Je libo luxusní crossover? Lada nově nabízí Xray Exclusive
Modelem Xray automobilka Lada úspěšně vstoupila do stále populárnějšího segmentu crossoverů, kterým se dnes daří i na ruském trhu. V Rusku už je Xray aktuálně osmým nejprodávanějším vozem na trhu, přičemž jeho prodeje mají být dále podpořeny. Do prodeje míří verze Exclusive.
Jak z názvu vyplývá, Xray Exclusive bude chtít lákat hlavně na luxusní výbavu. Podle automobilky se jedná o stylové a moderní auto, které ocení ti nejnáročnější zákazníci.
Stále se ale pohybujeme na ruské automobilové scéně, a tak nečekejte luxus ve stylu německé prémie. Hlavním prvkem automobilu je totiž unikátní čalounění v béžovém provedení, které kombinuje kůží s alcantarou. Celek doplňuje kožený volant s kontrastním prošíváním nebo dekorativní kožené výplně loketních opěrek ve dveřích. Palubní desku pak zdobí leskle černý dekor.
Novinkou v interiéru je také diodové osvětlení. Automobilka využila dokonce ambientního světla, které osvětluje kapsy v předních dveřích, prostor pro nohy řidiče a spolujezdce nebo středový tunel.
Výbava vychází ze stupně Luxe, což znamená 17palcová kola, klimatizaci, multimediální systém včetně navigace nebo parkovací senzory. Nechybí ale ani vyhřívané čelní sklo (prvek přizpůsobený tuhé ruské zimě), diody denního svícení nebo asistent rozjezdu do kopce.
Nabídka motorů se pro variantu Exclusive omezuje na šestnáctiventilovou zážehovou osmnáctistovku o výkonu 90 kW a točivém momentu 170 N.m, která nabízí výběr mezi pětistupňovým manuálem a robotizovanou převodovkou se shodným počtem kvaltů.
Na domácím ruském trhu přijde Lada Xray ve verzi Exclusive na 805.900 rublů, což je v přepočtu asi 320.000 korun. Za robotizovanou převodovku se připlácí 25.000 rublů (9.900 korun). Přestože v přepočtu na české koruny je cena relativně nízká, na ruském trhu je vyšší, vždyť se jedná o nejdražší Ladu v aktuální nabídce. Třeba základní Xray, s šestnáctistovkou o výkonu 79 kW, přijde na 599.900 rublů (240.000 korun).
Lada Xray se začala prodávat loni, jako jeden ze zástupců nové generace aut této značky, která je rozpoznatelná pomocí přídě tvořící písmeno X. Jedná se o 4164 mm dlouhý crossover, vyvíjený ve spolupráci s odborníky aliance Renault-Nissan. To se odráží i v použité platformě, která se shoduje s vybranými modely značky Dacia (architektura B0).