reklama


16.2. 2016 Michal Fokt

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

 

V okolí Vídně jsme se krátce seznámili s nejluxusnější verzí malé dodávky Volkswagenu s pohonem všech kol.

Aktuální Volkswagen Caddy už se na showroomech Volkswagenu dobře zabydlel, je to už skoro rok, co jsme jej vyzkoušeli poprvé a už jsme přinesli i jeho podrobný test. Teď ještě zbývá představit jeho prestižní verzi Caddy Alltrack, kombinující jeho užitné vlastnosti s pohonem všech kol, zvýšenou světlostí a lehkými optickými změnami.

Vezmeme to tedy rychle. Co se vzhledu týče, nevím, jestli lze vůbec považovat dodávky za hezká auta, faktem ovšem je, že ostře řezané rysy aktuálních VW Caddymu sluší a jakkoli se za ním asi neohlédnete, určitě neodvrátíte tvář. Ke vzhledu běžných verzí přidává Alltrack plastové lemy blatníků a spodní bodykit s ochrannou i estetickou funkcí a přibylo i množství lakovaných částí karoserie. Kabina, to je taktéž typické auto z Wolfsburgu, takže asi víte, co čekat – jednoduchou palubní desku a prostornou kabinu. U Volkswagenu si ale bůhví proč myslí, že se řidič malé dodávky upřímně děsí sedadel s bočním vedením – Caddy nemá pro jistotu naprosto žádné. Ani vzadu to není se vzpřímeným posazem a tuhým polstrováním kdovíjak pohodlné. Prostě dodávka…

Vyzkoušel jsem Caddy Alltrack s druhým nejsilnějším turbodieselem a manuálem a nejvýkonnějším TDI, spřaženým s dvouspojkovou převodovkou, což jsou jediné motory, dostupné pro vůz s pohonem všech kol 4Motion. Nemůže být pochyb o tom, že optimální motorizací bude právě ta posledně jmenovaná, proč kupovat dodávku s jinou, než automatickou převodovkou, zvlášť když řadila hladce a vcelku rychle? A síla 110kW motoru také neuškodí, pokud plánujete využívat plnou přepravní kapacitu vozu. Na druhou stranu - problémy s dynamikou nemá ani 90kW verze a manuál řadí zcela v souladu s běžnými zvyklostmi značky, tedy s poměrně krátkými drahami, bez vůlí v kulise, ale s určitým odporem na neutrálu…

S čím se však oba 2.0 TDI potýkají, je hlučnost. O motoru víte prakticky neustále o něco více, než by bylo příjemné a při jízdě dálniční stotřicítkou bych projev motoru už hodnotil jako docela protivný. Caddy se standardně nedodává s plastovým krytem motoru, určitě doporučuji si za něj těch 6178 Kč bez daně připlatit. Možná to situaci úplně nezachrání, ale určitě to trochu pomůže.

Radost neudělá ostatně ani aerodynamika. Zatímco běžně mají auta problém s hlukem od zrcátek, u Caddy se přidává ještě B sloupek, jenž má za předními dveřmi výrazný zlom, jenž patrně bude dalším původcem ruchů.

Naopak znamenitě je proveden podvozek. Ačkoli zkoušená auta měla 17“ kola, což je pro Alltrack standard, podběhy nejen že jsou výborně odtlumeny, ale Caddy Alltrack je také překvapivě komfortní. Rakousko má sice výrazně kvalitnější povrch silnic, ale občasný propadlý kanál zvládly tlumiče odfiltrovat velmi dobře a problémy mu nedělala ani zvlněná štěrková polní cesta. Je ovšem otázkou, jaká bude realita českých silnic, standardní verze v našem testu v tomto ohledu moc nezabodovala.

Každopádně to za dané situace překvapí o to více, že má vůz spíše sportovní naladění podvozku – v zatáčkách se moc nenaklání, ochotně zatáčí a na dálnici nemá problémy se stabilitou. Pokud se do vás tedy neopře boční vítr… V tomto ohledu si určitě německá „lidská dodávka“ (skříňová verze se v Česku nenabízí) v ničem nezadá s běžnými kompakty a to je na „užitkáč“ dobrý výkon. Současně díky své světlosti a páté generaci Haldexu projede i nějaký ten lehčí terén.

