Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Ninja ZX-10R pro modelový rok 2019 nabídne vyšší výkon i točivý moment

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Kawasaki v případě modelu Ninja ZX-10R rozhodně neusíná na vavřínech a pro nový modelový rok důkladně přepracovala techniku všech tří verzí tohoto úspěšného superbiku.

Kawasaki s modelem Ninja ZX-10R, resp. Ninja ZX-10RR vybojovala mistrovský titul v Mistrovství světa superbiků v letech 2013, 2015, 2016, 2017 a v letošním ročníku je prozatím na nejlepší cestě k zisku dalšího titulu.

Značka, jejíž tradiční barvou je zelená, v letošním roce nabízí milovníkům ostrého svezení na strojích, jímž je nejlépe na závodním okruhu, i když jsou schváleny pro běžný silniční provoz, rovnou trojici provedení svého úspěšného modelu. Volit lze mezi verzemi Ninja ZX-10RR, Ninja ZX-10R SE a Ninja ZX-10R KRT.

Pro modelový rok 2019 tato trojice verzí zůstane zachována, ale zamíří k zákazníkům s řadou změn provedených především v oblasti pohonné jednotky. Tou bude i nadále kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 cm3, ale v důkladně přepracované podobě, nabízející vyšší maximální výkon i točivý moment v celém pásmu otáček.

Klíčem k nárůstu výkonu je změna způsobu ovládání ventilů přes vahadla spolu s dalšími úpravami provedenými v motoru, což posouvá již tak působivý výkon motoru Ninja ZX-10R na novou úroveň. Ve srovnání s dosavadním systémem umožňuje nové ovládání ventilů snížení hmotnosti ventilového systému o 20 %. Díky tomu je možné použití ostřejších vaček, které zajistili nárůst výkonu o 2,2 kW (3 k). Vačky chrání proti opotřebení dokonalý povrch DLC (Diamond-Like Carbon).

Pro všechna tři provedení modelu Ninja ZX-10R bude v modelovém roce 2019 standardem hlava válců, která byla v letošním roce k dispozici pouze pro nejostřejší provedení Ninja ZX-10RR. Vedle hlavních změn je dalším zajímavým vylepšením pro modelový rok 2019 použití oboustranného quickshifteru KQS (rychlořazení bez použití spojky) u všech třech verzí.

Nejvyšší výkon se nyní dostal na hodnotu 149,3 kW (203 k) při 13.500 min-1, resp. až 156,8 kW (213 k) při stejných otáčkách za využití náporového sání Ram Air. Točivý moment vrcholí hodnotou 114,9 N.m při 11.200 min-1. Tyto údaje platí pro verze Ninja ZX-10R SE a Ninja ZX-10R KRT připravené pro modelový rok 2019.

Nejostřejší provedení v podobě modelu Ninja ZX-10RR se může ve své nejnovější podobě pyšnit nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) při 13.500 min-1, resp. až 157,5 kW (214 k) při stejných otáčkách za využití náporového sání Ram Air. Točivý moment u této verze vrcholí hodnotou 115,7 N.m při 11.500 min-1.

Kawasaki uvádí provedení Ninja ZX-10R KRT sice jako základní, ale s bohatou výbavu pro jízdy v běžném provozu i na závodních okruzích. Pro nový modelový rok má tato verze vyšší výkon, nejmodernější sportovní kontrolu trakce, podvozek s okruhovým potenciálem doplněný o špičkové komponenty jako je přední vidlice Balance Free Front Fork, zadní odpružení BFRC a nejmodernější třmeny Brembo.

Za střed nabídky lze označit provedení Ninja ZX-10R SE, které doplňuje potenciál základního modelu o zdokonalený elektronický podvozek Kawasaki (KECS) a kovaná kola Marchesini.

Zajímavostí u modelu Ninja ZX-10R SE bude použití speciálního laku na místech, která jsou náchylné k opotřebení a oděru. Na tyto místa je novým procesem nanesen vysoce odolný lak, který kombinuje měkké a tvrdé segmenty nátěrových hmot. Ty společně pracující jako chemická pružina a absorbují případné lehké nárazy od předmětů, které by mohli lak poškodit.

Vrcholem celé modelové řady je pak provedení Ninja ZX-10RR, které podobně jako v předchozích modelových ročnících vznikne i pro rok 2019 v sérii, čítající maximálně 500 exemplářů.

Standardem pro model Ninja ZX-10RR jsou mimo jiné kovaná kola Marchesini a rovněž extra lehké titanové ojnice Pankl, které nejen ušetří celkově přes 400 gramů ve srovnání se standardními ojnicemi, ale díky nižší hmotnosti se sníží moment setrvačnosti klikového hřídele o 5 % a hlavně je možné posunout maximální otáčky o 600 za minutu a tím zvýšit maximální výkon.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)