiznávají, že s úpravou cen často čekají, co udělají v Mladé Boleslavi.

Poslední roky Škoda sahá ke zdražení kolem adventu, kdy představuje takzvaný nový modelový rok svých aut. „Může se třeba zdát, že jde o zdražení. Ale podívejte se do nabídky výbavy, která se vždy s novým modelovým rokem mění. Ve finále dostanete třeba za čtyři tisíce navíc o deset tisíc lépe postavené auto,“ vysvětluje Luboš Vlček, šéf Škody Auto Česká republika.

ceskytrh svetmotoru ceskytrh svetmotoru

Samozřejmě ale zdražování zohledňuje i inflaci. „Musí to tak být. Do aut totiž rok co rok přichází nová elektronika, která něco stojí. Proto když už upravujeme s novým modelovým rokem ceny, promítneme do nich i jiné náklady. Ty souvisejí třeba s cenami od našich dodavatelů – od náhradních dílů po kaučuk,“ dodává Vlček. Jak výrazné tyto úpravy jsou, odhalují naše dvě tabulky v součtu osmdesáti zásadních modelů na trhu včetně devítky škodovek. Onu inflaci odhalíme v meziročním zdražení krátké fabie o dva a kombíkové o čtyři tisíce nebo tisícovce navrch u obou rapidů. Výrazněji vyskočily ceny proti lednu 2016 u superbu (+16.000 Kč) a yeti (+20.000 Kč).

To hlavní se ale odehrálo před pár dny u zmodernizované verze nejžádanějšího auta trhu: octavie. Faceliftovaná varianta, kterou nejvíc ze všeho prozrazuje nově pojatý tvar světlometů, startuje na 407.900 Kč, respektive 437.900 Kč u combi – tedy o třiapadesát tisíc výš než předchozí varianta.

Přitom octavia roky platila za typickou cenovou stálici: sumu 334.900 Kč si držela hned čtyři roky v řadě (2011-2014). Poslední dobou ale vždy na konci roku pět až sedm tisíc přihodila. Nynějších +53.000 Kč je tak zásahem desetiletí.

ceskytrh svetmotoru ceskytrh svetmotoru

VW: Závan nového golfského proudu

Volkswagen za rok ani o krok neuhnul v cenících golfu, to změní až nová verze, která podle našich zdrojů vstoupí na trh za 411.900 Kč s motorem 1.0 TSI/81 kW.

U passatu zvedl částky o 1 %, maličký up dokonce zlevnil. Největší ranou tak byla podzimní změna u pola: za zdražením o 68.000 Kč ale vězel fakt, že model nově začal nabídku s výbavou Allstar a vyloženě levnou variantu vyškrtl. „V půlce roku 2017 přijede nová generace pola. Proto jsme zredukovali nabídku jen na nejžádanější verze. A jelikož Češi volí spíše vyšší výbavu než nízkou cenu, odstranili jsme linii Start. Navíc dřív polo začínalo s motorem 1.0/44 kW, nyní je v základu silnější agregát o výkonu 55 kW,“ vysvětluje David Valenta z VW Osobní vozy.

Hyundai: +25 %

Podobně jako Škoda s octavií vykročil i Hyundai do nového roku s čerstvou verzí svého prodejního lídra i30. Páté nejžádanější auto Česka 2016, vyráběné v Nošovicích, startuje nyní v edici Symbol. Ta přijde na 399.900 Kč s přeplňovaným benzinovým tříválcem 1.0/88 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Výbava je bohatá: nechybí asistent pro jízdu v pruzích, varování před čelním nárazem, rádio, manuální klimatizace ani litá kola.

Přesto zní srovnání základních cen brutálně: vždyť předchozí generace i30 startovala před pěti lety na 289.990 Kč a ještě loni v lednu přišla na 319.900 Kč. Navíc Hyundai zdražoval i jinde: třeba model i20, konkurent fabie, stojí o 10.000 Kč víc než před rokem.

Ford: Až na výjimku šup dolů!

