Kamaz-master Team představuje nový závodní speciál
Kamaz-master Team zhruba půl roku před startem Ralye Dakar 2016 představuje svůj nový závodní kamion, jímž reaguje na stále populárnější kapotové řešení, které nabízí řadu předností v čele s lepším rozložením hmotnosti mezi nápravy.
Při prezentaci svého nového vozidla Kamaz-master Team připomíná kapotová vozidla připravená pro Dakar od Mercedes-Benzu Unimog z osmdesátých let přes nedokončený ukrajinský projekt dvounápravového vozidla Kraz až po aktuální stroje značek Tatra a Iveco, které nastoupily v letech 2011, resp. 2012.
Právě Tatra Aleše Lopraise spolu s Ivecem Gerarda de Rooye podle ruského týmu v letech 2013 a 2014 jednoznačně předvedla výhody kapotového řešení, které v letošním ročníku i přes vítězství Kamazů s kabinou nad přední nápravou potvrdila další čtyři vozidla.
Na startu Rallye Dakar 2016 pak Rusové očekávají další nová vozidla s kapotovou kabinou, mezi nimiž nemá chybě ani jejich nový speciál.
Základem novinky je podvozek Kamaz 4326, který byl již na náročné soutěží důkladně prověřen. K pohonu pak poslouží řadový šestiválec Gyrtech o objemu 12,5 l od české společnosti Buggyra, který vychází z motoru Caterpillar C13 a má disponovat výkonem až 720 kW.
Při vývoji, konstrukci a stavbě nového speciálu s celkovou délkou 6900 mm a rozvorem náprav 4300 mm došlo i na využití spolupráce mezi automobilkou Kamaz a německým koncernem Daimler AG a ruský tým díky ní nemusel navrhovat novou kapotu motoru a kabinu, ale využívá tyto části z Mercedes-Benzu Zetros.
K výhodám posunutí kabiny směrem vzad vedle lepšího rozložení hmotnosti, kdy 55 až 56 % z 8900 kg tohoto Kamazu připadá na kola zadní nápravy, patří i zlepšení v oblasti ovladatelnosti i komfortu osádky a to především při rychlé jízdě v terénu nebo při dopadech po skocích, kdy již nebudou sedět přímo nad přední nápravou.