Za volantem Mercedesu E 300 BlueTec Hybrid – Proč vůbec vznikl?

Za volantem Mercedesu E 300 BlueTec Hybrid – Proč vůbec vznikl?

 
 

Naftový hybrid od Mercedesu je samozřejmě zajímavý stroj. Smysl jeho existence jsme si však museli nechat vysvětlit.

Když chce Evropan šetřit, jede dieselem, zatímco Američan zabzučí hybridním modelem. K čemu a pro koho je však kombinace vznětového agregátu a elektromotoru? Evropany hybrid nezajímá a přísnými americkými emisemi zase neproleze diesel. S takto jednoduchým přesvědčením jsme si na cestě do Stuttgartu kladli hlavně otázku proč. Tedy proč to auto vlastně vzniklo a kdo si jej má koupit.

Vysvětlí nám to až Heinz-Jürgen Neu, koordinátor projektu hybridní třídy E. „Velké firmy často chtějí demonstrovat svoji odpovědnost vůči životnímu prostředí. Činí tak třeba i omezením emisí CO2 vypouštěných služebními vozidly. A jelikož právě vedoucí pracovníci mají jít příkladem, týká se to i aut pro manažery. Model E 300 BlueTec Hybrid s emisemi CO2 jen 109 g jim umožní zůstat u vozů, na něž jsou zvyklí. Kdybychom hybridní třídu E neudělali, museli by přesednout třeba do menších a méně prestižních japonských hybridů,“ tvrdí Neu.

Zároveň přiznává, že auto je postaveno tak, aby jej i odpůrce hybridů mohl používat zcela stejně jako běžný dieselový Mercedes E. Prostě aby se vlk ekologických populismů nažral a koza zůstala celá.

Jako první nahlížíme do zavazadelníku. Jsme totiž zvědaví, kolik místa pro kufry zabraly baterie. Zůstal ovšem úplně stejný. Malý „battery-pack“ s kapacitou jen 0,8 kWh se totiž nachází v motorovém prostoru. Napájí elektromotor umístěný mezi motorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou, který vůz postrkuje dopředu (ano, to je to pravé slovo) skromným výkonem 20 kW a točivým momentem až 250 N.m. Jenže točivý moment k pěti stům newtonmetrů dvouturbového vznětového čtyřválce z modelu 250 CDI nepřipočítávejte – kde vznětový dieselový nastupuje, tam už elektromotor pozvolna končí.

Čistě na elektřinu toho moc nenajedete. Pohánět vozidlo stačí tak do třiceti, pak musí spustit spalovací agregát. Reakce na sešlápnutí plynu, která obsahuje startování a roztáčení dieselu (nejprve se roztočí, až pak se připojí k hnacímu řetězci) samozřejmě trvá déle než u standardního naftového Mercedesu E. Ve vyšších rychlostech zhasne diesel po ubrání plynu a elektromotor se snaží pomáhat udržovat nabranou rychlost – šanci má tak z kopce či s větrem v zádech.

Víc než běžné hybridní činnosti se nám líbilo plachtění, klouzání z kopců bez motoru. Totiž i některé konkurenční vozy již po sundání nohy z plynu automaticky vyřadí na neutrál. Ale nevypnou motor, protože něco musí pohánět posilovač brzd, řízení a klimatizaci. Hybridní třída E však má tyto věci elektrické, takže si můžete tichoučkého svistu užívat v každém klesání. A pak se hodí i elektromotor – lehkým přišlápnutím plynu vás postrčí ten kousíček přes vrchol dalšího stoupání, odkud je zase možné plachtit.

Technické údaje a ceny
ModelE 250 CDIE 300 BlueTec Hybrid
Vznětový motor 16V čtyřválec 2148 cm3 biturbo16V čtyřválec 2148 cm3 biturbo
Výkon (kW) 150 150 (+20)
Točivý moment (N.m) 500 500 (+250)
Maximální rychlost (km/h) 242 242
Zrychlení na 100 km/h (s) 7,5 7,5
Průměrná spotřeba paliva (l/100 km) 5,0 4,2
Emise CO2 (g/km) 130 109
Cena (Kč) 1 188 216 1 263 600

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…