16.2. 2016 Michal Fokt

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

 

V okolí Vídně jsme se krátce seznámili s nejluxusnější verzí malé dodávky Volkswagenu s pohonem všech kol.

Aktuální Volkswagen Caddy už se na showroomech Volkswagenu dobře zabydlel, je to už skoro rok, co jsme jej vyzkoušeli poprvé a už jsme přinesli i jeho podrobný test. Teď ještě zbývá představit jeho prestižní verzi Caddy Alltrack, kombinující jeho užitné vlastnosti s pohonem všech kol, zvýšenou světlostí a lehkými optickými změnami.

Vezmeme to tedy rychle. Co se vzhledu týče, nevím, jestli lze vůbec považovat dodávky za hezká auta, faktem ovšem je, že ostře řezané rysy aktuálních VW Caddymu sluší a jakkoli se za ním asi neohlédnete, určitě neodvrátíte tvář. Ke vzhledu běžných verzí přidává Alltrack plastové lemy blatníků a spodní bodykit s ochrannou i estetickou funkcí a přibylo i množství lakovaných částí karoserie. Kabina, to je taktéž typické auto z Wolfsburgu, takže asi víte, co čekat – jednoduchou palubní desku a prostornou kabinu. U Volkswagenu si ale bůhví proč myslí, že se řidič malé dodávky upřímně děsí sedadel s bočním vedením – Caddy nemá pro jistotu naprosto žádné. Ani vzadu to není se vzpřímeným posazem a tuhým polstrováním kdovíjak pohodlné. Prostě dodávka…

Vyzkoušel jsem Caddy Alltrack s druhým nejsilnějším turbodieselem a manuálem a nejvýkonnějším TDI, spřaženým s dvouspojkovou převodovkou, což jsou jediné motory, dostupné pro vůz s pohonem všech kol 4Motion. Nemůže být pochyb o tom, že optimální motorizací bude právě ta posledně jmenovaná, proč kupovat dodávku s jinou, než automatickou převodovkou, zvlášť když řadila hladce a vcelku rychle? A síla 110kW motoru také neuškodí, pokud plánujete využívat plnou přepravní kapacitu vozu. Na druhou stranu - problémy s dynamikou nemá ani 90kW verze a manuál řadí zcela v souladu s běžnými zvyklostmi značky, tedy s poměrně krátkými drahami, bez vůlí v kulise, ale s určitým odporem na neutrálu…

S čím se však oba 2.0 TDI potýkají, je hlučnost. O motoru víte prakticky neustále o něco více, než by bylo příjemné a při jízdě dálniční stotřicítkou bych projev motoru už hodnotil jako docela protivný. Caddy se standardně nedodává s plastovým krytem motoru, určitě doporučuji si za něj těch 6178 Kč bez daně připlatit. Možná to situaci úplně nezachrání, ale určitě to trochu pomůže.

Radost neudělá ostatně ani aerodynamika. Zatímco běžně mají auta problém s hlukem od zrcátek, u Caddy se přidává ještě B sloupek, jenž má za předními dveřmi výrazný zlom, jenž patrně bude dalším původcem ruchů.

Naopak znamenitě je proveden podvozek. Ačkoli zkoušená auta měla 17“ kola, což je pro Alltrack standard, podběhy nejen že jsou výborně odtlumeny, ale Caddy Alltrack je také překvapivě komfortní. Rakousko má sice výrazně kvalitnější povrch silnic, ale občasný propadlý kanál zvládly tlumiče odfiltrovat velmi dobře a problémy mu nedělala ani zvlněná štěrková polní cesta. Je ovšem otázkou, jaká bude realita českých silnic, standardní verze v našem testu v tomto ohledu moc nezabodovala.

Každopádně to za dané situace překvapí o to více, že má vůz spíše sportovní naladění podvozku – v zatáčkách se moc nenaklání, ochotně zatáčí a na dálnici nemá problémy se stabilitou. Pokud se do vás tedy neopře boční vítr… V tomto ohledu si určitě německá „lidská dodávka“ (skříňová verze se v Česku nenabízí) v ničem nezadá s běžnými kompakty a to je na „užitkáč“ dobrý výkon. Současně díky své světlosti a páté generaci Haldexu projede i nějaký ten lehčí terén.

Volkswagen Caddy Alltrack určitě má svou specifickou klientelu, byť není příliš početná – předchůdce se u nás prodalo za dva roky jen 123 kusů a sítem je v tomto případě rozhodně dost sebevědomá cena. Zájemce o vůz dostane dobře vypadající osobní dodávku s velkým kufrem, prostornou kabinou a dobrými jízdními vlastnostmi na silnici i v lehčím terénu. Tedy ideální dopravní prostředek pro lidi s „prostorově náročnějšími“ koníčky. Musí se však naučit žít s hlučnějším motorem, ne zrovna optimální aerodynamikou, nepříliš komfortním sezením a otázkou zatím zůstává kvalita jízdy na špatném povrchu.

V případě, že Caddy Alltrack nabízí kombinaci vlastností přesně pro vás, není asi dohromady, co řešit. Ale pokud si nejste úplně jistí a současně trváte na VW, důkladně si prostudujte ceníky ostatních modelů, zejména pak Golfu Variant. Caddy Alltrack totiž začíná na 547.149 Kč včetně DPH za základní verzi s benzinovým 1.2 TSI…

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci testují pevnost českých hranic

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci…

Odolá Česko přílivu migrantů? Na hranicích se Slovenskem začalo cvičení policie, vojáků a celníků zaměřené na…

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než hypotéky. Češi končí v dluzích

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než…

I když v současné době panuje v Česku boom hypoték, současně s nimi stoupá počet spotřebitelských úvěrů. Pro…

 

iSport.cz

Kdo může vést Spartu? Nejblíže je Guľa, ve hře Trpišovský i Kotal

Kdo může vést Spartu? Nejblíže je Guľa, ve hře…

Éra trenéra Zdeňka Ščasného ve Spartě po porážce v derby skončila, hledá se jeho nástupce. Kdo patří mezi…

Čech oslnil báječným zákrokem. Ale nedělá je na efekt, chválí Seaman

Čech oslnil báječným zákrokem. Ale nedělá je na…

Moc si nezachytal, přesto brankář Arsenalu Petr Čech slyšel chválu. Jediným excelentním zákrokem si při sobotním…

 

Reflex.cz

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým činitelům, včetně korunního prince

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým…

Saúdskoarabský král Salmán je od roku 2015 králem Saúdské Arábie. Zastává funkci ministra obrany země a má…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované děti: Leckdy od nás děti ani nechtějí domů…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované…

V aktuálním Excellentu, který vyšel jako příloha Reflexu, vám představujeme osm žen, jejichž projekty stojí za…