Volkswagen Caddy Alltrack určitě má svou specifickou klientelu, byť není příliš početná – předchůdce se u nás prodalo za dva roky jen 123 kusů a sítem je v tomto případě rozhodně dost sebevědomá cena. Zájemce o vůz dostane dobře vypadající osobní dodávku s velkým kufrem, prostornou kabinou a dobrými jízdními vlastnostmi na silnici i v lehčím terénu. Tedy ideální dopravní prostředek pro lidi s „prostorově náročnějšími“ koníčky. Musí se však naučit žít s hlučnějším motorem, ne zrovna optimální aerodynamikou, nepříliš komfortním sezením a otázkou zatím zůstává kvalita jízdy na špatném povrchu.

V případě, že Caddy Alltrack nabízí kombinaci vlastností přesně pro vás, není asi dohromady, co řešit. Ale pokud si nejste úplně jistí a současně trváte na VW, důkladně si prostudujte ceníky ostatních modelů, zejména pak Golfu Variant. Caddy Alltrack totiž začíná na 547.149 Kč včetně DPH za základní verzi s benzinovým 1.2 TSI…

Spolupracujeme s TipCars.com
Lidl loni vykázal rekordní zisk před zdaněním čtyři miliardy Lidl loni vykázal rekordní zisk před zdaněním čtyři miliardy

Diskonty Lidl vykázaly v Česku ve finančním roce…

Raiffeisenbank překonala rekord, zisk stoupl na 2,6 miliardy Raiffeisenbank překonala rekord, zisk stoupl na 2,6 miliardy

Raiffeisenbank loni stoupl čistý zisk meziročně o 2,6…

Ford chce za čtyři roky nasadit plně autonomní vůz Ford chce za čtyři roky nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním…

České spořitelně loni stoupl zisk na 15,5 miliardy České spořitelně loni stoupl zisk na 15,5 miliardy

České spořitelně loni vzrostl čistý zisk meziročně o 8,1…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X

Německá automobilka uvažuje o nasazení svého nového…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Mitsubishi Eclipse Cross oficiálně: Konkurent qashqaie má novou patnáctistovku

Mitsubishi Eclipse Cross: Konkurent qashqaie má novou patnáctistovku

Dnes 10:44

Mitsubishi svůj nový model představí na blížícím se autosalonu v Ženevě. V Evropě půjde do prodeje už letos na podzim.




Blesk.cz

Problémy s nemocenskou – chat s odborníkem

Problémy s nemocenskou – chat s odborníkem

Kdo a kdy má nárok na nemocenskou? Za jak dlouho dostanete na účet peníze a mají nárok marodit za peníze i…

V Mohelnici usmrtil vlak člověka: Přímo ve stanici

V Mohelnici usmrtil vlak člověka: Přímo ve stanici

V železniční stanici Mohelnice na Šumpersku zabil v úterý ráno vlak člověka. Provoz na dvojkolejné koridorové…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Shattenkirk vyměněn, jde k favoritovi

Přestupy NHL ONLINE: Shattenkirk vyměněn, jde k favoritovi

Základní část ročníku 2016/17 se pomalu blíží ke konci a je stále jasnější, kdo se připravuje na boje o play off…

Do těla! Pojďte, borci! Poslechněte si, jak Výborný koučoval proti Spartě

Do těla! Pojďte, borci! Poslechněte si, jak Výborný…

Vládnou na ní nervy, stres tu bývá jako doma. Na střídačce… Její osazenstvo se na ní mnohdy cítí jako tygr v…

 

Reflex.cz

Otřesný čin zlodějů jetele. Hlídače pole upálili

Otřesný čin zlodějů jetele. Hlídače pole upálili

Bylo léto roku 1898, když se v Novém Bydžově odehrál zločin, nad nímž zůstává i po letech rozum stát. Vše začalo…

Donald Trump míří na Měsíc. První oblet by se měl uskutečnit už příští rok

Donald Trump míří na Měsíc. První oblet by se měl…

USA by se mohly po 40 letech vrátit na Měsíc. Administrativa prezidenta Donalda Trumpa pověřila NASA zpracováním…

 
 
reklama