Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kamaz-master Team představuje nový závodní speciál

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Ruský tým si pro Rallye Dakar 2016 připravil nový stroj, který nastupuje v podobě s klasickou kapotou motoru a kabinou posádky posunutou za přední nápravu.

Kamaz-master Team zhruba půl roku před startem Ralye Dakar 2016 představuje svůj nový závodní kamion, jímž reaguje na stále populárnější kapotové řešení, které nabízí řadu předností v čele s lepším rozložením hmotnosti mezi nápravy.

Při prezentaci svého nového vozidla Kamaz-master Team připomíná kapotová vozidla připravená pro Dakar od Mercedes-Benzu Unimog z osmdesátých let přes nedokončený ukrajinský projekt dvounápravového vozidla Kraz až po aktuální stroje značek Tatra a Iveco, které nastoupily v letech 2011, resp. 2012.

Právě Tatra Aleše Lopraise spolu s Ivecem Gerarda de Rooye podle ruského týmu v letech 2013 a 2014 jednoznačně předvedla výhody kapotového řešení, které v letošním ročníku i přes vítězství Kamazů s kabinou nad přední nápravou potvrdila další čtyři vozidla.

Na startu Rallye Dakar 2016 pak Rusové očekávají další nová vozidla s kapotovou kabinou, mezi nimiž nemá chybě ani jejich nový speciál.

Základem novinky je podvozek Kamaz 4326, který byl již na náročné soutěží důkladně prověřen. K pohonu pak poslouží řadový šestiválec Gyrtech o objemu 12,5 l od české společnosti Buggyra, který vychází z motoru Caterpillar C13 a má disponovat výkonem až 720 kW.

Při vývoji, konstrukci a stavbě nového speciálu s celkovou délkou 6900 mm a rozvorem náprav 4300 mm došlo i na využití spolupráce mezi automobilkou Kamaz a německým koncernem Daimler AG a ruský tým díky ní nemusel navrhovat novou kapotu motoru a kabinu, ale využívá tyto části z Mercedes-Benzu Zetros.

K výhodám posunutí kabiny směrem vzad vedle lepšího rozložení hmotnosti, kdy 55 až 56 % z 8900 kg tohoto Kamazu připadá na kola zadní nápravy, patří i zlepšení v oblasti ovladatelnosti i komfortu osádky a to především při rychlé jízdě v terénu nebo při dopadech po skocích, kdy již nebudou sedět přímo nad přední nápravou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - skejpa
29. 7. 2015 13:38
Iveco Loprais
Jsem zvědavej jak jim budou stačit DeRoy a Loprais na Ivecu. Pokud vím, je to jediná vážnější konkurence pro Kamaz.
Jak není větší tým s dvěma pilotama a zbytek domestikové, tak už si prakticky nemůžou škrtnout. Nebo ne na absolutní vrchol.
Avatar - Dave-lamino
28. 7. 2015 13:58
Zázemí Kamaz
už to dostává ostatní soupeře do pozice komparzu .Neuvěřitelný jak jdou svojí cestou a dokážou tomu vytvořit zázemí .Jasný peníze hrají první housle .Aleš už dík některým rozhodnutí je ,,jinde" .
28. 7. 2015 13:38
Re: Motor z Bugyrry?
Teď na to koukám, hmmm... Zajímavá volba, to bude hodně silná dvojka :yes:
Avatar - wakantanka
28. 7. 2015 13:33
Re: Motor z Bugyrry?
Ako už píše kolega vyššie, VEKE došli prachy takže superMANom už určite nepôjde, ale dostane kapoťák od DeRoy IVECO. Len som zvedavý kedy už všetky nielen české malé teamy pochopia, že ak chcú na Dakare uspieť budú sa musieť vedieť spojiť nielen na trati alebo bivaku, ale aj v príprave a vývoji. Inak ich budú stále valcovať iní so širokou továrenskou podporou. Dnešný Dakar už bohužiaľ nie je púštne dobrodružstvo ako v dobách keď vyhrával Karel Loprais.
28. 7. 2015 12:20
Re: Motor z Bugyrry?
Loprais pojede Iveco s De Rooyem.