16.2. 2016 Michal Fokt

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

 

V okolí Vídně jsme se krátce seznámili s nejluxusnější verzí malé dodávky Volkswagenu s pohonem všech kol.

Aktuální Volkswagen Caddy už se na showroomech Volkswagenu dobře zabydlel, je to už skoro rok, co jsme jej vyzkoušeli poprvé a už jsme přinesli i jeho podrobný test. Teď ještě zbývá představit jeho prestižní verzi Caddy Alltrack, kombinující jeho užitné vlastnosti s pohonem všech kol, zvýšenou světlostí a lehkými optickými změnami.

Vezmeme to tedy rychle. Co se vzhledu týče, nevím, jestli lze vůbec považovat dodávky za hezká auta, faktem ovšem je, že ostře řezané rysy aktuálních VW Caddymu sluší a jakkoli se za ním asi neohlédnete, určitě neodvrátíte tvář. Ke vzhledu běžných verzí přidává Alltrack plastové lemy blatníků a spodní bodykit s ochrannou i estetickou funkcí a přibylo i množství lakovaných částí karoserie. Kabina, to je taktéž typické auto z Wolfsburgu, takže asi víte, co čekat – jednoduchou palubní desku a prostornou kabinu. U Volkswagenu si ale bůhví proč myslí, že se řidič malé dodávky upřímně děsí sedadel s bočním vedením – Caddy nemá pro jistotu naprosto žádné. Ani vzadu to není se vzpřímeným posazem a tuhým polstrováním kdovíjak pohodlné. Prostě dodávka…

Vyzkoušel jsem Caddy Alltrack s druhým nejsilnějším turbodieselem a manuálem a nejvýkonnějším TDI, spřaženým s dvouspojkovou převodovkou, což jsou jediné motory, dostupné pro vůz s pohonem všech kol 4Motion. Nemůže být pochyb o tom, že optimální motorizací bude právě ta posledně jmenovaná, proč kupovat dodávku s jinou, než automatickou převodovkou, zvlášť když řadila hladce a vcelku rychle? A síla 110kW motoru také neuškodí, pokud plánujete využívat plnou přepravní kapacitu vozu. Na druhou stranu - problémy s dynamikou nemá ani 90kW verze a manuál řadí zcela v souladu s běžnými zvyklostmi značky, tedy s poměrně krátkými drahami, bez vůlí v kulise, ale s určitým odporem na neutrálu…

S čím se však oba 2.0 TDI potýkají, je hlučnost. O motoru víte prakticky neustále o něco více, než by bylo příjemné a při jízdě dálniční stotřicítkou bych projev motoru už hodnotil jako docela protivný. Caddy se standardně nedodává s plastovým krytem motoru, určitě doporučuji si za něj těch 6178 Kč bez daně připlatit. Možná to situaci úplně nezachrání, ale určitě to trochu pomůže.

Radost neudělá ostatně ani aerodynamika. Zatímco běžně mají auta problém s hlukem od zrcátek, u Caddy se přidává ještě B sloupek, jenž má za předními dveřmi výrazný zlom, jenž patrně bude dalším původcem ruchů.

Naopak znamenitě je proveden podvozek. Ačkoli zkoušená auta měla 17“ kola, což je pro Alltrack standard, podběhy nejen že jsou výborně odtlumeny, ale Caddy Alltrack je také překvapivě komfortní. Rakousko má sice výrazně kvalitnější povrch silnic, ale občasný propadlý kanál zvládly tlumiče odfiltrovat velmi dobře a problémy mu nedělala ani zvlněná štěrková polní cesta. Je ovšem otázkou, jaká bude realita českých silnic, standardní verze v našem testu v tomto ohledu moc nezabodovala.

Každopádně to za dané situace překvapí o to více, že má vůz spíše sportovní naladění podvozku – v zatáčkách se moc nenaklání, ochotně zatáčí a na dálnici nemá problémy se stabilitou. Pokud se do vás tedy neopře boční vítr… V tomto ohledu si určitě německá „lidská dodávka“ (skříňová verze se v Česku nenabízí) v ničem nezadá s běžnými kompakty a to je na „užitkáč“ dobrý výkon. Současně díky své světlosti a páté generaci Haldexu projede i nějaký ten lehčí terén.

