Kögel: Tradice i inovace

 

Veškeré produkty a služby společnosti Kögel zprostředkovávají v tuzemsku obchodní zástupci. Bez importéra či dceřiné firmy jde o velmi přímý kontakt.

Historie značky se začala psát v roce 1934, kdy Franz Xaver Kögel přebírá malou kolářskou dílnu po svém mistrovi. Rozvoj výstavby dálnic v Německu v době před druhou světovou válkou vyvolal velkou poptávku po vozidlech. Přesto první přípojná vozidla pod značkou Kögel však směřovala do zemědělství. Posléze došlo ke stěhování firmy do Ulmu. Na konci druhé světové války však byla dílna kompletně rozbombardována a proto Kögel staví nové výrobní prostory.

Přechod na sériovou produkci

Nedlouho po skončení války se firma Kögel v nových výrobních prostorách rychle rozvíjí, což přináší postupný přechod z řemeslné výroby na průmyslovou. V roce 1961 se vývojem sedlového návěsu značka zaměřuje více na přípojnou techniku. Jde o celoplastovou chladírenskou skříň. Pro sériovou výrobu izolovaných nástaveb je již o rok později otevřen pobočný závod v Karlsdorfu.

Mohutný vývoj

Inovace a progres jsou hlavními rysy ve firmě. Vyvíjejí se první speciální vozidla, například pro stavebnictví a přepravu betonových panelů. V tomto období (1965) přichází od Kögelu i první výměnné nástavby s možností odstavení na nosných podpěrách. O rok později nastupuje první hliníková půlkulatá mulda sklápěcího návěsu.

Společnost roste a zakládá nové firmy, například se podílí na vzniku specializované transportní firmy Kamag. Zároveň vychází vstříc požadavkům přepravy a uzpůsobuje rozměry chladírenských návěsů na šířku palet.

Nejlehčí

V roce 1974 patentuje Kögel sklápěcí přívěs s tandemovou centrální dvounápravou, v osmdesátých letech otevírá dceřinou společnost na Floridě a v Rakousku. Také uvádí na trh nejlehčí sériově vyráběný plachtový návěs a integrovanou skříňovou nástavbu na podvozky motorových vozidel.

Na základě licenční smlouvy se skříňová vozidla vyrábějí v Číně. Skupina Kögel dále expanduje do Saska a Polska. Trh dobývá první univerzální manipulační vozidlo Wiesel pro vnitřní pohyb výměnných nástaveb, přívěsů a návěsů v logistických terminálech.

Příchod do Česka

V roce 1991 jako první mezi výrobci návěsů a přívěsů vstupuje Kögel na burzu a stává se akciovou společností. V témže roce je uzavřena licenční smlouva s Orličanem v Chocni na výrobu chladírenských nástaveb, dodávky komponentů pro provozy v Německu a kompletaci vozidel pro československý trh.

V devadesátých letech dále pokračuje celosvětový rozvoj skupiny Kögel založením nových společností v Číně. V Burtenbachu Kögel přebírá společnost Kässbohrer a v Chocni vzniká dceřiná akciová společnost Kögel.

Na přelomu tisíciletí se v Burtenbachu staví nový, moderní výrobní závod, jehož součástí je linka pro kataforézní lakování se zinkofosfátováním (KTL), což je absolutní novinka pro antikorozní ochranu.

Akvizice

V roce 2004 Kögel koupil společnost Trailer Holding z Mnichova, také prodal dceřiné společnosti jako například Kamag. Závod v Burtenbachu se stává novým sídlem firmy Kögel, nyní společnosti s ručením omezeným. Výroba pokračuje, inovace taktéž, Kögel prosazuje prodloužený návěs Mega, rozšiřuje portfolio značek, výrobu a roste počet zaměstnanců až k rekordnímu obratu v roce 2007.

Prodej

V roce 2009 kupuje firmu Kögel podnikatel z nedalekého Augsburgu Ulrich Humbaur a značka Kögel se tak opět vrací k tradici rodinné společnosti.

Produkce Kögel dále roste a přichází další inovační řešení a s nimi i ocenění, zejména Trailer Inovation 2013. V loňském roce značka Kögel oslavila již 80 let.

Dva současné pilíře

Hlavním produkčním portfoliem firmy z Burtenbachu zůstávají vozidla pro silniční přepravu. V největší míře to jsou valníkové návěsy s plachtovou nástavbou v provedení standard nebo velkoobjemové, s možnou konstrukcí pro uložení ocelových svitků nebo intermodální přepravu. Vlastní kompetenční centrum vyrábí panely pro prachotěsné a lehce izolované skříně i pro kompletní mrazírenské nástavby. Pokračuje výroba výměnných nástaveb a přívěsů k nim. Velmi se rozvíjí produkce návěsových podvozků pro nakládku a přepravu kontejnerů 20-45 stop nebo tzv. tank kontejnerů. I přes přetrvávající legislativní potíže s provozováním jsou v portfoliu výrobků prodloužené návěsy valníkové a skříňové, jejichž nasazení výrazně zefektivní přepravu.

Všechna silniční vozidla jsou k dispozici v provedení odpovídajícím veškerým předpisům, nástavby jsou certifikovány pro zajištění nákladu a bezpečnost, ve verzích splňujících požadavky zákazníků a s početnými prvky volitelné výbavy.

Druhým a stejně významným opěrným bodem je pro značku Kögel produkce vozidel pro stavebnictví. Nalézáme zde dvou nebo třínápravové sklápěcí návěsy s ocelovou muldou a pro přepravu strojů návěsové a přívěsové podvalníky s nájezdovými rampami.

Značka Kögel a společnost Kögel Trailer vystupují v České republice prostřednictvím svých obchodních zástupců. Odpadá tak mezičlánek v podobě importéra a klient je napojen přímo na výrobce, který ovšem přebírá veškeré nezbytné náležitosti s importem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kögel: Tradice i inovace

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…