16.2. 2016 Michal Fokt

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

 

V okolí Vídně jsme se krátce seznámili s nejluxusnější verzí malé dodávky Volkswagenu s pohonem všech kol.

Aktuální Volkswagen Caddy už se na showroomech Volkswagenu dobře zabydlel, je to už skoro rok, co jsme jej vyzkoušeli poprvé a už jsme přinesli i jeho podrobný test. Teď ještě zbývá představit jeho prestižní verzi Caddy Alltrack, kombinující jeho užitné vlastnosti s pohonem všech kol, zvýšenou světlostí a lehkými optickými změnami.

Vezmeme to tedy rychle. Co se vzhledu týče, nevím, jestli lze vůbec považovat dodávky za hezká auta, faktem ovšem je, že ostře řezané rysy aktuálních VW Caddymu sluší a jakkoli se za ním asi neohlédnete, určitě neodvrátíte tvář. Ke vzhledu běžných verzí přidává Alltrack plastové lemy blatníků a spodní bodykit s ochrannou i estetickou funkcí a přibylo i množství lakovaných částí karoserie. Kabina, to je taktéž typické auto z Wolfsburgu, takže asi víte, co čekat – jednoduchou palubní desku a prostornou kabinu. U Volkswagenu si ale bůhví proč myslí, že se řidič malé dodávky upřímně děsí sedadel s bočním vedením – Caddy nemá pro jistotu naprosto žádné. Ani vzadu to není se vzpřímeným posazem a tuhým polstrováním kdovíjak pohodlné. Prostě dodávka…

Vyzkoušel jsem Caddy Alltrack s druhým nejsilnějším turbodieselem a manuálem a nejvýkonnějším TDI, spřaženým s dvouspojkovou převodovkou, což jsou jediné motory, dostupné pro vůz s pohonem všech kol 4Motion. Nemůže být pochyb o tom, že optimální motorizací bude právě ta posledně jmenovaná, proč kupovat dodávku s jinou, než automatickou převodovkou, zvlášť když řadila hladce a vcelku rychle? A síla 110kW motoru také neuškodí, pokud plánujete využívat plnou přepravní kapacitu vozu. Na druhou stranu - problémy s dynamikou nemá ani 90kW verze a manuál řadí zcela v souladu s běžnými zvyklostmi značky, tedy s poměrně krátkými drahami, bez vůlí v kulise, ale s určitým odporem na neutrálu…

S čím se však oba 2.0 TDI potýkají, je hlučnost. O motoru víte prakticky neustále o něco více, než by bylo příjemné a při jízdě dálniční stotřicítkou bych projev motoru už hodnotil jako docela protivný. Caddy se standardně nedodává s plastovým krytem motoru, určitě doporučuji si za něj těch 6178 Kč bez daně připlatit. Možná to situaci úplně nezachrání, ale určitě to trochu pomůže.

Radost neudělá ostatně ani aerodynamika. Zatímco běžně mají auta problém s hlukem od zrcátek, u Caddy se přidává ještě B sloupek, jenž má za předními dveřmi výrazný zlom, jenž patrně bude dalším původcem ruchů.

Naopak znamenitě je proveden podvozek. Ačkoli zkoušená auta měla 17“ kola, což je pro Alltrack standard, podběhy nejen že jsou výborně odtlumeny, ale Caddy Alltrack je také překvapivě komfortní. Rakousko má sice výrazně kvalitnější povrch silnic, ale občasný propadlý kanál zvládly tlumiče odfiltrovat velmi dobře a problémy mu nedělala ani zvlněná štěrková polní cesta. Je ovšem otázkou, jaká bude realita českých silnic, standardní verze v našem testu v tomto ohledu moc nezabodovala.

Každopádně to za dané situace překvapí o to více, že má vůz spíše sportovní naladění podvozku – v zatáčkách se moc nenaklání, ochotně zatáčí a na dálnici nemá problémy se stabilitou. Pokud se do vás tedy neopře boční vítr… V tomto ohledu si určitě německá „lidská dodávka“ (skříňová verze se v Česku nenabízí) v ničem nezadá s běžnými kompakty a to je na „užitkáč“ dobrý výkon. Současně díky své světlosti a páté generaci Haldexu projede i nějaký ten lehčí terén.

Volkswagen Caddy Alltrack určitě má svou specifickou klientelu, byť není příliš početná – předchůdce se u nás prodalo za dva roky jen 123 kusů a sítem je v tomto případě rozhodně dost sebevědomá cena. Zájemce o vůz dostane dobře vypadající osobní dodávku s velkým kufrem, prostornou kabinou a dobrými jízdními vlastnostmi na silnici i v lehčím terénu. Tedy ideální dopravní prostředek pro lidi s „prostorově náročnějšími“ koníčky. Musí se však naučit žít s hlučnějším motorem, ne zrovna optimální aerodynamikou, nepříliš komfortním sezením a otázkou zatím zůstává kvalita jízdy na špatném povrchu.

V případě, že Caddy Alltrack nabízí kombinaci vlastností přesně pro vás, není asi dohromady, co řešit. Ale pokud si nejste úplně jistí a současně trváte na VW, důkladně si prostudujte ceníky ostatních modelů, zejména pak Golfu Variant. Caddy Alltrack totiž začíná na 547.149 Kč včetně DPH za základní verzi s benzinovým 1.2 TSI…

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR

Jižní Korea provedla zkoušku nové balistické střely…

Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům

Německá vláda hodlá zvyšovat státní výdaje do roku 2021…

V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste

Poptávka po zdravotnictví za příplatek roste. Kliniky pro…

Jasné slovo Martina Čabana: Babišovy otočky Jasné slovo Martina Čabana: Babišovy otočky

Navenek Andrej Babiš vede kampaň jako víno. Vize, děti,…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc

Tři měsíce budeme prověřovat Caddy s nejsilnějším…

 



 
Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Dnes 18:59

Tříválcové turbodiesely na alternativní paliva, nízká hmotnost a vynikající aerodynamika. Ne, řeč není o současném voze, ale o studii Volva, která už spadá do veteránského věku...




Blesk.cz

Smrt v akvaparku. Elektrošok zabil v bazénu tři děti i správce se synem

Smrt v akvaparku. Elektrošok zabil v bazénu tři děti…

Pět lidí, včetně tří dětí, zabila rána elektrickým proudem v bazénu v akvaparku v městě Akyazi na severozápadě…

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska to moc nenadchlo

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska…

Nový britský návrh na to, jak po brexitu zajistit práva občanů Evropské unie – tedy i Čechů – v Británii,…

 

iSport.cz

Berdych nevyužil mečbol a znovu prohrál ve čtvrtfinále s Lópezem

Berdych nevyužil mečbol a znovu prohrál ve…

Český tenista Tomáš Berdych prohrál na turnaji v Londýně stejně jako minulý týden ve Stuttgartu ve čtvrtfinále s…

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál Superpohár po penaltách

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál…

Nevypadalo to s nimi dobře. Fotbalisté Zlína ještě pár minut před koncem prohrávali v premiérovém ročníku…

 

Reflex.cz

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě můžete vyhrát

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě…

Každý metr, který vystoupáte na některou z hor v české krajině, vás přiblíží k výhře v nové soutěži!

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by konečně srovnat Českou poštu, která podvádí občany

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by…

Předpokládám, že už to zažila většina lidí, kterým měl být někdy doručen balík. Jste doma, nikdo nezazvoní,…