reklama


Kögel: Tradice i inovace

 

Veškeré produkty a služby společnosti Kögel zprostředkovávají v tuzemsku obchodní zástupci. Bez importéra či dceřiné firmy jde o velmi přímý kontakt.

Historie značky se začala psát v roce 1934, kdy Franz Xaver Kögel přebírá malou kolářskou dílnu po svém mistrovi. Rozvoj výstavby dálnic v Německu v době před druhou světovou válkou vyvolal velkou poptávku po vozidlech. Přesto první přípojná vozidla pod značkou Kögel však směřovala do zemědělství. Posléze došlo ke stěhování firmy do Ulmu. Na konci druhé světové války však byla dílna kompletně rozbombardována a proto Kögel staví nové výrobní prostory.

Přechod na sériovou produkci

Nedlouho po skončení války se firma Kögel v nových výrobních prostorách rychle rozvíjí, což přináší postupný přechod z řemeslné výroby na průmyslovou. V roce 1961 se vývojem sedlového návěsu značka zaměřuje více na přípojnou techniku. Jde o celoplastovou chladírenskou skříň. Pro sériovou výrobu izolovaných nástaveb je již o rok později otevřen pobočný závod v Karlsdorfu.

Mohutný vývoj

Inovace a progres jsou hlavními rysy ve firmě. Vyvíjejí se první speciální vozidla, například pro stavebnictví a přepravu betonových panelů. V tomto období (1965) přichází od Kögelu i první výměnné nástavby s možností odstavení na nosných podpěrách. O rok později nastupuje první hliníková půlkulatá mulda sklápěcího návěsu.

Společnost roste a zakládá nové firmy, například se podílí na vzniku specializované transportní firmy Kamag. Zároveň vychází vstříc požadavkům přepravy a uzpůsobuje rozměry chladírenských návěsů na šířku palet.

Nejlehčí

V roce 1974 patentuje Kögel sklápěcí přívěs s tandemovou centrální dvounápravou, v osmdesátých letech otevírá dceřinou společnost na Floridě a v Rakousku. Také uvádí na trh nejlehčí sériově vyráběný plachtový návěs a integrovanou skříňovou nástavbu na podvozky motorových vozidel.

Na základě licenční smlouvy se skříňová vozidla vyrábějí v Číně. Skupina Kögel dále expanduje do Saska a Polska. Trh dobývá první univerzální manipulační vozidlo Wiesel pro vnitřní pohyb výměnných nástaveb, přívěsů a návěsů v logistických terminálech.

Příchod do Česka

V roce 1991 jako první mezi výrobci návěsů a přívěsů vstupuje Kögel na burzu a stává se akciovou společností. V témže roce je uzavřena licenční smlouva s Orličanem v Chocni na výrobu chladírenských nástaveb, dodávky komponentů pro provozy v Německu a kompletaci vozidel pro československý trh.

V devadesátých letech dále pokračuje celosvětový rozvoj skupiny Kögel založením nových společností v Číně. V Burtenbachu Kögel přebírá společnost Kässbohrer a v Chocni vzniká dceřiná akciová společnost Kögel.

Na přelomu tisíciletí se v Burtenbachu staví nový, moderní výrobní závod, jehož součástí je linka pro kataforézní lakování se zinkofosfátováním (KTL), což je absolutní novinka pro antikorozní ochranu.

Akvizice

V roce 2004 Kögel koupil společnost Trailer Holding z Mnichova, také prodal dceřiné společnosti jako například Kamag. Závod v Burtenbachu se stává novým sídlem firmy Kögel, nyní společnosti s ručením omezeným. Výroba pokračuje, inovace taktéž, Kögel prosazuje prodloužený návěs Mega, rozšiřuje portfolio značek, výrobu a roste počet zaměstnanců až k rekordnímu obratu v roce 2007.

Prodej

V roce 2009 kupuje firmu Kögel podnikatel z nedalekého Augsburgu Ulrich Humbaur a značka Kögel se tak opět vrací k tradici rodinné společnosti.

Produkce Kögel dále roste a přichází další inovační řešení a s nimi i ocenění, zejména Trailer Inovation 2013. V loňském roce značka Kögel oslavila již 80 let.

Dva současné pilíře

Hlavním produkčním portfoliem firmy z Burtenbachu zůstávají vozidla pro silniční přepravu. V největší míře to jsou valníkové návěsy s plachtovou nástavbou v provedení standard nebo velkoobjemové, s možnou konstrukcí pro uložení ocelových svitků nebo intermodální přepravu. Vlastní kompetenční centrum vyrábí panely pro prachotěsné a lehce izolované skříně i pro kompletní mrazírenské nástavby. Pokračuje výroba výměnných nástaveb a přívěsů k nim. Velmi se rozvíjí produkce návěsových podvozků pro nakládku a přepravu kontejnerů 20-45 stop nebo tzv. tank kontejnerů. I přes přetrvávající legislativní potíže s provozováním jsou v portfoliu výrobků prodloužené návěsy valníkové a skříňové, jejichž nasazení výrazně zefektivní přepravu.

Všechna silniční vozidla jsou k dispozici v provedení odpovídajícím veškerým předpisům, nástavby jsou certifikovány pro zajištění nákladu a bezpečnost, ve verzích splňujících požadavky zákazníků a s početnými prvky volitelné výbavy.

Druhým a stejně významným opěrným bodem je pro značku Kögel produkce vozidel pro stavebnictví. Nalézáme zde dvou nebo třínápravové sklápěcí návěsy s ocelovou muldou a pro přepravu strojů návěsové a přívěsové podvalníky s nájezdovými rampami.

Značka Kögel a společnost Kögel Trailer vystupují v České republice prostřednictvím svých obchodních zástupců. Odpadá tak mezičlánek v podobě importéra a klient je napojen přímo na výrobce, který ovšem přebírá veškeré nezbytné náležitosti s importem.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kögel: Tradice i inovace

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama