Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Ninja ZX-10R SE nastupuje s elektronicky řízeným podvozkem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 12. 2017 • 22:42
16
Zobrazit náhledy (16)
Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE Kawasaki Ninja ZX-10R SE
Kawasaki si pro modelový rok 2018 připravila novou verzi svého úspěšného superbiku, ověnčeného mistrovskými tituly. Novinka zaujme především řešením odpružení kol.

Kawasaki v modelovém roce 2018 udělá prostřednictvím modelu Z900RS radost milovníkům klasiky, začátečníky i milovníky lehké váhy potěší Ninja 400, zatímco cestovatelé ocení model Ninja H2 SX s kompresorem přeplňovaným motorem.

Značka, jejíž tradiční barvou je zelená, ovšem nezapomněla ani na milovníky ostrého svezení na strojích, jímž je nejlépe na závodním okruhu a připravil novou verzi modelu Ninja ZX-10R, u níž se zaměřila na podvozek.

Novinka s označením SE je podle firemních materiálů vybavena poloaktivním elektronickým podvozkem, jenž je výsledkem společného vývoje se společností Showa. Ten má vestavěné snímače zdvihu přední vidlice i zadního centrálního tlumiče, které poskytují informace o rychlosti zdvihu a komprese v reálném čase.

Snímače přenášejí data do řídící jednotky tlumičů KECS každou milisekund. Tato data v kombinaci s informacemi o zrychlení a zpomalení (z polohové jednotky IMU) a rychlosti motocyklu (z řídící jednotky motocyklu) se vyhodnotí a jednotka KECS nasměruje proud na solenoidy, které přizpůsobí nastavení tlumičů podle situace.

Díky kombinaci nejmodernějších mechanických součástí s pokročilými elektronickými řídicími systémy, má poloaktivní elektronický podvozek nabízet flexibilitu, která zvládne jak různé situace na silnici, tak požadovanou tuhost při jízdě na okruhu.

Jezdci si mohou vybrat ze tří režimů nastavení podvozku: silnice, trať a manuální. Režimy silnice nebo trať poskytují měkčí nebo tužší nastavení. Manuální režim umožňuje jezdcům přizpůsobit nastavení tlumení odskoku a komprese tak, aby odpovídaly jeho preferenčním nebo jízdnímu stylu. Manuální nastavení má 15 úrovní a provádí elektronicky prostřednictvím přístrojové desky.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE je vedle poloaktivního elektronického podvozku standardně vybavena i sedmipaprskovými lehkými kovanými hliníkovými koly vyvinutými ve spolupráci s Marchesini a systémem Kawasaki Quick Shifter, umožňujícím řadit bez použití spojky při řazení i podřazování.

Srdcem novinky pro modelový rok 2018 je kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 cm3, který disponuje výkonem 147,1 kW (200 k) při 13.000 min-1, resp. až 154,4 kW (210 k) při stejných otáčkách za využití náporového sání Ram Air. Točivý moment vrcholí hodnotou 113,5 N.m při 11.500 min-1.

Superbike s celkovou délkou 2085 mm, šířkou 740 mm, výškou 1145 mm má rozvor kol 1440 mm, sedlo ve výšce 835 mm a pohotovostní hmotnost 206 kg. V modelovém roce 2018 má být verze SE k dispozici jen v jednom barevném provedení, u nějž vládnou černá s tmavě šedou.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku