Kögel: Tradice i inovace

 

Veškeré produkty a služby společnosti Kögel zprostředkovávají v tuzemsku obchodní zástupci. Bez importéra či dceřiné firmy jde o velmi přímý kontakt.

Historie značky se začala psát v roce 1934, kdy Franz Xaver Kögel přebírá malou kolářskou dílnu po svém mistrovi. Rozvoj výstavby dálnic v Německu v době před druhou světovou válkou vyvolal velkou poptávku po vozidlech. Přesto první přípojná vozidla pod značkou Kögel však směřovala do zemědělství. Posléze došlo ke stěhování firmy do Ulmu. Na konci druhé světové války však byla dílna kompletně rozbombardována a proto Kögel staví nové výrobní prostory.

Přechod na sériovou produkci

Nedlouho po skončení války se firma Kögel v nových výrobních prostorách rychle rozvíjí, což přináší postupný přechod z řemeslné výroby na průmyslovou. V roce 1961 se vývojem sedlového návěsu značka zaměřuje více na přípojnou techniku. Jde o celoplastovou chladírenskou skříň. Pro sériovou výrobu izolovaných nástaveb je již o rok později otevřen pobočný závod v Karlsdorfu.

Mohutný vývoj

Inovace a progres jsou hlavními rysy ve firmě. Vyvíjejí se první speciální vozidla, například pro stavebnictví a přepravu betonových panelů. V tomto období (1965) přichází od Kögelu i první výměnné nástavby s možností odstavení na nosných podpěrách. O rok později nastupuje první hliníková půlkulatá mulda sklápěcího návěsu.

Společnost roste a zakládá nové firmy, například se podílí na vzniku specializované transportní firmy Kamag. Zároveň vychází vstříc požadavkům přepravy a uzpůsobuje rozměry chladírenských návěsů na šířku palet.

Nejlehčí

V roce 1974 patentuje Kögel sklápěcí přívěs s tandemovou centrální dvounápravou, v osmdesátých letech otevírá dceřinou společnost na Floridě a v Rakousku. Také uvádí na trh nejlehčí sériově vyráběný plachtový návěs a integrovanou skříňovou nástavbu na podvozky motorových vozidel.

Na základě licenční smlouvy se skříňová vozidla vyrábějí v Číně. Skupina Kögel dále expanduje do Saska a Polska. Trh dobývá první univerzální manipulační vozidlo Wiesel pro vnitřní pohyb výměnných nástaveb, přívěsů a návěsů v logistických terminálech.

Příchod do Česka

V roce 1991 jako první mezi výrobci návěsů a přívěsů vstupuje Kögel na burzu a stává se akciovou společností. V témže roce je uzavřena licenční smlouva s Orličanem v Chocni na výrobu chladírenských nástaveb, dodávky komponentů pro provozy v Německu a kompletaci vozidel pro československý trh.

V devadesátých letech dále pokračuje celosvětový rozvoj skupiny Kögel založením nových společností v Číně. V Burtenbachu Kögel přebírá společnost Kässbohrer a v Chocni vzniká dceřiná akciová společnost Kögel.

Na přelomu tisíciletí se v Burtenbachu staví nový, moderní výrobní závod, jehož součástí je linka pro kataforézní lakování se zinkofosfátováním (KTL), což je absolutní novinka pro antikorozní ochranu.

Akvizice

V roce 2004 Kögel koupil společnost Trailer Holding z Mnichova, také prodal dceřiné společnosti jako například Kamag. Závod v Burtenbachu se stává novým sídlem firmy Kögel, nyní společnosti s ručením omezeným. Výroba pokračuje, inovace taktéž, Kögel prosazuje prodloužený návěs Mega, rozšiřuje portfolio značek, výrobu a roste počet zaměstnanců až k rekordnímu obratu v roce 2007.

Prodej

V roce 2009 kupuje firmu Kögel podnikatel z nedalekého Augsburgu Ulrich Humbaur a značka Kögel se tak opět vrací k tradici rodinné společnosti.

Produkce Kögel dále roste a přichází další inovační řešení a s nimi i ocenění, zejména Trailer Inovation 2013. V loňském roce značka Kögel oslavila již 80 let.

Dva současné pilíře

Hlavním produkčním portfoliem firmy z Burtenbachu zůstávají vozidla pro silniční přepravu. V největší míře to jsou valníkové návěsy s plachtovou nástavbou v provedení standard nebo velkoobjemové, s možnou konstrukcí pro uložení ocelových svitků nebo intermodální přepravu. Vlastní kompetenční centrum vyrábí panely pro prachotěsné a lehce izolované skříně i pro kompletní mrazírenské nástavby. Pokračuje výroba výměnných nástaveb a přívěsů k nim. Velmi se rozvíjí produkce návěsových podvozků pro nakládku a přepravu kontejnerů 20-45 stop nebo tzv. tank kontejnerů. I přes přetrvávající legislativní potíže s provozováním jsou v portfoliu výrobků prodloužené návěsy valníkové a skříňové, jejichž nasazení výrazně zefektivní přepravu.

Všechna silniční vozidla jsou k dispozici v provedení odpovídajícím veškerým předpisům, nástavby jsou certifikovány pro zajištění nákladu a bezpečnost, ve verzích splňujících požadavky zákazníků a s početnými prvky volitelné výbavy.

Druhým a stejně významným opěrným bodem je pro značku Kögel produkce vozidel pro stavebnictví. Nalézáme zde dvou nebo třínápravové sklápěcí návěsy s ocelovou muldou a pro přepravu strojů návěsové a přívěsové podvalníky s nájezdovými rampami.

Značka Kögel a společnost Kögel Trailer vystupují v České republice prostřednictvím svých obchodních zástupců. Odpadá tak mezičlánek v podobě importéra a klient je napojen přímo na výrobce, který ovšem přebírá veškeré nezbytné náležitosti s importem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kögel: Tradice i inovace

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…