Že může zdražovat jedno auto do aleluja, a stejně ho bude prodávat po tisících, dokazuje případ Fordu, respektive jeho malého modelu Fiesta. Ten zvedl v lednu 2015 cenu o čtyři tisíce, později přihodil deset, takže startovací částka během dvanácti měsíců vyšplhala na 232.990 korun. Loňský

rok byl ještě výraznější: vždyť nyní začíná třídveřová Fiesta 1.25/60 kW Trend Edition na 270.990 Kč. I tak je stále obrovským lákadlem pro Čechy

i zahraniční prodejce, kteří ji odvážejí od českých dealerů za hranice.

U Fordu však jde o výjimku: u dalších modelů si mohou Češi mnout ruce. Vždyť nejžádanější focus zlevnil od ledna 2016 do ledna 2017 o 27.000 Kč u hatchbacku i kombíku. A kuga, která stála před rokem přes 600.000 Kč, už se dá nyní koupit pod půl milionu.

Nejlevnější auto ČR 2007-2017
2007 Kia Picanto 179 980 Kč
2008 Hyundai Atos 179 900 Kč
2009 Kia Picanto 169 980 Kč
2010 Chevrolet Spark 162 500 Kč
2011 Dacia Logan 159 900 Kč
2012 Fiat Panda 154 900 Kč
2013 Renault Thalia 139 900 Kč
2014 Dacia Logan 164 900 Kč
2015 Dacia Logan 169 900 Kč
2016 Dacia Logan 169 900 Kč
2017 Dacia Logan 169 900 Kč

Dacia: Cena Světa motorů

Jestli si od Světa motorů některá značka zaslouží poklonu za cenovou stálici, pak je to Dacia. Za dlouhé měsíce měnila ceník naposledy u dokkeru

v roce 2015, kdy ho zdražila o deset tisíc na 214.900 Kč.

Všechny ostatní modely od logan přes sandero a lodgy až po duster si základní cenu drží s železnou jistotou. Není divu, že logan už čtvrtým rokem v řadě vede žebříček nejlevnějších nových aut na trhu. A v rodině vozů do čtvrt milionu má pět zástupců z pěti možných a navrch tituly nejlevnějšího sedanu, hatchbacku, kombíku, MPV, SUV…

Renault: +13 % u mégane

To bratr Dacie z Francie mění ceny často. Poslední rok se ale Renault držel docela zpátky: co se sumy týče, nejvíc zvedl cenu logicky u scéniku,

který je na trhu v nové generaci. Na procenta pak zdražil nejvýrazněji mégane: loni byl k mání pod tři sta tisíc, nyní startuje na 339.900 Kč – o třináct

procent výš. Ostatní modely se pohnuly nahoru méně: twingo o tisícovku, clio o deset a captur o nic.

Kia: Stejně a méně

Vzájemné úsměvy si předávají Češi a Kia. Značce se prodejně rok 2016 povedl náramně – a je to dost možná částečně i dílem cenové politiky. Tak třeba tahoun Cee‘d. Po faceliftu se začal v září 2015 prodávat za 334.900 Kč, loni zkraje roku už to bylo 319.980 Kč. A po roce? Dalších šest procent dolů a cena pod tři sta: 299.980 Kč. Navíc další důležité modely jako Rio či Picanto si ceny udržely, takže čistě za rok 2016 by se Kia mohla o titul stálice Světa motorů s Dacií klidně podělit.

Opel: Prodeje rostou, ceny taky

Německý blesk nad prodejními čísly 2016 v Česku také roztává blahem, lidé nad cenami už méně. Zdražila všechna důležitá auta: Astra, Sports Tourer, Meriva – vždy o 3 %. Malá corsa se pak meziročně posunula z 219.900 na 247.900 Kč, tedy o třináct procent.

Peugeot: Silněji, tudíž výš

Po úpadku z roku 2015 (7156 registrací a pokles) se loni francouzský lev zvedl (8095, +13 %) – a zvedl bohužel i ceny. Plus sedm tisíc u modelu

108 Čechy až tak nezajímalo, a tedy nebolelo, +30.000 Kč u třistaosmičky a +35.000 Kč u dvěstěosmičky už zákazníky zasahuje citelněji.

Ostatní: Občas civíme!

Z dalších hráčů v našich tabulkách zaujme jen lehké zdražení u Citroënu, Mitsubishi, Suzuki či Toyoty. A pak nástup desáté generace oblíbené Hondy Civic. Hatchback se začne prodávat v březnu a cena základní verze, jak ji vyzradilo Auto Jarov, vychází v mezigeneračním srovnání opravdu tvrdě. Zatímco dosud se civic (verze 1.4/73 kW) nabízel za 359.900 Kč a v lednu 2016 dokonce za 319.900 korun, nyní v ceníku svítí start na 469.900 korunách. O sto padesát tisíc dráž!

Změny základních cen 2016 2017 +/-
Citroën C1 199 900 Kč 209 900 Kč +5 %
Citroën C3 244 900 Kč 244 900 Kč 0 %
Citroën C4 349 900 Kč 359 900 Kč +3 %
Citroën Berlingo 339 900 Kč 329 900 Kč -3 %
Dacia Logan 169 900 Kč 169 900 Kč 0 %
Dacia Sandero 174 900 Kč 174 900 Kč 0 %
Dacia Dokker 214 900 Kč 214 900 Kč 0 %
Dacia Lodgy 224 900 Kč 224 900 Kč 0 %
Dacia Duster 249 900 Kč 249 900 Kč 0 %
Fiat Panda 211 900 Kč 213 900 Kč +1 %
Fiat 500 289 000 Kč 292 600 Kč +1 %
Fiat Punto 219 000 Kč 236 900 Kč +8 %
Ford Fiesta 235 990 Kč 270 990 Kč +15 %
Ford Focus 346 990 Kč 319 990 Kč -8 %
Ford Focus kombi 366 990 Kč 339 990 Kč -7 %
Ford C-Max 401 990 Kč 404 990 Kč +1 %
Ford Kuga 625 990 Kč 499 900 Kč -20 %
Honda Jazz 359 900 Kč 364 900 Kč +1 %
Honda Civic 319 900 Kč 469 900 Kč +47 %
Honda CR-V 519 900 Kč 544 900 Kč +5 %
Hyundai i10 199 990 Kč 199 990 Kč 0 %
Hyundai i20 239 990 Kč 249 990 Kč +4 %
Hyundai i30 319 990 Kč 399 990 Kč +25 %
Kia Picanto 214 980 Kč 214 980 Kč 0 %
Kia Rio 229 980 Kč 229 980 Kč 0 %
Kia Cee'd 319 980 Kč 299 980 Kč -6 %
Mazda 2 274 900 Kč 315 900 Kč +15 %
Mazda 3 375 900 Kč 383 900 Kč +2 %
Mazda 6 Wagon 667 900 Kč 670 900 Kč +0,4 %
Mercedes-Benz třídy A 534 820 Kč 537 240 Kč +0,5 %
Mercedes-Benz třídy B 555 000 Kč 555 000 Kč 0 %
Mitsubishi Lancer 318 750 Kč 343 750 Kč +8 %
Mitsubishi ASX 369 000 Kč 385 000 Kč +4 %
Nissan Micra 194 900 Kč 199 900 Kč +3 %
Nissan Note 226 900 Kč 260 400 Kč +15 %
Nissan X-Trail 563 900 Kč 515 500 Kč -9 %
Opel Corsa 219 900 Kč 247 900 Kč +13 %
Opel Meriva 264 900 Kč 271 900 Kč +3 %
Opel Astra 319 900 Kč 329 900 Kč +3 %
Opel Astra Sports Tourer 344 900 Kč 354 900 Kč +3 %
Peugeot 108 233 900 Kč 240 000 Kč +3 %
Peugeot 208 245 000 Kč 280 000 Kč +14 %
Peugeot 308 310 000 Kč 340 000 Kč +10 %
Peugeot 308 SW 390 000 Kč 415 000 Kč +6 %
Renault Twingo 214 900 Kč 215 900 Kč +0,5 %
Renault Clio 229 900 Kč 239 900 Kč +4 %
Renault Mégane 299 900 Kč 339 900 Kč +13 %
Renault Mégane Grandtour 339 900 Kč 369 900 Kč +9 %
Renault Captur 309 900 Kč 309 900 Kč 0 %
Renault Scénic 404 900 Kč 449 900 Kč +11 %
Seat Mii 201 900 Kč 208 900 Kč +4 %
Seat Ibiza 264 900 Kč 277 900 Kč +5 %
Seat Toledo 291 900 Kč 291 900 Kč 0 %
Seat Leon 307 900 Kč 316 900 Kč +3 %
Subaru XV 589 000 Kč 549 000 Kč -7 %
Subaru Forester 569 000 Kč 699 000 Kč +23 %
Subaru Levorq 759 000 Kč 724 000 Kč -5 %
Suzuki Swift 236 900 Kč 249 900 Kč +6 %
Suzuki S-Cross 359 900 Kč 409 900 Kč +14 %
Škoda Citigo 197 200 Kč 197 200 Kč 0 %
Škoda Fabia 239 900 Kč 241 900 Kč +1 %
Škoda Fabia Combi 267 900 Kč 271 900 Kč +1,5 %
Škoda Rapid Spaceback 308 900 Kč 309 900 Kč +0,3 %
Škoda Rapid 313 900 Kč 314 900 Kč +0,3 %
Škoda Octavia 354 900 Kč 407 900 Kč +15 %
Škoda Octavia Combi 384 900 Kč 437 900 Kč +14 %
Škoda Yeti 379 900 Kč 399 900 Kč +5 %
Škoda Superb 614 900 Kč 630 900 Kč +3 %
Toyota Aygo 219 900 Kč 219 900 Kč 0 %
Toyota Yaris 259 900 Kč 281 900 Kč +9 %
Toyota Auris 365 900 Kč 384 900 Kč +5 %
Toyota Verso 429 900 Kč 473 900 Kč +10 %
Toyota RAV4 594 900 Kč 614 900 Kč +3 %
VW Up 225 900 Kč 219 900 Kč -3 %
VW Polo 246 900 Kč 314 900 Kč +28 %
VW Golf 372 900 Kč 411 900 Kč +10 %
VW Golf Sportsvan 447 900 Kč 452 900 Kč +1 %
VW Passat 655 900 Kč 664 900 Kč +1 %
VW Passat Variant 680 900 Kč 689 900 Kč +1 %
VW Touran 555 900 Kč 565 900 Kč +2 %