Volkswagen Caddy Alltrack určitě má svou specifickou klientelu, byť není příliš početná – předchůdce se u nás prodalo za dva roky jen 123 kusů a sítem je v tomto případě rozhodně dost sebevědomá cena. Zájemce o vůz dostane dobře vypadající osobní dodávku s velkým kufrem, prostornou kabinou a dobrými jízdními vlastnostmi na silnici i v lehčím terénu. Tedy ideální dopravní prostředek pro lidi s „prostorově náročnějšími“ koníčky. Musí se však naučit žít s hlučnějším motorem, ne zrovna optimální aerodynamikou, nepříliš komfortním sezením a otázkou zatím zůstává kvalita jízdy na špatném povrchu.

V případě, že Caddy Alltrack nabízí kombinaci vlastností přesně pro vás, není asi dohromady, co řešit. Ale pokud si nejste úplně jistí a současně trváte na VW, důkladně si prostudujte ceníky ostatních modelů, zejména pak Golfu Variant. Caddy Alltrack totiž začíná na 547.149 Kč včetně DPH za základní verzi s benzinovým 1.2 TSI…

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) rozhodl, že neodloží o…

Luxus netáhne, firma Michaely Bakala opět skončila ve ztrátě Luxus netáhne, firma Michaely Bakala opět skončila ve ztrátě

Hospodaření společnosti Luxury Brand Management…

ECB schválila záchranu nejstarší banky světa ECB schválila záchranu nejstarší banky světa

Evropská centrální banka (ECB) schválila plán záchrany…

Do Česka zamíří benzin E10. Starším vozům může poškodit motor Do Česka zamíří benzin E10. Starším vozům může poškodit motor

Na českých čerpacích stanicích se namísto Naturalu 95…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Citigo má po faceliftu, přinesl nejen LED denní svícení Škoda Citigo má po faceliftu, přinesl nejen LED denní svícení

Nejmenší zástupce mladoboleslavské řady vstoupí do…

VW Tiguan 2.0 BiTDI: Podívejte se, jak zrychluje a co umí s telefonem VW Tiguan 2.0 BiTDI: Podívejte se, jak zrychluje a co umí s telefonem

Volkswagen přidává do nabídky pro model Tiguan několik…

 




Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG

Volkswagen Užitkové vozy na autosalonu v Ženevě představí…

 

Související články
První jízda s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI: Dvě turba dávají křídla První jízda s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI: Dvě turba dávají křídla

Druhá generace tiguanu se vyrábí od loňského roku. Dosud…

Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec? Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec?

Miniauto z dílny Volkswagenu se dočkalo nového vrcholného…

 



 
Autosalon Paříž 2016 se blíží. Na co se můžete těšit? (+video)

Autosalon Paříž 2016 se blíží. Na co se můžete těšit? (+video)

Včera

Pařížský autosalon 2016 bude pro veřejnost otevřen od 1. do 16. října. Přinášíme přehled důležitých automobilových premiér.




Blesk.cz

Pobřežní stráž v pohotovosti: Za jediný den zachránila přes 3 tisíce uprchlíků

Pobřežní stráž v pohotovosti: Za jediný den…

U libyjských břehů dnes bylo z více než 30 lodí zachráněno asi 3400 uprchlíků. Oznámila to italská pobřežní…

„Brno má problém. Není v Praze.“ Zbičovaný náměstek hájí cesty služebákem

„Brno má problém. Není v Praze.“ Zbičovaný náměstek…

Kolem náměstka brněnského primátora Matěje Hollana (Žít Brno) je po skandálu s bičováním v SM klubu v…

 

iSport.cz

Další problém Australanů v Riu. Kvůli požáru je evakuovali v olympijské vesnici

Další problém Australanů v Riu. Kvůli požáru je…

Australští sportovci museli být evakuování z ubikací v olympijské vesnici v Riu de Janeiro. Podle agentury…

Horníkovi se líbí spolupráce se Spartou: Jiráček v Jablonci ožije

Horníkovi se líbí spolupráce se Spartou: Jiráček v…

V Jablonci důsledně pokračuje likvidace všech stop po éře „galacticos“. Severočeský klub snižuje rozpočet,…

 

Reflex.cz

Kandidátka na prezidentku Jana Yngland Hrušková: Nenávidí islám, sluníčkáře a nedostatek sucharů

Kandidátka na prezidentku Jana Yngland Hrušková:…

Jana Yngland Hrušková (57) oznámila svůj zájem kandidovat na prezidentku České republiky v prezidentských…

Nepovedený puč v Turecku: Na soud čeká přes 9000 lidí, zadržen byl dvojnásobek

Nepovedený puč v Turecku: Na soud čeká přes 9000…

Od nezdařeného puče v Turecku bylo podle ministra vnitra zadrženo přes 18.000 lidí a z nich 9677 čeká na soud.…