Všechna nová auta do 250.000 Kč: Když máte čtvrt milionu

Vypadá to jako symbol: pod 250.000 Kč koupíte jako nová auta teď v lednu přesně 25 modelů. Tady jsou.

Nejlevnější nové auto na trhu: Dacia Logan (169.900 Kč)

Základní stavební kámen novodobé historie Dacie drží pozici nejlevnějšího sedanu i nejlevnějšího auta Česka už léta. A to i v roce 2017, kdy je k mání s novou maskou v duchu dusteru a s nově poskládanými světlomety po stranách ve standardu s diodami pro denní svícení. Nebylo to tak vždycky: v roce 2013 v tomto směru dominoval jiný sedan Thalia za 139.900 Kč. Ten ale z nabídky Renaultu zmizel. Pod 200.000 Kč koupíte holou verzi loganu Access, zajímavější Ambiance i nejvyšší stupeň Arctica. A to není všechno: na 189.900 Kč začíná i obří kombík MCV.

Cena 169 900 Kč, 1.0/54 kW Access
Z výbavy Čtyři airbagy, „rádce řazeni“, isofix

Nejlevnější MPV: Dacia Dokker (214.900 Kč)

Pod čtvrt milionu koupíte základní verzi Access. Je pojatá příznačně účelově. Oželet musíme nejen výškově stavitelný volant či rádio, ale i posuvné zadní dveře na levé straně.

Cena 214 900 Kč, 1.6/75 kW Access
Z výbavy Čtyři airbagy, posuvne dveře jen vpravo

Nejlevnější škodovka: Škoda Citigo (197.200 Kč)

S jedničkou na začátku najdeme startovací cenovku: znamená to třídveřovou karoserii (pětidveřová = 10.000 Kč navrch) a výbavu Active. Mnohem zajímavější je akční varianta Fresh za 223.900 Kč, v níž vám nebude chybět prakticky nic. Vedle litých kol dostanete zdarma i pakety Active (elektrická ovládání atd.), Ambition Plus (klimatizace, mlhovky aj.), Style Plus (parkovací senzory) či malý kožený paket. Třináct tisíc se připlácí za automatickou převodovku. K dispozici je hned pro nejlevnější verzi, stojí tedy 210.900 Kč.

Cena 197 200 Kč, 1.0 MPI/44 kW Active 3dv.
Z výbavy Čtyři airbagy, jen příprava pro rádio

Nejlevnější SUV: Dacia Duster (249.900 Kč)

Teréňák, co vážně dost vydrží, je snem každého druhého lesníka české vesnice. Zvlášť když základní motor, s nímž se vejde duster do čtvrt milionu, je silnější než u dokkeru a dává SUV pohodový dostatek síly na běžné situace bez ambicí na rychlé manévry. Zespoda se rozbíhá trochu flegmatičtěji, ale spotřebu drží kolem sedmi litrů.

Cena 249 900 Kč, 1.6/84 kW Access
Z výbavy Čtyři airbagy, pohon jen předních kol

Přibudou lady

Během pár týdnů se v Česku objeví novinky od ruské Lady a rozšíří rodinu aut do 250.000 Kč o modely Kalina a Granta. Prodejce Lada Sadská na Nymbursku zareagoval na slovenské ceníky, ze kterých jsme vycházeli i my před měsícem, a zveřejnil konečné ceny v Česku. Kalina bude stát 196.900 Kč, její odnož Cross 234.900 Kč. Granta 190.900 Kč a od ní odvozený sedan 208.900 Kč. Vždy s motorem 1.6/64 kW. Třetí do party Vesta, výsledek spolupráce mezi Renaultem a Nissanem, bude stát 278.000 Kč.

Vozy do 250 000 Kč
Model Cena
Dacia Logan 169 900 Kč
Dacia Sandero 174 900 Kč
Škoda Citigo 197 200 Kč
Nissan Micra 199 900 Kč
Hyundai i10 199 990 Kč
Seat Mii 208 900 Kč
Citroën C1 209 900 Kč
Fiat Panda 213 900 Kč
Dacia Dokker 214 900 Kč
Kia Picanto 214 980 Kč
Renault Twingo 215 900 Kč
Toyota Aygo 219 900 Kč
VW Up 219 900 Kč
Dacia Lodgy 224 900 Kč
Kia Rio 229 980 Kč
Fiat Punto 236 900 Kč
Suzuki Celerio 238 900 Kč
Renault Clio 239 900 Kč
Peugeot 108 240 000 Kč
Škoda Fabia 241 900 Kč
Citroën C3 244 900 Kč
Opel Corsa 247 900 Kč
Dacia Duster 249 900 Kč
Suzuki Swift 249 900 Kč
Hyundai i20 249 990 Kč
David Šprincl
Diskuze (49)
30. 1. 2017 13:41
Re: Ceny po krize
Jasný takže když něco budete vyrábět a zdraží se Vám vstupy, tak vy nezdražíte. Vezmete ze svého? Jinak ta auta nás stojí méně než němce, výrazně. Kupní síla je druhá věc a s cenou zboží nemá defakto nic společného.
Avatar - MDK
29. 1. 2017 23:22
.....
Nové auto je vždy ztrátová investice, protože do práce vás odveze i 10 let stará Fabia HTP za 50 tisíc a může jezdit dokud ji neupadnou kola.

V ČR platí že si autem kupujete společenský status a tak se kupují nová, drahá auta aby sousedi čuměli. Nebo si někdo koupí auto snů (jako já) a je mu také úplně jedno kolik za něj vysolí.

Není na tom nic špatného, za vydělané peníze si každý může koupit co chce. Zkrátka, když na nové auto nemáte, tak si ho nekupujte, kupte si rok/dva staré o třetinu levnější. Stejně to nikdo nepozná, že není úplně nové a stejně je to všem jedno v čem jezdíte.
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 23:16
Re: Když má člověk 250tis Kč...
No, krom penzijního připojištění se státním příspěvkem, tradiční spoření do banky už opravdu není nic moc. Ale investice do nemovitostí je pořád kool.
Avatar - Emel
29. 1. 2017 23:01
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Jo, tohle máme mnozí v sobě, já taky... je to taková ta hra na jistotu. Hlavně se dobře učit, moc nevyčnívat, moc neutrácet. Kdybych před patnácti lety věděl co bude, utrácel bych víc... spořivost není nic, co by se v dnešní době nějak extra vyplácelo.
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 22:04
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Úzké vidění? Překonané? Já bych řekl že základní! Kolik % z populace by bylo schopno se orientovat na akciovém trhu nebo investovat do aut a obrazů? 1% ? Možná 2%? Get real...